Home › Forum › Zeverhoekje › Porsche verdient klein fortuin aan nieuwe wagens
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door bccars.
-
MakerDiscussie
-
22 maart 2017 om 11:38
Porsche verdiend klein fortuin aan nieuwe wagens 15800 € en blaast de concurrentie helemaal weg . :first:
-
MakerDiscussie
-
Okee, maar de 2 touring, 3GT, X4 en 5GT zijn echt wel kneusjes… :puke:
Een 4 Gran Coupé is uiteraard prachtig :ass:
Ik ga zelfs hier op het porscheforum BMW niet afzeiken. Ik vind bijvoorbeeld die M2 een superlekker ding ! In dat fel blauw, mmmmmm, lekker lekker … En heb hem ook al gezien in het wit met de strepen van M performance in de lengte er over. Klinkt een beetje TE als ik het zo zeg, maar zag er verdomd knap uit !
Zolang het hier maar plezant blijft, moet het allemaal kunnen
[quote=”bccars” post=249414]Doelde op Order66. Vind het not done om als bmw fan op een porsche forum porsches komen te dissen. Ik zie mezelf niet lid worden van forum merk x om vervolgens daar gaan van leer te trekken hoeveel beter mijn auto’s wel niet zijn dan desbetreffend merk x.
Vind je dat ik hier fout in ben Vincent ?[/quote]Neen ik geef je deels gelijk. Maar trollen komt overal voor. Gewoon dan zijn posts eens lezen en eens goed lachen. Helpt meestal ook. En verder er niet op reageren en er niets van aantrekken. We kennen allemaal het genre BMW rijders toch?
Doelde op Order66. Vind het not done om als bmw fan op een porsche forum porsches komen te dissen. Ik zie mezelf niet lid worden van forum merk x om vervolgens daar gaan van leer te trekken hoeveel beter mijn auto’s wel niet zijn dan desbetreffend merk x.
Vind je dat ik hier fout in ben Vincent ?
[quote=”bccars” post=249330]Stop toch gewoon met antwoorden op die troll. Hij heeft alleen bmw’s en heeft geen interesse in porsches behalve de (iconische ?) 991 GTS. Case closed ;-)[/quote] 😕
En hier gaat de goede naam van het forum weer. Misschien dat ik voor sommigen ook een trol ben? Omdat ik mij niet onder de noemer van bevriend clubke en meeprater wil voegen? Sommigen hadden mij gewaarschuwd en ik kreeg meerdere malen het advies om van dit forum weg te blijven. En toch ben ik gebleven en mij er geen bal van aangetrokken wat anderen zeiden. Maar wel steeds in het achterhoofd houdende dat ik tegen sommigen hun schenen zou kunnen stampen en anderen dan weer leedvermaak hadden. Ondertussen zelfs al enkele mensen beter leren kennen en goede ervaringen mee. Trollen is overal aanwezig. Het zijn de keyboard warriors. Oppermachtig achter het toetsenbord maar in het echte leven zich meestal achter iemand verschuilen. We nemen ze er nu eenmaal bij en soms is het zelfs de tabasco, de hete pepers bij een topic. En dat moet ook kunnen. Soms steken we een mes in iemands rug, halen het bloed onder de nagels vandaan en geven pijnlijke reacties. Wie daar niet tegen kan is in mijn ogen niet bestand tegen de dagelijkse realiteit en het echte leven. Het internet is grotendeels een virtueel iets. We nemen het en slikken het door.
Gisteren was er in Hulshout weer een toevallig treffen van een tiental sportwagens. Van Porsche, Ferrari, lotus tot een Lambo. Leuke namiddag op het terras, lekker eten en vooral veel zeveren en lachen. Op het einde kende iedereen elkaar al wat beter en werden er nummers en e-mails gewisseld. En daar draait het tenslotte om. Zeveren en lachen en dit met dezelfde passie, wagens.
Stop toch gewoon met antwoorden op die troll. Hij heeft alleen bmw’s en heeft geen interesse in porsches behalve de (iconische ?) 991 GTS. Case closed 😉
Mijn punt was juist dat je een Cayman vs 420d evenmin kan vergelijken als een 911 vs een Mercedes E. Het ging hier niet over M modellen of AMG’s, die inderdaad een heel eind gaan om de rijsensaties te verhogen. De clou van het verhaal is echter dat een Cayman een geniaal concept is met middenmotor en de rest niet. En een M4 weegt al 1600 kg. Een Cayman 200 kg minder. Wat je ook al voelt in de bochten.
