Porsche panamera geeft het op na groot onderhoud bij OPC Mechelen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Panamera Porsche panamera geeft het op na groot onderhoud bij OPC Mechelen

• Maker
    Discussie
  • Weer een nieuwe aflevering in de soapreeks van Porsche. Dinsdag de S-hybrid voor zijn 4 jaar geworden te zijn naar OPC Mechelen gedaan. Grote beurt 60.000 km/4 jaar (heeft 35000 km). Woensdag terug gaan af halen en factuur betaald. Er was ook nieuwe software in geprogrammeerd omwille van enkele foutmeldingen in het geheugen. In het naar huis rijden vond ik al dat de wagen heel anders reeds dan voordien. In negatieve zin. Maar thuis gekomen en wegens geen tijd gewoon in garage gezet. Deze morgen willen we samen met de kids voor een dagje uit vertrekken en 50 meter van huis valt dat ding uit. Alle toeters en bellen gingen aan. Verlaagd motorvermogen, storing dynamo, storing versnellingsbak … Wel raar als opeens alles uitvalt en je met veel kracht nog juist de wagen op de kant kunt sturen. Geen leven meer in te krijgen dus Porsche Assistance gebeld. Eerst een half uur aan 30ct/minuut in wacht en dan nog eens een uitleg doen wat er scheelt. Maar ze gingen iemand sturen. En ja hoor een dikke vijf (5!) uur later komt de VAB aangereden. Wagen op de wagen gesleurd (tof een automaat die niets meer wil doen) en morgen zou de wagen op het OPC Mechelen afgezet worden. Voor de wagen binnen ging reed die perfect en nu was de wagen compleet naar de kl..ten. Leg dat maar aan twee kids uit dat de daguitstap wijzigt in het wachten,wachten en wachten op de takeldienst.

Al bij al toch nog een nog vrij beleefde mail gestuurd om ze te verwittigen. Dieteren direct in cc gezet. Aangetekende brief is ook al klaar gemaakt en morgenmiddag ga ik ter plaatse eens een deftige babbel doen. En drie keer raden wat er met de offertes voor een nieuwe 991 is gebeurd? Nu zeg ik NOOIT NOG een Porsche. Mijn “natte droom” van een Mission-E,991 of wat dan ook is ineens helemaal verdwenen. Een mercedes CLA van 40.000 euro rijdt duizend maal zo goed al een panamera van 135.000 euro. Nu is het zorgen dat ze dat onding herstellen en maken dat het de deur uit is. En de vervanger zal zeker GEEN Porsche meer zijn. Dat virus is nu wel helemaal uitgeroeid.

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • ‘T geberd niet rap maar ik ben het niet eens met de Mod, af en toe doet het even goed om “het” van je af te schrijven. De gemiddelde P rijder snapt ook wel wat er aan de hand is. Het is aan de medeforummers om de collega te kalmeren en met gepaste rust te reageren, wat hier mijn inziens toch gebeurd is.

Uiteraard moer de mede forummer wel zo correct zijnnom het volledige verhaal nadien weer te geven.
      My 2 cents…

Sorry, ik heb ook andere wagens op opleggers gezien, dit was geen aanval hé, gewoon dat andere mensen ook pech kunnen hebben.

+1 :salut: :salut: :salut:

Gert, je hebt gelijk. En verder zwijg ik. :engeltje:

