Porsche onderhoud

Home Forum Zeverhoekje Porsche onderhoud

• Maker
    Discussie
  • Ben al even niet meer zo aktief op het forum.
    Reden is dat ik ben verhuisd van Belgie naar Nederland.
    De verkoop van het huis in Belgie met de overgang naar Nederland hebben ons een flinke periode van stress,tijd en werk gekost.
    De Porsche gaat mee naar Nederland.
    De overheden werken dermate traag dat het nog steeds niet gelukt is om de auto’s bpm vrij in te voeren.
    Nu moeten we weer een formulier invullen waaruit blijkt hoeveel bpm er nog opzit.
    Nieuwprijs met alle accesoires willen ze weten.
    Ik heb geen prijslijst meer van 2006, dus een gokje zal het zijn.!!!

Vandaag ook nog snel even naar de jaarlijse keuring in Hechtel.
    Wat blijkt: afgekeurd op de slechte schokdempers.
    Ik naar Verellen in Geel.
    Daar laten controleren en inderdaad zijn ze versleten vlgs Verellen.
    Toch nog maar eens naar de keuring (dezelfde dag), je weet maar nooit en proberen in de “sportstand”
    Dat was het voorstel van mijn vrouw.
    Ja hoor alles in orde,. Waar blijft dan de juistheid van een keuring, WAARDELOOS.
    Bovendien is de controle bij Verellen ook giga mis gegaan.
    Nieuwe schokdempers zouden me 1700€ en 6 uur arbeid gekost hebben.Ongeveer totaal 2300€.
    Het keuringsstation alsmede Verellen zaten er dus helemaal naast!!!
    Verellen deelde me mede dat er een rekening komt van de foutieve controle.
    WAAR blijft de eerlijkheid en vakmanschap van beiden?????
    Diep teleurgesteld.
    Conclusie: vrouwen hebben altijd gelijk!!!

Weet iemand in de buurt van Eindhoven een goed adres voor onderhoud van mijn Porsche?
    Heeft iemand ervaring met Paul Geeris e Heeze.
    Ik zie daar alleen maar goede berichten van op het Nl.forum
    Graag reactie

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Zal niet veel uitmaken Paul Geeris of PCE, ben bij beide geweest bij een technische avond/dag.
      Prachtig bedrijf van Paul Geeris en meest is hun uurtarief wat gunstiger als bij de dealer 💡
      Heb zelf mijn GT3RS een grote beurt laten geven bij Porsche Centrum Leusden, mooie stempel en sticker op de dorpel :up:
      Tja een kost wat maar dan heb je ook wat zeggen ze hier en ben er weer 2 jaar af.

0

van de garages over de grens ga je meer bruikbare info kunnen vinden op het zusterforum in het noorden.
        die andere in hasselt is mij niet bekend maar de uitstekende reputatie van johan dekens (ook forumlid hier) is hier al meermaals ter sprake gekomen. die zat vroeger ook in hasselt maar sinds kort op industrie poort genk, maar enkel op afspraak.

0
        PDS

[quote=”Harley G” post=195657]Porsche Center Eindhoven schijnt heel goed te zijn.[/quote]

Inderdaad echt top daar.

Al meerdere auto’s gekocht en ingeruild daar, zeéér correcte garage !

groetjes

0

[quote=”Harley G” post=195657]Porsche Center Eindhoven schijnt heel goed te zijn.[/quote]

ga voor paul geeris zeer goed :up:

0

hey
              paul geeris is een super fijne gast
              en ook zeer goede monteurs en kennis van de oudjes luchtkoelers
              is hier in de regio zeer bekend
              als top Porsche garage
              :drink:

0

Betreft : onderhoud voor luchtgekoelde (993).
                Heeft er iemand al onderhoud laten doen bij Serge Power in Hasselt ? ?
                Of bij Paul Geeris in Heeze, Nederland ??

Tevreden hierover ??

