Home › Forum › Porsche Talk › Porsche importeren uit Nederland
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Ive.
-
MakerDiscussie
-
24 januari 2015 om 22:48
Hoi,
Kan je vlot een Porsche importeren uit Nederland?
Hoe verloopt dit?
Zijn er eventuele nadelen aan?Alvast bedankt
-
MakerDiscussie
-
Paar euro’s heb ik alvast niet gewonnen. Het was de enige boxster S met de opties die ik wou en de kleur die ik wou. En die vond ik niet in België
En over procedures ga ‘k niet discutieren, want ik heb al véél te véél tegenstrijdigheden ondervonden, zelfs bij overheidsdiensten. Bij de ene is het zo, bij de andere anders.[quote=”WES-RS” post=195084]… COC aanvragen bij D’Ieteren, €370 betalen of naar Brussel rijden heb ik allemaal niet moeten doen. :|[/quote]
om een voorbeeld te geven: bij jaguar kost een PVG € 130 voor een uit D ingevoerde wagen en is een keuring ter plaatse zelfs niet nodig, gewoon tegen betaling afhalen aan de balie bij de dealer.
het is duidelijk dat d’ieteren de import bemoeilijkt en als ze er niet meer omheen kunnen, de situatie/eigenaar gewoon tot de laatste eurocent uitmelkt.TS vraagt dit nu …. om meer te weten.
Ook is niet bekend om welke porsche het gaat en welk bouwjaar.
COC/CVO was er niet altijd.
Belgie eist wel voor bepaalde jaren een gelijkvormigheidsattest…en als je die niet hebt –> heb je een “probleempje”..[quote=”Ive” post=195032]Vlot gaat het alleszinds niet.
Ik heb begin december een boxster s van 2006 gekocht in Nederland.
Douane, controle en verzekering geen probleem, MAAR
nummerplaat aanvragen kost tijd.
Vermits in Nederland geen gelijkvormigheidsattest bestaat, moet ik dit aanvragen bij D’ieteren. Kost mij 370 euro en een rit naar Brussel met de Porsche.
Dan weer tien dagen wachten en dan nummerplaten aanvragen.Alles bij mekaar twee maanden mee bezig :bounce:[/quote]
een ingevoerde boxster van 2006 met EU goedkeuringsplaatje heeft geen COC/gelijkvormigheidsattest meer nodig…
en een COC kan je perfect zo opvragen bij een dealer in land van herkomst…snap dat toch soms niet hoor, hoe mensen het zichtzelf allemaal zo moeilijk maken met iets te importeren voor een paar euro’s te winnen, terwijl ze niets van de procedure kennen of volgen
[i][u]CABRIO WIM:
En in welk land heb je alleen maar problemen als je iets wilt invoeren uit een andere lidstaat………………. BELGIË meneertje en nergens anders. 💡
Want die houden net als d”Ieteren en elk keuring station hun eigen regels erop na en leven niks na.[/u][/i]Precies. Als alles klopt, heb je geen problemen en kan je in principe binnen paar dagen rijden.
Klopt ergens iets niet, of heb je geen CVO ==> dan heb je hier een probleem……
En elke keuringskation heeft zijn eigen regeltjes…. :puke:6 dagen heeft het bij mij geduurd.
transitplaten van 14dagen genomen voor de zekerheid.
naar de doane voor vignet (kost nu ondertussen nog mar 0,06€)
oldtimerkeuring met transitplaten (helemaal geen probleem)
verzekering en hoppa plaat in de bus.D’ieteren heb ik niet moeten doen daar een oldtimer geen gva(gelijkvormigheidsatest) nodig heeft om ingeschreven te worden in belgie.
[quote=”Ive” post=195032]Vlot gaat het alleszinds niet.
Ik heb begin december een boxster s van 2006 gekocht in Nederland.
Douane, controle en verzekering geen probleem, MAAR
nummerplaat aanvragen kost tijd.
Vermits in Nederland geen gelijkvormigheidsattest bestaat, moet ik dit aanvragen bij D’ieteren. Kost mij 370 euro en een rit naar Brussel met de Porsche.