Ik zou toch willen vragen (en dit is aan alle forummers gericht) om in de toekomst toch wat voorzichtiger om te springen met open aanvallen naar personen of bedrijven hier op het forum of op even welke andere media!
              Niemand is feiloos en iedereen maakt al eens fouten of sommige dingen gaan gewoon mis door omstandigheden. Ik denk dat we dit allemaal ter tijd en stond weleens meemaken.
              Zoals deepee reeds aanhaalde, gaat het erom hoe de betrokken partij het “probleem” oplost. Als je je probleem op een rustige beleefde manier uitlegt, krijg je meestal meer medewerking dan dat je als een wild tierende en dreigende primaat de confrontatie aangaat. Pas als de tegenpartij niet thuisgeeft, zou ik dit mss meedelen aan de buitenwereld.
              Indien de tegenpartij de boel moedwillig bedriegt, zou ik dit ook misschien ookmet veel bombarie gaan verkondigen om andere mensen te behoeden voor eenzelfde negatieve ervaring.
              In dit geval vind ik de aanval richting PCM absoluut ongepast! Ja, ik heb er alle begrip voor dat een leuke dag naar plopsaland niet kon doorgaan tot grote teleurstelling van de kinderen. Jammer maar ook kinderen moeten leren omgaan met teleurstellingen want dit is een onderdeel van het leven. Toen ik vorige week naar de zee reed, had ik file omdat er een dodelijk ongeval gebeurd was op de E40 waar ik normaal ook moest passeren. Niet leuk maar ik was wel blij dat dit mij niet overkomen was. Er zijn dus ergere dingen die kunnen gebeuren opweg naar Plopsa….
              Om dan een open aanval te lanceren op een zondag naar een OPC, vind ik persoonlijk een brug te ver. Je had op z’n minst kunnen wachten tot hun reactie vandaag en dan eventueel hier een melding van maken indien zij hun handen in de onschuld zouden wassen.
              Ik ben ook klant bij PCM, hoef hen niet te verdedigen maar ik weet wel dat zij elke “negatieve” gebeurtenis, intern bespreken, kijken wat er misgelopen is en hoe ze het kunnen vermijden/verbeteren in de toekomst. Deze mensen hebben een passie voor hun job en doen hun uiterste best om van een PCM een succesverhaal te maken, wat hen ook lukt!
              Ik vind het dan ook heel jammer voor hen dat deze topic hier op deze manier geopend werd. Mogelijk kost hen dit weer een aantal klanten die zich laten beïnvloeden door een emotioneel geschreven post!
              Volgende keer graag eerst de zaak laten bekoelen zodat de ratio het terug overneemt van het emotionele!
              Niettegenstaande respecteer ik ook het recht op vrije meningsuiting en heb ik deze topic niet verwijderd.

Heb rond 13u in Antwerpen een depannagewagen van de vab zien passeren langs de A12, stond een pan op. You’re not the only one.

Leuk hé, als een firma zonder problemen hun eigen fouten rechtzet? 💡 8)

[quote=”deepee” post=240949][quote=”JV” post=230169]Sinds ik geen TV meer kijk dus ook geen nieuws, geen kranten meer lees en alle prullaria zoals smoelenboek en andere elektronische gadgets heb buiten gekieperd leef ik onder het motto niets moet nog en leef ik veel rustiger en vooral stressvrij. …. Beetje tuinieren, op terras hangen, nog een hond gaan halen om wandelingen mee te gaan doen, zelfs dagelijks sporten staat op mijn to-do lijst … En laat de wereld maar rustig verder draaien. Ik hoef niet meer de duurste porsche in mijn garage te hebben. Enkele mooie oldtimers of ander speelgoed om naar te kijken. Eerst genieten en als het moet wat gaan werken en bijklussen. Nog enkele jaren en ze mogen mij op de lijst “afgeschreven” zetten en mijn maandelijkse dotatie storten …:[/quote]

ik heb moeite om te volgen … jouw spinsels vatten is soms nog moeilijker dan een sabelsprinkhaan vangen.
                    en ook benieuwd wat de andere partij van dit verhaal denkt en vooral hoe het opgelost wordt.
                    van fouten kan/moet je leren, ze maken is niet erg, enkel hoe men ze rechtzet is echt belangrijk.
                    al bij al heb je nog geluk dat het op 50 m van je deur gebeurt en je alles hebt kunnen afhandelen van thuis uit.[/quote]Het eeuwige probleem van beperkt budget en graag veel wagens willen hebben 😀 En misschien soms teveel vrije tijd en dan teveel op het internet te lezen. Want je leest overal de negatieve zaken maar positieve zaken worden niet vermeld. Trouwens de laatste oldie die ik had heeft 800 km gedaan, toen was het tijd voor te verkopen. Het plezier zit hem in de jacht en eens in bezit is het plezier er snel af.

