Home › Forum › Porsche Talk › Porsche ook !!!!!!
- Dit onderwerp bevat 79 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
25 september 2015 om 00:45
Net hier op het nieuws dat Porsche (bepaalde hoge pieten al opgestapt) en ook nog andere merken ook sjoemelden met waardes van uitstoot (diesels) en hybride auto’s buiten VW wat nu uitgebreid op het nieuws is.
Pot gaat nu open getrokken worden denk ik.
Maar vindt dit niet gek, de eisen worden alsmaar zwaarder en ik vind toch alles al (te)over regelt in Europa.Dus al die verboden op auto’s die nu niet in de steden mogen vanwege de hoge roet uitstoot zwaar onder discussie nu. :happy: :happy:
-
MakerDiscussie
-
Ze lopen down under met hun voeten omhoog (lang leve de zwaartekracht) maar ze gaan duidelijk niet gebukt onder het juk van Europa:
En dan zijn die testen vermoedelijk nog gedaan met nieuwe of zeer recente wagens. Neem er eens eentje van een paar jaar oud, dan ben je al de helft van uw electrische range kwijt, NOG meer co2.
[hide]Dat heb ik toch steeds gezegd
De 991.2 (met 174gr) verbruikt zeker meer dan mijn TA oudjes met hun (theoretische) 300gr.
Volgens een vroegere omzettingsmethode zou de CO2 van een 968 242gr bedragen (natuurlijk niet aanvaard door onze fiscus) wat overeenkomt met een 11-12l. Ik kan u verzekeren dat je al moeite (zot) moet doen om 12l te verbruiken met een 968. Maw deze 242gr geeft een zeer realistisch beeld.
De 174gr halen of een literke of 7-8 met de 991.2, da mogen ze mij is komen voordoen.
[/hide]VW vreest sjoemelschandaal Porsche 991 en doet zelf aangifte
https://www.nytimes.com/reuters/2019/01/31/business/31reuters-volkswagen-emissions.html
De Volkswagen Group heeft vandaag een rapport ingediend bij het Kraftbundesamt (KBA) in Duitsland. Onderwerp: een te laag opgegeven brandstofverbruik van de sportwagen Porsche 911.
Het gaat om een hoger daadwerkelijk verbruik van het sportwagenmodel 911 uit de bouwjaren 2016 en 2017, dat door dochteronderneming Porsche wordt gebouwd. De interne code voor dit model is 991. Dit meldt het Duitse opinieblad Der Spiegel op basis van bronnen binnen het bedrijf.
Door zelf aangifte te doen hoopt de Volkswagen-groep de kritische Amerikaanse instanties EPA en CARB mild te stemmen. Waarom de sportwagens meer brandstof verbruiken en daardoor meer koolstofdioxide uitstoten dan vermeld in de typegoedkeuring, is onbekend. Volgens Der Spiegel zeggen bronnen binnen Porsche dat voor de typegoedkeuring van de 911 een verkeerde waarde voor de luchtweerstand is gebruikt.
Feit is dat het hier om een serieuze misstap gaat. Wanneer de auto’s meer dan tien procent verbruiken dan wordt opgegeven, kunnen klanten volgens de Duitse wet hun aankoopbedrag terugvorderen. Het is ook denkbaar dat de belastingautoriteiten extra eisen gaan stellen, omdat door de hogere CO2-uitstoot een hogere motorrijtuigenbelasting betaald moet worden.
Bovendien leggen zowel de VS als de Duitse autoriteiten boetes op voor overtredingen van de autorisatieprocedure. In Duitsland kan dit oplopen tot 5000 euro per auto. Porsche-topman Oliver Blume heeft naar verluidt al gesproken met de Duitse transportminister om de aangifte toe te lichten. Of dit consequenties heeft voor hier verkochte Porsches is niet bekend.
Zwitserland verbiedt import vieze Porsche-diesels
Niet alleen Porsche moet het ontgelden. Zwitserland heeft de maatregel die vorig jaar werd ingesteld verder uitgebreid. Het land hekelt sjoemeldiesels en wilt ze niet op de prachtige Zwitserse wegen hebben. Met deze nieuwe regel worden modellen van onder meer Porsche en Mercedes getroffen.
Wat gaat er gebeuren?