Dan weer tien dagen wachten en dan nummerplaten aanvragen.Alles bij mekaar twee maanden mee bezig :bounce:[/quote]
14 Dagen. Langer heeft het bij mij niet geduurd. En dat was omdat ik mijn 14 (betaalde) dagen op mijn exportplaat heb uitgereden. 😉
Duane, DIV alken, controle op Z-plaat, verzekering aanvragen, nummerplaat in de bus. :relaxman:COC aanvragen bij D’Ieteren, €370 betalen of naar Brussel rijden heb ik allemaal niet moeten doen. 😐
Donderdag voor de eerste keer naar de keuring geweest met mijn geïmporteerde WRX uit NL. Ik ben niet in het bezit van een COC en op de keuring wisten ze mij te vertellen dat ik dit ook niet meer nodig heb op een ingevoerde wagen. Zelfs niet bij verkoop. Ze hebben zelf wat gegevens ingegeven in hun computer zoals gewicht op assen, bandenmaat,… en dat was het (had normaal gezien wel bij de eerste keuring van invoer moeten gebeuren maar dat waren hun collega’s toen blijkbaar “vergeten”). Zelfs mijn Prodrive onderdelen zoals veren, uitlaat,… allemaal goedgekeurd zonder GOCA attesten ervan te hebben (bestaan ook niet, waren opties die je bij de dealer kon bestellen).
Een wagen importeren vanuit NL is dus peanuts en is iets wat ik zeker opnieuw ga doen! :driver:
Oei, ik lees hier “De keuring”, nu gaat de Mush in actie komen. :respect2:
Aan wie het ligt is niet moeilijk. :bounce:
Even misschien keihard opschrijven voor je. 😉
Mijn zus gaat in Duitsland met een speedster 356 replica en 914 Porsche motor er in naar de TUV, geen probleem en binnen een week rijden.
Als ik met een auto van ons naar de RDW ga voor een keuring en dat is straks met de Karmann, weet ik nu al dat ik geen problemen heb als de auto in technische staat 100 % is, en al zit er bij mij van 6 verschillende types onderdelen in maakt niks uit.
En weet zeker dat ik op een week rijd kan rijden.
Nederland neemt ook de TUV gegevens over van een auto die gekeurd is en zo ook in en van andere landen.
En dat er bij jullie verschil zit in dagelijkse keuring en klassieker keuring is ook van de zotte, bij ons moeten allebei aan de zelfde eisen voldoen.
In Engeland mag je met alles op de weg wat gebouwd en gekeurd is, en wordt dikwijls gebruikt om auto’s waar problemen met zijn die hier in het continent op kenteken te krijgen en later terug te halen, waarom…………omdat England een lidstaat is van Europa, en als een auto in een andere lidstaat op kenteken staat en goed gekeurd is moet een andere lidstaat deze auto zonder problemen overnemen in haar bestand en van eenkenteken en nummerplaat voorzien.En in welk land heb je alleen maar problemen als je iets wilt invoeren uit een andere lidstaat………………. BELGIË meneertje en nergens anders. 💡
Want die houden net als d”Ieteren en elk keuring station hun eigen regels erop na en leven niks na.aan wie het ligt, weet ik niet en vel ik ook geen oordeel over.
Wat mijn bevindingen zijn, is dat ze allemaal hoog roepen van een eengemaakt europa, maar dat een auto in élk land nog steeds op een andere manier wordt verhandeld, gekeurd, ingeschreven, getaxeerd, enz enz enz.Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig om overeen te komen :applaus:
[quote=”Ive” post=195032]Vlot gaat het alleszinds niet.[/quote]
Dat ligt niet aan de Nederlanders hè, maar gewoon België die de europesche regels niet naleeft. :think:
Kun je dat “europese” gelijkvormigheids attest niet door de Nederlandse verkoper laten opvragen bij de Nederlandse importeur ? Dat deed ik altijd toen ik auto’s kocht in Duitsland.
Weet iemand of dit in Luxemburg en Frankrijk dezelfde procedure is?
Waarschijnlijk wel ?????Greetz
Vlot gaat het alleszinds niet.
Ik heb begin december een boxster s van 2006 gekocht in Nederland.
Douane, controle en verzekering geen probleem, MAAR
nummerplaat aanvragen kost tijd.
Vermits in Nederland geen gelijkvormigheidsattest bestaat, moet ik dit aanvragen bij D’ieteren. Kost mij 370 euro en een rit naar Brussel met de Porsche.
Dan weer tien dagen wachten en dan nummerplaten aanvragen.Alles bij mekaar twee maanden mee bezig :bounce:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.