Gisteren was inderdaad vrij emotioneel. De kids een dagje Ploplsa Hasselt belooft en dat viel dus even tegen. Twee gezichtjes met tranen en een wagen die het vertikt nog te starten. Maar deze namiddag naar Mechelen gereden en moet zeggen Joeri heeft mij perfect te woord gestaan. Eén minpunt : de wagen stond nog waar VAB hem had gedropt. Toch beetje teleurgesteld dat er zelfs nog niet naar gekeken was (ze wisten nog niet waarom de wagen er juist stond en welke fouten er waren). Ben benieuwd, donderdag MOET deze klaar staan. Heel belangrijke trip voor de boeg en vervangwagen moet donderdag ook terug binnen zijn. Ik blijf erbij en heb hem dat ook gezegd : verkeerde software ingeladen en gewoon terug de “oude” software inladen. Voor het onderhoud vorige week reed de wagen perfect. Daarna was het een ramp.

Wordt vervolgd …

Deepee heeft gelijk, geen beslissingen nemen terwijl je nog in volle emotie bent.
                        Diep ademhalen en vooral luisteren naar wat de OPC zegt.

Sturen ze je met een kluit in het riet kan je nog altijd beslissen wat je gaat doen.

Ik duim alvast voor jouw en hoop op een goede afloop!!! ‘t zou jammer zijn indien het niet zo is!!!

[quote=”JV” post=230169]Sinds ik geen TV meer kijk dus ook geen nieuws, geen kranten meer lees en alle prullaria zoals smoelenboek en andere elektronische gadgets heb buiten gekieperd leef ik onder het motto niets moet nog en leef ik veel rustiger en vooral stressvrij. …. Beetje tuinieren, op terras hangen, nog een hond gaan halen om wandelingen mee te gaan doen, zelfs dagelijks sporten staat op mijn to-do lijst … En laat de wereld maar rustig verder draaien. Ik hoef niet meer de duurste porsche in mijn garage te hebben. Enkele mooie oldtimers of ander speelgoed om naar te kijken. Eerst genieten en als het moet wat gaan werken en bijklussen. Nog enkele jaren en ze mogen mij op de lijst “afgeschreven” zetten en mijn maandelijkse dotatie storten …:[/quote]

ik heb moeite om te volgen … jouw spinsels vatten is soms nog moeilijker dan een sabelsprinkhaan vangen.
                          en ook benieuwd wat de andere partij van dit verhaal denkt en vooral hoe het opgelost wordt.
                          van fouten kan/moet je leren, ze maken is niet erg, enkel hoe men ze rechtzet is echt belangrijk.
                          al bij al heb je nog geluk dat het op 50 m van je deur gebeurt en je alles hebt kunnen afhandelen van thuis uit.

[quote=”bccars” post=240892]olee, op naar Ferrari of Mclaren ![/quote]Buik meer dan vol van al die merken. Eerder een gewone benzine of dieselverbrander zonder toeters en bellen. Vandaag was ik nummer 1, gisteren had die van de VAB ook al 2 Porsches (een macan en een 991) naar Drogenbos moeten takelen. Hij werkt wel bijna uitsluitend voor Porsche Assistance maar ze hebben er volgens hem hun handen meer dan vol aan.

In ieder geval als ze niet weten wat ze aan het doen zijn dan moeten ze dat ook eerlijk durven zeggen. Die wagens hebben al verschillende terugroepacties gehad en nu dit weer. Ik kies Mechelen omdat Geel naar Paal is verhuisd en vrij ver weg is. Plus mijn vrouw werkt in Mechelen om de hoek van het OPC dus dat is gemakkelijk. Ik hoop dat ze zo eerlijk gaan zijn hun fout toe te geven en weer geen uitvluchten gaan verzinnen.

olee, op naar Ferrari of Mclaren !

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.