De FEDRO, dat is de RDW van Zwitserland, heeft bepaald dat motoren waarvan bekend is dat deze afwijkende emissie standaarden hebben niet langer welkom zijn tenzij er een fix heeft plaatsgevonden. De 1.6 liter turbodiesel van de Mercedes Vito is bijvoorbeeld de sjaak, maar ook de 3.0 liter turbodiesel uit de Porsche Macan, de 4.2 turbodiesel uit de Porsche Cayenne. Wie deze auto’s importeert kan een strenge controle bij de registratie verwachten. Mocht blijken dat het om een sjoemeldiesel gaat die nog geen update heeft gehad, dan krijgt de auto geen kenteken.De nieuwe maatregel gaat vanaf morgen in. Reeds geregistreerde auto’s met deze motoren mogen blijven rijden in Zwitserland, maar moeten wel verplicht een update krijgen wanneer dat nog niet is gedaan.
Van de Cayman bestaat geen diesel versie en toch wordt ook daar nu met een beschuldigende vinger naar gewezen. Waarom?
Hoewel de meetmethodes in Engeland en Europa omzeggens identiek zijn, wist Porsche er de Cayman te homologeren met een CO2-uitstoot van 221g/km. In de rest van Europa stoot een identieke versie 228g/km uit. Een bizar verschil dat te wijten is aan het starten van de emissietest in tweede, eerder dan eerste versnelling. Iets waar Porsche bij de instanties in Engeland mee weggeraakt schijnt te zijn, terwijl die tactiek in Europa klaarblijkelijk niet is ingezet.
Het verschil van 7g/km lijkt weinig significant, maar het maakt er op de jaarlijkste wegenbelasting ruwweg 40% verschil. Porsche zegt dat het geen commentaar kan geven ‘om legale redenen’.
Subaru manipuleert al 15 jaar emissie- en verbruikscijfers bron: auto55.be
De sjoemelsoftware van Volkswagen is in onze contreien de bekendste vorm van manipulatie van uitstoot- en verbruikscijfers. Maar het zijn niet louter de Duitsers die inmiddels tegen de lamp liepen. Terwijl er in Europa nog talrijke onderzoeken lopen en er al veel vingers werden gewezen, zijn nog geen andere automerken dan die binnen het VW-concern betrapt. In Japan echter, is het een ander verhaal. Mitsubishi moest daar eerder al toegeven dat het op grote schaal gegevens over uitstoot en verbruik had gemanipuleerd.
Nadat ook bij Nissan grote onregelmatigheden, en dan specifiek in het uitvoeren van controles voor de Japanse markt, werden vastgesteld, verplichtte de Japanse overheid de automerken hun interne processen te controleren. Subaru, waarvan Toyota de grootste aandeelhouder is, gaf eerder al aan dat het onderzoek onregelmatigheden blootlegde.
Naast de eerder aangekondigde problemen met de kwaliteitsinspecties, wat een hoofdzakelijk administratieve aangelegenheid is, erkent Subaru nu ook geknoei met uitstootcijfers. Testresultaten werden door de medewerkers in de fabriek systematisch aangepast om minder variaties te vertonen. Sinds 2012 gebeurde dat meer dan 900 keer. Het bedrijf meldt in de pers echter dat het vermoed dat de praktijk al sinds 2002 bestaat. Het kan evenwel niet bewezen worden, want er zijn slechts gegevens tot 2012.
In een persbericht van 27 april concludeert Subaru eveneens dat de inspecteurs en hun directe oversten wellicht van de praktijk op de hoogte waren, maar dat er geen enkele indicatie is dat het hogere management van de manipulaties wist.
Plotwending in het Dieselgate-verhaal: de politie heeft Joerg Kerner gearresteerd, de vroegere directeur ontwikkeling aandrijflijnen bij Volkswagen. Vandaag werkt hij bij Porsche.
Joerg Kerner, voormalig directeur ontwikkeling aandrijflijnen bij Volkswagen, is gearresteerd door de Duitse politie in het kader van het onderzoek van de procureur van Stuttgart naar het Dieselgate-schandaal rond sjoemelsoftware. De krant Bild am Sonntag heeft het nieuws wereldkundig gemaakt.
Kerner zou in voorlopige hechtenis zijn genomen omdat de politie vreest dat hij de benen wil nemen. Sinds zijn job bij Volkswagen is Kerner naar Porsche gegaan. Zijn huidige werkgever weigert elke vorm van commentaar. Kerner zou een van drie Porsche-werknemers zijn die in het vizier van de procureur zijn gekomen.
