Porsche overweegt dieselmotoren

Home Forum Porsche Talk Porsche overweegt dieselmotoren

  • Maker
    Discussie

  • Scoobyfun
    Deelnemer

      Porsche is om. Nadat eerder al diehards als Saab en Subaru met een oliegestookt alternatief kwamen, is het nu Porsche dat de dieselmotor wellicht gaat omarmen. Dat heeft topman Wendelin Wiedeking op de afgelopen week gehouden aandeelhoudersvergadering laten weten. ´Als grootste aandeelhouder van de grootste dieselmotorenproducent ter wereld (Volkswagen, red.) hebben wij nu een aanmerkelijk positievere houding´.
      Porsche sluit het aanbieden van één of meer modellen met dieselmotor dus niet langer uit. ´Wij staan er open voor en onderzoeken momenteel die mogelijkheid weer´, zo lichtte Wiedeking zijn standpunt toe. In het verleden heeft Porsche oliegestookte motoren ook wel eens tegen het licht gehouden, maar de uitkomst was altijd negatief. Volgens Wiedeking kent zijn bedrijf geen ideologie, die het verkopen van dieselmodellen verbiedt. ´Wij bouwen wat de markt vraagt´.
      Autointernationaal.nl verwacht dat specifiek een Cayenne met zelfontbrandingmotor voor minimaal 10.000 extra verkopen op jaarbasis kan zorgen, waarmee Porsche voor het eerst in de geschiedenis (en dat zonder hulp van de in 2009 te introduceren Panamera) in staat zal zijn om op jaarbasis meer dan 100.000 auto´s te verkopen

      Bron : autoninternationaal.nl

      http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=5881&n=3

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
      • Porsche Cayenne met dieselmotor komt er aan

        Volgens het branchevakblad Automobilwoche zal Porsche komend jaar een Cayenne met dieselmotor lanceren. Hiermee worden eerdere berichten van Autointernationaal.nl over dit onderwerp bevestigd. Peter Schmidt, een Britse analist van de autobranche, heeft in een interview met Automotive News Europe laten weten dat de oliegestookte Porsche al eind dit jaar is te verwachten. De fabrikant zal gebruik maken van een twinturbo versie van de V6 dieselmotor van Audi. Het tot 3,2 liter vergrootte blok moet dan goed zijn voor ruim 300 pk.
        Tot 2 jaar geleden verkondigde Porsche stelselmatig dat de Cayenne nooit een dieselmotor in het vooronder zou krijgen. Bij het merk draaide het immers om hoogtoerige motoren. Maar Autointernationaal.nl signaleerde als eerste dat dit beeld begon te kantelen. Aanvankelijk niet bij topman Wendelin Wiedeking, maar wel bij zijn technici.
        Porsche ging definitief om na de participatie in het Volkswagen concern. Het merk kreeg zo immers goedkoop toegang tot de technologie van Audi. En die hebben een dieselmotor die, met wat aanpassingen, het prima op kan nemen tegen de 286 pk sterke BMW X5 3.0sd.

        BRON : http://www.Autointernationaal.nl

          [quote=”kleinekastenteufel”:10c40ezi]Subaru brengt een 2.0 liter boxer diesel 150 pk / 350 Newtonmeter op de markt: Porsche heeft een kans gemist, zich laten voorbijsteken.

          👿 👿 👿 [/quote]

          Blijkbaar een schot in de roos want volgens de eerste tests schijnt deze boxerdiesel zelfs bepaalde eigenschappen te hebben van een benzinemotor. De motor loopt zeer gecultiveerd en heeft een laag verbruik.
          En een boxermotor heeft toch net dat ietsje meer ten opzichte van een conventionele V- of lijnmotor.

          Anoniem

            Als Porsche met een diesel komt, dan is het hoogste tijd om Porsche aandelen te kopen ! Ik denk dat de verkoop zal boomen, zeker in Cayenne modellen.

              Subaru brengt een 2.0 liter boxer diesel 150 pk / 350 Newtonmeter op de markt: Porsche heeft een kans gemist, zich laten voorbijsteken.

              👿 👿 👿

                Ik ben een dieselrijder tijdens de week, maar in het weekend ben ik toch oh zo gelukkig dat ik met de Cayman S kan rijden.

