Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › porsche in winterslaap
- Dit onderwerp bevat 63 reacties, 33 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
5 februari 2013 om 13:50
Ik had dit weekend een discussie met mijn VW-minnende broer over de winterslaap van ne Porsche. Volgens hem is het regelmatig starten en onder idle laten warm lopen niet goed voor de motor en injectoren. :wtf:
Tricklelader zou voldoende zijn. Graag jullie mening over het overwinteren van een Porsche.
Hoe doen jullie dat? -
MakerDiscussie
-
[quote=”PVB” post=120066]Hier ook nooit problemen, wagen staat 2-3 maanden stil met kleedje aan zonder druppellader :hail:[/quote]
ammai 2 -3 maanden zonder druppellader
hier 1 week en ik kan duwenHier ook nooit problemen, wagen staat 2-3 maanden stil met kleedje aan zonder druppellader :hail:
[quote=”snoer 964″ post=119990]En hier nooit probleem en dat zonder druppel lader :ass: :popcorn: [/quote]
Massa-sleutel of “Daily Driver” ❓
En hier nooit probleem en dat zonder druppel lader :ass: :popcorn:
3 dagen per maand, wat een onzin verhaal.
Nooit problemen hier, dankzij die lader.
Maar gewoon door blijven rijden in de winter scheelt een heleboel gedoe 💡
Wat is nou de lol van een P hebben en er in de garage naast te gaan zitten?
Rijden moet je er mee.
Hoeveel dagen per jaar ligt er sneeuw en die door sommigen oh zo gevreesde pekel?[quote=”Christophe P” post=119981]3 dagen per maand is genoeg vertelde hij mij[/quote]
Give it a try :popcorn:
Ben gisteren een nieuwe batterie gaan halen.
Die man vertelde mij dat het niet goed is om constant een druppellader aan te hangen.
3 dagen per maand is genoeg vertelde hij mij, omdat er anders teveel verdamping is
Of bij hevige koude[quote=”cabrio wim” post=119933]Heb je dat hier op het forum gevonden Olaf. :what: [/quote]
Als jij het (hier) niet kan vinden, wie dan wel :coolness:
[quote=”cabrio wim” post=119933] welke zoekterm heb jij dan gebruikt, ben ik wel benieuwd naar dan.[/quote]
[list][*]Stalling[*]Cabrio Wim[/list]
… en dan scrollen in wat Google je geeft :respect2:
Mijne staat idd altijd volgetankt binnen ook, om de reden hierboven, en het moest maar eens droog en goed weer zijn ineens, geen tijd verliezen met tanken dan 😀
Heb je dat hier op het forum gevonden Olaf. :what:
En zo ja, welke zoekterm heb jij dan gebruikt, ben ik wel benieuwd naar dan.
super! bedankt allemaal. Draadje is toch nog goedgekomen :happydance:
Hij staat nu op rollen die wiel per wiel opkrikken en je zo de auto kan verrijden in alle richtingen en in alle hoeken. Dit zorgt ook dat je geen flatspots krijgt. Porschehoeske erover en Porsche druppellader aan 220v. Mijn kelder is verlucht en de vochtigheid komt er nooit boven de 65%. Tot zover al niet zo slecht. De andere tips zijn zeker bruikbaar Thanks :salut:[quote=”cabrio wim” post=119902]Ik heb hier indertijd eens een lijstje aangemaakt [/quote]
➡ ➡ ➡
[quote=”cabrio wim” post=119902]Heb even een stukje overgenomen uit de 911 club. Wist het niet zeker meer, maar word hieronder bevestigt, torsi kun je niet vergelijken met spiraalveren, vandaar ook het volgend als aanvulling:
[b]Zou hem op 4 steuntjes zetten onder de assen,zijn drukpunten op lagers en banden weg.
Plus voor je hem weg zet, eerst goed warm rijden dat alle condens uit de motor en uitlaat weg is.[/b]
Winterverzorging
Als de dagen weer korter en helaas ook kouder en natter worden, gaan veel liefhebbers over tot het “winterklaar” maken en voor enkele maanden stallen van hun geliefde klassieke Porsche. Wat kun je nu het beste doen om een Porsche op een verantwoorde wijze de winter te doen doorkomen?Enkele tips:
* Zorg voor een droge goed geventileerde garage of stalling.
* Grote poetsbeurt plus gelegenheid om eventuele lakschades bij te werken, onderzijde te controleren en eventueel rubbers te behandelen.
* Auto goed warm rijden en olie verversen.
* Brandstoftank vol tanken [voorkomt condensvorming in tank].
* Banden oppompen tot 3 bar [na de winter druk corrigeren].
* Accu aansluiten op druppellader of uitbouwen en regelmatig bijladen.
* “Vochtvreter” in autointerieur plaatsen [deze regelmatig controleren].
* Om de 4 weken de motor d.m.v dynamopulley ¼ slag rondraaien [ringsleutel maat 22 of 20 direct op de krukas als de riem slipt].
* Om de 4 weken koppeling- en rempedaal enkele malen bedienen.
* Om de 4 weken auto heen en weer rollen en qua positie iets verplaatsen.
* Ramen iets openen en auto afdekken met een vochtdoorlatende doek of hoes.
Er zijn mensen die zweren bij het idee om de auto op te krikken, zodat de wielen vrijkomen. Hier is niets op tegen zolang de auto maar zodanig wordt ondersteund [onder draagarmen] dat de vering niet spanningloos wordt. De torsieveren van onze Porsches stellen een lange “spanningloze” periode niet altijd op prijs.
Technische commissie[/quotE]
:coolness:
[quote=”porschky” post=119901]
Wat ik ook wel handig vind, kost iets van een 150 euro, is van Porsche zelf, een batterlijlader via een zonneernergiepanneel dat op het dashboard gelegd kan worden, en via de sigarenaansteker ingeplugd wordt; ideaal voor auto’s die buiten onder een carport staan en waar geen makkelijke stekker zit[/quote]Zeker in combinatie met een hoes.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.