Ik heb nu een werf in Brussel en moest daar deze week 3 keer zijn, met vertrek vanaf Lokeren net na de spits. Dan heb je minstens 3 route opties. Omweg via E17+E40, vlot compromis via N16 Temse – Puurs + A12 ofwel binnendoor + via Merchtem, hetgeen 5 minuten langer rijden is. De eerste 2 keer was ik met de Cayman en nam ik puur op gevoel de binnenweg. Dat betekent voortdurend stoppen, indraaien, versnellen. Heerlijk, een uurtje me-time tijdens de werkuren. Donderdag diende ik om logistieke reden echter de oude 320d touring te nemen. Wel, ik nam dan de route met de A12 want die auto is gewoon veel minder fun. Dan wil je gewoon ter bestemming geraken.
De huidige M hebben trouwens ook turbo, BTW. Doch dit geheel terzijde. Accelleratie-cijfers zijn van ondergeschikt belang voor wat ik onder rijplezier versta. Het gaat om het voelen.
En o ja, er zijn genoeg mensen die eens een Porsche test-rijden of gewoon kopen en die snel concluderen dat het het niets voor hen is. De lage instap alleen al. En nee, een 911 is niet geschikt om achteraan een volwassen persoon in te vervoeren. Tenzij die mens William Boeva heet.
onnodige quote gewist
Hoi Foost, sorry maar een Macan heeft helemaal niet de beleving en de wegligging van een E46 M3, totaal ander zwaartepunt en gewicht ook. Een M3 is een ATMO straight six. Is dus ook appelen en peren. ik heb het niet op al dat moderne turbo gedoe als hobbywagen (wel dik ok als daily). Een Macan, Cayenne en varianten, zoals bvb een BMW X3, X5 of X6 zijn (imo als petrolhead) zinloze concepten, in het Duits mooie verwoord : “Zum Kotzen” :happydance:
Wat jij zegt dat ik nodig heb, heb ik in een betere versie als daily, een F10 535i 😉Dag order66, wat jij nodig hebt is dus een auto met veel plaats achterin, comfortabel , een optimale wegliggin(zelfs in off-road condities), een aantrekkelijk design (dat kan zelfs zonder een klassieke berline look) en state of the art prestaties:
http://www.porsche.com/belgium/nl/models/macan/macan-turbo-performance-package/featuresandspecs/
De gegarandeerde “snellen Eddy” vrije uitstraling krijg je er ook nog gratis bij 😉 Ik zou zeggen vlug op zoek naar een gunstige occasie daarvan.
onnodige quote gewist
Ik zal eens een andere vergelijking maken, want dit is appelen met peren vergelijken, de diesel alleen al :bounce: . Ik ben enkele maanden geleden met een P 997 Carrera4 gaan rijden, omdat ik de overstap overwoog van mijn E46 M3 nu 5j in bezit. Bottom line : niet dus. De 911 was in geen enkel opzicht beter. Niet in wegligging, niet in looks (persoonlijk natuurlijk), niet in afwerking, en zeker niet sneller. Een even tijdloos design, op zijn minst. Samen met de eigenaar een proefrit gemaakt van een uur. Mijn vrouw wou even mee, die kwam daar gebroken uit achteraan, lol! De E46 heeft een zee van ruimte ivm de P. De instap is ook geen vergelijk. En dan de beleving. De P was veel docieler en braver dan de BMW, ook zeker qua geluid. Jammer genoeg geen enkel voordeel voor de P. De waarde van mijn M3 is op die 5j met 10K gestegen, dus ook mooi meegenomen. Want voor een wagen die mij minder kon bekoren dan mijn huidige zou ik nog 20K moeten opleggen hebben. Absurd dus.
Ik hoop ooit nog een P tegen te komen die mij wel kan bekoren, ik zet mijn hoop op een 991 GTS 😉 Het blijft een iconische wagen en merk, begrijp mij niet verkeerd!Qua contradictio in terminis kan dit wel tellen. Je vergelijkt een vliegend tapijt met een volbloed.
Mijn Cayman past me als een handschoen. Doet exact wat ik wil. De 420d van mijn vrouw daarentegen is perfect… voor mijn vrouw. Mijn Cayman voelt als carver skis in verse sneeuw. De 420d in vergelijking alsof je een slaappil hebt geslikt. Numb gewoon. Gaat ook als een speer, maar geen gevoel, alleen comfort.
Wil je comfortabel transport, neem een Audi, BMW of Mercedes. Wil je rijden alsof je leeft, neem een Porsche.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.