                Als Porsche met een diesel uitkomt zal dat wel een doordachte beslissing zijn, maar ik hoop dat Porsche niets zal inboeten aan plezier. Ik zal toch de sound van een boxermoter missen in een diesel. Tenzij hiervoor een oplossing bestaat 🙂

                  kortom; ideaal voor het stadsverkeer dus… 😉

                    heb al een keer met zo een v10 tdi gereden kan u verzekeren een bom

                    bij 150 hield de pret op en was de boost weg dus dan maar weer laten zakken naar een 60 per uur trappen op de gas en weg als een raket ………. tot 150 pret weer over 😆

                      En nu lees ik net dat de volkswagengroep een V12 TDI in huis heeft met een vermogen van 500 PK en een koppel van 1000 Nm rond…
                      Dat is toch wel “Cayennewaardig” zou ik zeggen 😆
                      Het enige probleem zal zijn om er een versnellingsbak bij te zoeken die al dat koppel aankan… 😮

                      Greetz

                      BIG charlie

                        [quote=”BIG charlie”:3oozquij]Met een deftige diesemotor in het gamma Cayenne en /of Panamera, gaat dat voor Porsche zeker geen windeieren leggen.
                        Goed voor de verkoopscijferkes, daar ben ik zeker van, zeker nu in 2008 de Extra dieseltaks word afgeschaft.

                        Greetz

                        BIG charlie[/quote]

                        Ben ik van overtuigd 😉 .
                        Afgelopen zondag nog met een skoda octavia break RS gereden (de dieselversie met 170PK). Ik weet het niet te vergelijken maar ik zoek een extra servicewagen en dit staat me wel aan (< 25000 EURO voor een F.O.). Ik moet zeggen dat dit enorm vlot en soepel reed. Dus als ze bij porsche de V10 in een cayenne of panamera leggen zal dit wel een bom zijn (in prestaties en verkoopscijfers).

                          Mijn broer heeft ook pas een 530D gekocht .
                          Ik heb er ook even mee gereden en ook dieze wagen rijdt fenomenaal.

                            De nieuwe dieselmotoren zijn inderdaad bangelijk! Kijk bijvoorbeeld naar de 335d van BMW (sorry Setakira) … Dat is écht een bom vol koppel en PK’s.

                              [quote=”porschky”:3ab4emrg] Vorig jaar op de lancering van de ‘nieuwe’ Cayenne werd door Wiedekin nog ten stelligste tegengesproken dat Porsche ooit diesels zou bouwen ‘omdat dit niet in het profiel van de porscherijder past’. [/quote]

                              Nochtans zo een V10 TDI van de volkswagengroep zou ook niet misstaan in de Cayenne peins ik, maar dit is louter een persoonlijke mening.
                              Ik heb zo eens met een Q7 V10 TDI meegereden en dat gaat helemaal niet slecht vooruit 😉

                              Greetz

                              BIG charlie

                                of hoe het goedkoper kunnen graaien in de onderdelenbak van VW voor een ommezwaai zorgt! Vorig jaar op de lancering van de ‘nieuwe’ Cayenne werd door Wiedekin nog ten stelligste tegengesproken dat Porsche ooit diesels zou bouwen ‘omdat dit niet in het profiel van de porscherijder past’. Nu men opeens een van de grotere aandeelhouders van VW geworden is, is dus meteen ook het profiel van de Porscherijder aangepast? Of hoe dus ook bij de priductie van zeer emotionele producten als een Porsche het uiteindelijk de cijfertjes en het blij houden van de aandeelhouders het allerbelangrijkste geworden zijn.

                                Het aandeel van Porsche staat nu trouwens zo duur genoteerd dat men er deze week zelfs over begint te twijfelen om elk aandeel in tien te delen!

                                  Met een deftige diesemotor in het gamma Cayenne en /of Panamera, gaat dat voor Porsche zeker geen windeieren leggen.
                                  Goed voor de verkoopscijferkes, daar ben ik zeker van, zeker nu in 2008 de Extra dieseltaks word afgeschaft.

                                  Greetz

                                  BIG charlie

                                    Men begint inderdaad steeds meer ecoterroristen te zien 😆

                                    Heb onlangs artikel gelezen van een Zweudse… euh Zweedse Professor die aan zijn kinder telkens de keuze laat.
                                    Bijvoorbeeld:
                                    – Willen jullie dit weekend naar de zee gaan met de wagen ofwel een biefstuk? (350km met wagen rijden = 1kg biefstuk)
                                    – Ofwel: Willen jullie met het vliegtuig op verlof gaan naar het Oosten maar daarna wel met de fiets naar school want dan mogen we de volgende 3jaar niet meer met de wagen rijden 8)

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.