Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › porsche in winterslaap
- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 33 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
5 februari 2013 om 13:50
Ik had dit weekend een discussie met mijn VW-minnende broer over de winterslaap van ne Porsche. Volgens hem is het regelmatig starten en onder idle laten warm lopen niet goed voor de motor en injectoren. :wtf:
Tricklelader zou voldoende zijn. Graag jullie mening over het overwinteren van een Porsche.
Hoe doen jullie dat? -
MakerDiscussie
-
Denk ook dat het voor de accu geen problemen geeft.
Doet het alweer? Geen alarmproblemen gehad? Als ie op slot staat en de accu is over, en je eerst de auto handmatig moet ontgrendelen om je kofferdeksel te openen dan willen alle toeters en bellen nogal eens gaan loeien bij het opnieuw aansluiten van de accu. Ook de boordcomputer kan dan van slag af raken, waardoor bepaalde dashboard lampjes blijven branden.
@Sensa911: mijn wagen hangt het hele jaar door aan een druppellader van Porsche (via sigarettenaansteker). Ik heb nog geen problemen gehad.
Ik heb dit onderwerp terug naar boven gehaald omdat het jammer genoeg elk jaar terug actueel wordt en omdat ik pas, door dommigheid, zelf wat kosten heb gehad en een Porscheforummeeting heb moeten meedoen zonder Porsche.
Probleem : De 964 heeft te lang stilgestaan, na 7 weken, de batterij (nieuw van juni dit jaar!!!) volledig leeggetrokken. De ontlading was zo diep dat ze ook niet meer op te laden is.
Oplossing : een officiele Porsche garage laten langskomen (de vorige batterij was geplaatst door Porsche Italia werkplaats, dus daar gaan we nog even langs de volgende weken), nieuwe batterij en we rijden weer als vanouds.
Geleerd :
a)ik moet mijn oplader laten aanhangen. Echter, ik lees hier dat dit niet goed is voor de batterij.
b) die nieuwe batterij opladers van Norauto Premium HF1500 zien er heel goed en moderner uit, maar ze geven op hun ledschermpje minder info dan de vorige versie (die momenteel in aanbieding staat :bounce: )
Het gedurende lange tijd de motor stationair laten warm draaien is niet goed.
De olie van de motor komt op temperatuur terwijl de olie van de versnellingsbak koud blijft.
Twee componenten tegen elkaar met verschillende temperatuur is niet goed.
Ik probeer de pekeltijd wat te mijden.
Ik heb hem om te rijden en niet om te stallen.zo’n 965 blijft een droom. Zelfs helemaal smerig is dat een échte vette bak. :lekker:
Ziet er nog vetter uit met de modder erop . :up:
En van geflitst te worden hoef je niet meer wakker te liggen . 😉[quote=”Steve964Turbo” post=120171]
[/quote]De max!! :respect2: :up:
@Steve964Turbo ……..geweldig ❗
Dit is genieten van je Porsche op iedere mogelijke manier.
Zou me geen moment druk maken om hoe hij er uit ziet op de foto. Even flink aan het werk en hij glimt weer.
:applaus:
Mocht iemand zich daar toch zorgen over maken (of vinden dat dit niet kan 😉 ) zo zag hij er enkele dagen later uit, no problem :happydance:[quote=”Steve964Turbo” post=120171]
Hey allemaal,Bij mijn 964 turbo ook de C-tek, die is echt heel goed. Maar gewoon uit zekerheid en om alles prima op peil te houden, want ik sluit mij 100% aan bij de meningen dat je met een Porsche moet RIJDEN! Ferdinand heeft nooit in gedachten gehad om die enkele maanden in de stal te laten als het eens wat minder weer is … Ik heb in januari al zeker 400 km gedaan en ik rij dan zelfs met een collector. Enkel de speedlines gaan er af uiteraard, het minste zout is een ramp. 17″ er op en winterbanden, prima en ook dan nog volop genieten.
Wat ik wel doe is een uitermate grondig onderhoud en continu bescherming van de lak en onderdelen (met Meguiars).
Kijk maar: foto van onze clubuitstap in december:[/quote]
post op een post posten we niet 😈 jaja, maar deze is toch echt de max, beestjes moeten rijden maar ook gesoigneerd worden.als we ze dan toch laten overwinteren sluit ik me aan bij de meeste: tussendoor efkes laten draaien 👿 no go, beter laten rusten en afentoe een lieflijk duwtje… was bij mn motos zo toch uitgelegd.
Hey allemaal,Bij mijn 964 turbo ook de C-tek, die is echt heel goed. Maar gewoon uit zekerheid en om alles prima op peil te houden, want ik sluit mij 100% aan bij de meningen dat je met een Porsche moet RIJDEN! Ferdinand heeft nooit in gedachten gehad om die enkele maanden in de stal te laten als het eens wat minder weer is … Ik heb in januari al zeker 400 km gedaan en ik rij dan zelfs met een collector. Enkel de speedlines gaan er af uiteraard, het minste zout is een ramp. 17″ er op en winterbanden, prima en ook dan nog volop genieten.
Wat ik wel doe is een uitermate grondig onderhoud en continu bescherming van de lak en onderdelen (met Meguiars).
Kijk maar: foto van onze clubuitstap in december:Stationair laten lopen is slecht, olie komt niet op temperatuur en dus condensvorming. Eveneens niet goed voor de cats.
Gewoon rijden op een droge dag, min 25 km maar liefst meer 🙂
Na 4-weken rust, met de sleutel wijzen en de P start. Hangt weliswaar een P-druppellader 😉+1 😉
[quote=”WES-RS” post=120095]Dan scheelt er toch iets vrees ik… :|[/quote]
Aftermarket alarm of radio kan al snel de boosdoener zijn 😉
Ik heb hier 2 identieke Porsche gehad – 964 Jubilee’s – de ene kon geen 2 weken zonder druppellader.
.. de ander zeker 2 maanden :respect2:
[quote=”Christophe P” post=119981]Ben gisteren een nieuwe batterie gaan halen.
Die man vertelde mij dat het niet goed is om constant een druppellader aan te hangen.
3 dagen per maand is genoeg vertelde hij mij, omdat er anders teveel verdamping is
Of bij hevige koude[/quote]Moderne druppelladers zijn net gemaakt om constant aan te liggen en maar bij te laden als de batterij het nodige heeft.
Ik heb een C-tek van toen ik nog motor reed en die laat ik gewoon aan de P hangen de hele winter.[quote=”etieke” post=120089][quote=”PVB” post=120066]Hier ook nooit problemen, wagen staat 2-3 maanden stil met kleedje aan zonder druppellader :hail:[/quote]
ammai 2 -3 maanden zonder druppellader
hier 1 week en ik kan duwen[/quote]Dan scheelt er toch iets vrees ik… 😐
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.