Porsche kriebels!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche kriebels!

• Maker
    Discussie

• Godfried
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik ben Dries (Godfried voor de vrienden), 37 jaar, vader van 2 zonen (7&9) en woon in Bornem. Zoals zo velen hier kriebelt het Porsche virus al van in mijn jeugdjaren, maar de laatste paar jaar wordt het echt erg. Daarom ben ik al even aan het sparen voor een 911, en de laatste paar weken ook actief op zoek. Na veel wikken en wegen en wat rekken aan het budget, staat een 964 bovenaan mijn verlanglijstje. Targa vind ik mooi, coupé kan ook, C4 hoeft geen struikelblok te zijn, liefst wel geen tiptronic.
      Al moet ik eerlijk toegeven, na een ritje met een 996 Turbo ben ik gaan twijfelen. Die dingen rijden zo goed, en vallen eigenlijk in dezelfde prijsklasse. Iets minder charmant en duurder qua taks, maar de prestaties zijn wel 😯 Nu, zoals elke echte vent, lig ik thuis gewoon onder de sloef, en als vrouwlief zegt dat ze een 964 mooier vind, dan zal het een 964 worden. 8)

Groeten,
      Godfried

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
      • Amaaaaaiiiii. mama mia, nen ex Italiaan!
        Ziet er heel goed uit! Zeker dat het gene nieuwe is? Hoeveel km heeft die op de teller?

Jiiiiiihaaaaa!!!!

‘t Heeft véél langer geduurd dan ik gehoopt had, maar ik heb mijn droomwagen op de kop kunnen tikken!
          Een nachtblauwe 964 uit 1992! Na xx aantal auto’s te zijn gaan bekijken, testrijden en een paar keer stevig achter het net gevist te hebben, heb ik dan toch een auto naar mijn zin en binnen mijn budget gevonden. Al is dat budget een paar keer aangepast moeten worden, de markt van de 964’er lijkt elke week wel omhoog te gaan. Nu goed, het voorschot is betaald, dinsdag ga ik hem oppikken.

‘t Is dus een coupé geworden en geen targa. Ik vind een targa nog steeds erg mooi, maar de laatste maanden is mijn smaak meer in de richting van een coupé geslopen zonder dat ik echt kan zeggen waarom. Ik ben bewust ook naar een C4 gaan zoeken, net iets zekerder op de baan, met de kinderen achterin net iets geruster (word ik nu al oud?). Manueel geschakeld om het allemaal toch nog een beetje sportief te houden. De auto is in 1992 in Duitsland afgeleverd aan een Italiaan, daar bij officiële Porsche dealer onderhouden tot hij naar België is gekomen in 2002, daarna allerlei facturen en volledige carpass. Laatste paar jaar nauwelijks gereden. Maar binnenkort dus opnieuw wat meer kilometers op de teller! Ik kan niet wachten!!

Attachments:
          • 007.jpg
          • 014.jpg

we mogen niet klagen, we hebben al een droomwagen en sommige lucky basterds :applaus: meer dan één, wat natuurlijk niet wegneemt dat de collectie mag uitgebreid worden maar idd, ook hier thuis moeten compromissen gesloten worden, t’is momenteel wat koud om buiten te moeten slapen :think:

Daar wachten we allemaal op :think:

PDS

[quote=”911cabriog50″ post=186577][quote=”pds trading” post=186575]Succes met de zoektocht naar de schaars wordende 964 *luv

Het lijkt er steeds meer op dat het meerendeel van het forum ene zoekt :wtf:

:up:[/quote]

waar wacht je op Philip :happydance: :driver:[/quote]

Op geld :sleep:

XXX

Welkom Godfried, een Targa, groot gelijk :up:

Aaaaah… ook een inwoner van Bornem, welkom Godfried!!!
                    Misschien kunnen we eens overwegen om samen naar een *porsche te gaan kijken en de dames hun gang in de Boomstraat te laten doen *slotje

welkom
                      en succes met je zoektocht
                      :drink:

Jongens, d’n 964 is een LadyKiller! :first:

[quote=”bully” post=186606]Dries er staat op het hollandseforum een hele mooie 964 cabrio te koop.[/quote]

Misschien niet helemaal duidelijk in m’n eerste post: liever geen cabrio, is minder mijn ding. Targa daarentegen… *luv *luv

Desalniettemin bedankt voor de tip!

Welkom en succes met “de jacht”.

Bedankt voor het warme welkom, en voor de tips allemaal!
                              De zoektocht concentreert zich voorlopig toch op de 964. Deze gaan de komende jaren waarschijnlijk niet in prijs zakken, terwijl een 996 turbo dat misschien wel nog doet. Hij zal in elk geval niet zo hard stijgen in waarde als een 964. Mocht – mocht – ik de 964 toch beu worden tussen dit en een aantal jaren, kan ik nog altijd verkopen of inruilen dan. Maar zo’n vaart zie ik het nog niet lopen…
                              Ik ben afgelopen weken al enkele 964’ers gaan bekijken in België en Nederland, maar zonder ongelimiteerd budget is het niet makkelijk. Er zijn altijd compromissen die gemaakt moeten worden. Maar ik leef op goeie hoop. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte!

Groeten,
                              Godfried

Welkom op het *porsche forum :drink:
                                Succes met het zoeken

Neem je vrouw eens mee in een 964 en daarna in een 997. Wees zeker dat ‘t een vochtige kille koude dag is.
                                  Geniet naderhand van je 997 :engeltje:

S2

Ik zou in beide eens gaan rijden, en zoals de prijs evolutie nu is (lees: de 964 stijgt elke week en de 997 daalt nog steeds), zou ik zelfs eens durven vergelijken tussen een 964 en een 997.1

Twee compleet verschillende wagens. De “oldtimer” charme van een 964 en het moderne sportwagen gevoel van de 997.
                                    (Beetje uitvergroot verwoord, maar je begrijpt wat ik bedoel 🙂 )

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.