0

Als ik de voorspelde levensduur van schokbrekers mag geloven dan zijn die van mij er ook al een tijdje aan, maaruh, ik merk er niks van, ze voelen nog prima en bij de APK heb ik ook nog nooit opmerkingen daaromtrent gekregen. Ik blijf er altijd even bij. Keuren op afspraak, de auto de brug op voor 20 euro, alles zelf ook nog es goed bekijken en vragen stellen. Ofwel, hij staat bij mij 2x per jaar op de brug voor een grondige inspectie op de vitale delen. Aan het begin van het seizoen met onze technieker en halverwege het seizoen bij het Keuringsstation. Ik ken ook nog een ander adresje, dan betaal je 75 euro, drink je een bakje koffie, kijkt er niemand naar je auto, en kun je zo weer de baan op … :coolness:

0

[quote=”Harley49″ post=195656]
                    Niet oordelen voordat je weet wat er gaande is beste Yellow Submarine!!![/quote]

Okee, sorry dan. Ik vond het gewoon een vreemde gang van zaken zoals je die beschreef.

0

in de discussie over de schokbrekers ga ik me niet uitlaten. ik weet intussen ook dat de meting van uitlaatgassen verschillend is met de PSE in sportstand of niet. :think:

voor je onderhoud is van beurden in retie nog een optie. die zit langs de E34 op 20 min. van eindhoven

0

Harley49
                        Ik vin dat je gelijk hebt.
                        ( met mijn lotus elise vroeger had ik altijd problemen op de keuring ivm “de weg contact test”)
                        Bij de lotus dealer wilde ze mijn ook nieuwe schokdempers verpatsen.
                        :happy: lol.

Gewoon wat afstelle en het ging weer goed .ik moest de wagen gewoon “softer” opstellen dus zachter in hardheid.
                        Elk jaar opnieuw .

Ik test de dealers altijd . ik vul altijd ruitensproeiervloeistof tot de max. Voor ik binne ga.
                        En dan kijk ik als het op de factuur staat En 95% staat het erop.
                        Dan begin ik …. ..
                        Het gaat mij nie om die 2 €
                        Maar juist is juist ( als ze da niet bij moete vulle moete ze niet bij telle).
                        En met andere prulle ook zo…. Ik laat me niet doen door de zakke zetters 🙂

(Dezelfde olie kost al een pak meer per L bij de dealer
                        Dan je hem in de winkel koopt)

De dealers zijn echt duur , ik ga puur voor het onderhoudsboekje mooi correct te hebben met een mooie dealer stempel,
                        En niet voor de “betere technieker/ duurdere olie”

-En als hard werkende vloaming let ik toch op mijn cente,
                        -De dag dat er teveel zijn ,
                        laat het mij koud en mogen ze het allemaal vervangen 🙂 .lol.
                        Wel niet vergete dat we hier op het p forum zitte ,
                        en hier dus ook mense zite met veel cente. 🙂 lol

Ps : in nl smith oss voor u p.
                        Zoek hem maar eens op

0

Porsche Center Eindhoven schijnt heel goed te zijn.

0

De Porsche werd zowel in sportstand als ook in normale stand tijdens de herkeuring gemeten.
                            Als jij 2300 € wil betalen voor versleten schotdempers terwijl ze bij herkeuring in orde blijken is dan is dat je goed recht.
                            Bovendien heb ik voldoende ervaring en verstand dat ik heel goed weet dat je niet moet rijden met versleten onderdelen.
                            Niet oordelen voordat je weet wat er gaande is beste Yellow Submarine!!!

0

Heb je jezelf niet belazerd, dan? Met de ophanging in sportstand zal de test anders scoren dan in de normale stand. Ga je nu continu in de sportstand rijden?

0

Snap je reactie totaal niet.
                                Wie zegt dat ik met versleten schokdempers wil rondrijden????
                                Het enigste wat ik wil is NIET belazerd worden!!!

0

Reactie? Dat ik het vreemd vind dat iemand persé met quasi versleten schokdempers wil rondrijden op een Porsche…

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.