porsche in winterslaap

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening porsche in winterslaap

• Maker
    Discussie

• Ollie
    Deelnemer

Ik had dit weekend een discussie met mijn VW-minnende broer over de winterslaap van ne Porsche. Volgens hem is het regelmatig starten en onder idle laten warm lopen niet goed voor de motor en injectoren. :wtf:
      Tricklelader zou voldoende zijn. Graag jullie mening over het overwinteren van een Porsche.
      Hoe doen jullie dat?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
      • voor de winterstalling van moto’s vind je vaak nog een hele reeks andere tips, die vreemd genoeg nooit bij auto’s gezegd worden, terwijl sommige van die tips toch vaak ook bij auto’s zouden nut hebben. Zo wordt de raad gegeven om de benzinetank goed vol te doen om roestvorming tegen te gaan, of nog erger: het afbladeren van roestschilfers die dan in de filter meegezogen zouden kunnen worden. Ook wordt aangeraden om roestgevoelige delen zoals schokdemperpoten met siliconespray of Vaseline in te smeren tegen het roesten, en om voor dezelfde reden de uitlaatdempers af te sluiten met een wattenprop of vod. Behandel ook meteen de rubbers!
        Wat ik ook wel handig vind, kost iets van een 150 euro, is van Porsche zelf, een batterlijlader via een zonneernergiepanneel dat op het dashboard gelegd kan worden, en via de sigarenaansteker ingeplugd wordt; ideaal voor auto’s die buiten onder een carport staan en waar geen makkelijke stekker zit

:happy:

:lekker:

:what:

:happy:

XXX

Van winterslaap over naar een geile smiley…
                Jonges toch, er zitten serieuze ‘twisted minds’ op’t forum :engeltje:

:applaus: 8) :first:

PB

Als ‘t droog is doet het soms pijn hoor 💡 :sarcastisch

[quote=”PatrickB” post=119646]Je auto laten overwinteren is een beetje zoals je je aanhoudster behandeld.

Je droomt ervan, geniet van de momenten die je samen gehad hebt,
                        maar je belt of schrijft haar niet, niks!

Ze mag enkel warmlopen als het moment der is om te rijden. :mrgreen:[/quote]

too funny 😀

ik rij er wel mee in de winter, als het droog is en ik tijd heb, helaas gaan die 2 weinig samen …

Mijn P ligt aan een druppellader ,elke week verplaats ik hem wat .
                          Gisteren na een goede 3,5 week stil te staan eens een 100 km gereden .
                          Door hem gewoon stationair te laten draaien zal je motor en de olie nooit de gewenste temperatuur bereiken. Enkel door een minimum van 20 km met te rijden zal hij op bedrijfstemperatuur geraken .

PB

[quote=”RODONDO” post=119647]

@ Patrick B: Ik zou het niet weten. Gezien de crisis heb ik enkel de P.
                            Mss na betere tijden …..[/quote]

Mja, de crisis slaat idd hard toe als je zelfs al je aanhoudster van de hand moet doen.
                            Maar kom, je hebt mooie vooruitzichten, wetende dat je binnenkort weer kan gaan shoppen. :coolness:

Laten staan met druppelaar. Niet aankomen en af & toe verplaatsen of van de grond zetten zoals hierboven vermeld. 😉

@ Patrick B: Ik zou het niet weten. Gezien de crisis heb ik enkel de P.
                              Mss na betere tijden …..

PB

Je auto laten overwinteren is een beetje zoals je je aanhoudster behandeld.

Je droomt ervan, geniet van de momenten die je samen gehad hebt,
                                maar je belt of schrijft haar niet, niks!

Ze mag enkel warmlopen als het moment der is om te rijden. :mrgreen:

[quote=”Datake” post=119632]Ik laat hem meestal een half minuutje draaien voor ik effectief vertrek [/quote]

Dat is heel wat anders dan warm laten draaien … er vanuitgaande dat je normaalgesproken een ritje van 25 a 30 Km nodig hebt om het hele systeem op temperatuur te krijgen

Starten als deze in de winterstalling staat – en voor minder dan zegge een half uur laten draaien heeft MI geen zin –

Gewoon pas in het voorjaar uit de winterslaap laten ontwaken – rustig warm rijden en dan gas op de plank .. of gewoon het hele jaar door tuffen :driver:

Ik laat hem meestal een half minuutje draaien voor ik effectief vertrek, gewoon kwestie dat de olie ffkes rond geweest is. Daarna zachtjes warm rijden natuurlijk.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.