Porsche kriebels!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche kriebels!

• Maker
    Discussie

• Godfried
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik ben Dries (Godfried voor de vrienden), 37 jaar, vader van 2 zonen (7&9) en woon in Bornem. Zoals zo velen hier kriebelt het Porsche virus al van in mijn jeugdjaren, maar de laatste paar jaar wordt het echt erg. Daarom ben ik al even aan het sparen voor een 911, en de laatste paar weken ook actief op zoek. Na veel wikken en wegen en wat rekken aan het budget, staat een 964 bovenaan mijn verlanglijstje. Targa vind ik mooi, coupé kan ook, C4 hoeft geen struikelblok te zijn, liefst wel geen tiptronic.
      Al moet ik eerlijk toegeven, na een ritje met een 996 Turbo ben ik gaan twijfelen. Die dingen rijden zo goed, en vallen eigenlijk in dezelfde prijsklasse. Iets minder charmant en duurder qua taks, maar de prestaties zijn wel 😯 Nu, zoals elke echte vent, lig ik thuis gewoon onder de sloef, en als vrouwlief zegt dat ze een 964 mooier vind, dan zal het een 964 worden. 8)

Groeten,
      Godfried

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
      • Proficiat!! Mooie 964.

De flaporen ken ik, niet mis, maar ik behoud liever de cup-spiegels 🙂
          Volgens mij moet je het spiegeloppervlak kunnen vervangen door een bol (verkleinend) exemplaar. Ik open even een topic in de juist map hiervoor…

Groeten!
          Dries

[quote=”Godfried” post=206360]…oh ,ja, en de linker spiegel is een vlak exemplaar, hier geraak ik niet aan gewend (grote dode hoek!), dus die wil ik nog vervangen door een verkleinende, zoals rechts. Iemand enig idee wat origineel op de 964 zat?[/quote]

zogenaamde ‘flaporen’ en die zijn gebruikt alom te vinden want bijna iedereen wil vervangen door 993 cup spiegels zoals die er nu bij jou ook op zitten 😉

Ferme 911 in mijn favoriete kleurstelling .
              Kleine tip: ga eens met een doekje gedipt in zuivere motorolie over de ring van het contactslot. Opblinken en het ziet er als nieuw uit.

Daar word ik nu ne keer blij van se!!!

una bella machina!!! fantastische bak! Proficiat met de nieuwe aanwinst en have fun ermee!

Voila, bij deze de eerste fotootjes! Zonet getrokken bij valavond, betere foto’s volgen een van de komende weken…

Heb m’n platen sinds vrijdag, dus afgelopen weekend volop gaan rijden natuurlijk. Wat een fantastische wagen! De looks, het geluid, de prestaties, het geluid (tussendemper is er van tussen)… Zalig!!
                    Het elfje heeft hierbij ook zijn regendoop gehad, waarbij de kwaliteiten van de 4 nog maar eens kwamen bovendrijven natuurlijk! Stoplichtsprintjes op kletsnatte zebrapaden zonder ook maar de minste wielspin (laat staan pretbedervende electronische hulpmiddelen 😉 )
                    Wegligging is subliem, comfort valt ondanks de verlaagde vering ook best mee, alleen bij stevige verkeersdrempels en volledige stuuruitslag is wat voorzichtigheid geboden. Geluid binnenin is een aangename, diepe grom, die ook bij lange ritten nooit vervelend wordt.

Ik had bij de aankoop een setje gele pinkers bedongen, maar ben nu niet helemaal zeker meer of ik ze onmiddellijk ga monteren. Misschien wissel ik af en toe wel even af.
                    Spoiler werkt zoals het hoort, enkel de manuele bediening heeft kuren (en werkt meestal niet), dat moet ooit nog eens gefixt worden.
                    De achterlichtbalk begint ook wat af te schijnen, dus daar moet ooit nog eens een nieuwe in. Rechtervoorlicht heeft wat last van condens, moet nog even nakijken hoe ik dat kan oplossen (tips iemand?). Oh ,ja, en de linker spiegel is een vlak exemplaar, hier geraak ik niet aan gewend (grote dode hoek!), dus die wil ik nog vervangen door een verkleinende, zoals rechts. Iemand enig idee wat origineel op de 964 zat?

Gelukzalige groeten!
                    Godfried

2015-06-0121.12.17.jpg

2015-06-0121.10.49.jpg

2015-06-0121.09.53.jpg

2015-06-0121.09.32.jpg

2015-06-0121.11.43.jpg

ziet er echt knap uit, enkel nog een beetje meer fotootjes zouden ons kunnen plezieren, geniet nu en draag zorg voor je nieuwe lady

ojeeh, dat worden vijf laaaange dagen EN nachten !!!!
                        gelukwensen! draag zorg voor deze beauté, hou het veilig en vooral: have fun.

proficiat!

Proficiat Godfried !
                            Ziet er een zeer fraai exemplaar uit, geniet ervan en veilige kilometers !
                            Enne, méér foto’s vinden wij niet erg……………

220.000 km, gekocht bij Hermens in Lanaken.
                              De wagen is een aantal jaar geleden opnieuw gelakt geweest, daarna niet echt veel kilometers meer gedaan, dus ziet er nog prima uit. Bij grondige inspectie zie je hier en daar een stofje onder de lak zitten, maar al bij al is het mooi gedaan en is het een strakke wagen. Ook nergens sporen van schade of reparaties op de gekende plaatsen, dus voorlopig ben ik erg gelukkig!

Proficiat, ziet er een zeer mooi exemplaar uit!

Veel km’s?

Particulier gevonden?

Ziet er zeer proper uit, succes ermee!!!

Prachtige P!
                                    Proficiat met je aankoop.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.