Porsche-manager opgepakt in dossier rond sjoemelsoftware
Jörg Kerner, voormalig motorenverantwoordelijke bij Porsche, die in 2011 aan de slag ging bij Audi, zou een hoofdrol gespeeld hebben in Dieselgate.
Het dieselschandaal binnen de Volkswagen Groep is nog lang niet van de verleden tijd. Vandaag doorzochten Duitse aanklagers diverse kantoren van Porsche in het Bavaria en Baden-Wuerttemberg gebied. Zo’n 160 medewerkers van de Duitse justitie bezochten de kantoren.
Er zijn drie verdachten in beeld. Eén van hen is werkzaam binnen de directie van Porsche. De derde verdachte werkt niet meer bij Porsche AG. De invallen zijn onderdeel van een onderzoek dat momenteel gaande is. Justitie verdacht de (ex)-Porsche medewerkers van onder meer fraude met betrekking tot emissietesten van diesel personenauto’s. Een woordvoerder van Porsche heeft de invallen bevestigd, maar weigert momenteel commentaar te geven over de zaak.
Naast Porsche werden vandaag ook twee kantoren van Audi doorzocht met betrekking tot hetzelfde onderzoek. Het ging hier om de kantoren in Ingolstadt en Neckarsulm.
Gisteren gemerkt dat alle dieselvarianten van de website van Porsche verdwenen zijn!
Maar wat denk je hier van: NOx emissions from diesel engines could be all but eliminated, thanks to tech developed at Loughborough University
Een Euro 6 diesel reduceert 60% van de NOx deeltjes, maar deze beweren 98% te kunnen tegenhouden!
Honderdduizenden auto’s op Volkswagen dieselkerkhof
Volkswagen werd in de nasleep van de dieselgate-affaire verplicht om de TDI’s met sjoemelsoftware terug te kopen van z’n Amerikaanse klanten. Honderdduizenden zijn het er. En wat doe je daar dan mee? Wel, voorlopig parkeert VW ze op bijna 40 locaties verspreid over heel de VS. Dit zijn luchtfoto’s van slechts één zo’n kerkhof aan de rand van de woestijn.
Momenteel is VW al zo’n 6 miljard euro armer en 350.000 compleet onverkoopbare of op z’n minst moeilijk te verpatsen TDI’s rijker. En er komen er nog bij. VW zal pas tegen eind 2019 de opkoopoperatie hebben afgerond. Tegen dan zal de teller wellicht op een half miljoen exemplaren staan.
Voormalig topbestuurder van Volkswagen Oliver Schmidt moet zeven jaar de cel in voor betrokkenheid bij het dieselschandaal rond het Duitse autoconcern. Ook moet hij een boete van 400.000 dollar betalen. Dat bepaalde een Amerikaanse rechter, nadat Schmidt eerder al schuld had bekend.
Schmidt werd schuldig bevonden aan fraude en het toebrengen van milieuschade. Aanklagers hadden de maximale straf geëist voor die overtredingen en die werd nu ook opgelegd. Eerder werd een technicus van Volkswagen al tot een celstraf veroordeeld.
Het dieselschandaal heeft Volkswagen al zo’n 30 miljard dollar aan schade toegebracht, sinds het in september 2015 toegaf emissietesten moedwillig gemanipuleerd te hebben.
Porsche wil € 200 miljoen van Audi voor dieselgate
Audi en Porsche horen tot dezelfde familie. Maar het is daar in de Volkswagen-clan niet altijd een even gezellige boel. En zeker niet nu de nare gevolgen van het dieselgate-schandaal komen bovendrijven. Tenslotte zijn die bedrijven wel samen, maar vormen ze niettemin allemaal individueel nog aparte zakelijke entiteiten. En omdat Porsche ruim € 200 miljoen moet ophoesten voor klantencompensatie, te wijten aan dieselmotoren die het op papier van Audi kocht, vraagt Porsche dat geld nu op.
In een reactie met persagenschap Reuters zegt Porsche dat het gaat om een interne discussie. En bij Audi verwijst men voor vragen door naar Porsche. Of de ene divisie de andere schadelloos zal stellen, is dus nog onduidelijk.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.