Home › Forum › Zeverhoekje › Porsche wassen + lak onderhouden
- Dit onderwerp bevat 83 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door proxRigopap.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Olivier, niks verkeerd tegen Koen of mij hebben, maar de laatste tijd worden hier nogal verdekte reclame posten geplaatst.
Maar had jij je voorstelling iets duidelijker gemaakt zoals je nu probeert uit te leggen waarom, dan was dit waarschijnlijk niet geplaatst.
In ieder geval den welkom op het forum, en dat je als nog hier kan genieten van al dat moois wat Porsche is.
[quote=”911-lover” post=86573]Zie ik hier een verborgen reclame in van een autopoetser , of zit ik fout ?[/quote]
Jammer dat m’n eerste bericht op dit forum op die manier onthaald wordt. 😕
Zie het inderdaad als een student met een passie voor auto’s, dan is dit toch een leuke hobby gedurende het weekend en vakanties?
Daarenboven is het nog eens leuk om af en toe een mooie sportwagen te mogen behandelen en achteraf de eigenaar met een ‘big smile’ te zien vertrekken.De reden dat ik op dit forum ben gekomen is ook wel mede door het feit dat ik sterk ‘porsche-lover’ ben.
Geloof me, dergelijke hobby (in die mate) vloeit enkel voort vanuit een liefde en passie voor de wagen 😉Zie het eerder als een student met passie voor auto’s, die niks te makken heeft.
Maar ligt eraan wat zijn studie is natuurlijk, maar dat weten we niet.
En is dat auto de branche is hij misschien zo wel al een klantensysteem aan het opbouwen.Dan is het in ieder geval al een vooruit denkende jonge ondernemer. 😆
@Koen, heb dus ook geen idee, even in de gaten houden van bezoeken of posten. 💡Zie ik hier een verborgen reclame in van een autopoetser , of zit ik fout ?
Dag iedereen!
Ik ben hier nieuw op het forum, mijn naam is Olivier (20 jaar, student).
Ik ben hier in dit topic terecht gekomen omdat ikzelf nogal fervent bezig ben met het onderhoud van de lak van de wagen.
Ik behandel ook regelmatig andere wagens, een portfolio van een tweetal vorige projecten kan je hier vinden: http://oliviercarcleaning.imgur.com/
Indien zelf interesse, kan je me altijd contacteren via het forum 😉
Mvg
Olivierdit weekend enkele stappen afgewerkt op de Porsche
met dit als resultaat 😉 )eventjes enkele foto’s posten van ons werk van 2 weken geleden 😉 )
de wagen is geen porsche daarmee enkel en alleen maar foto’s van de vlakken 😉 )
gewoon eventjes om jullie een indruk te geven van het resultaat
de wax is Chemical 5050-Limited Edition Paste Wax
poliermiddel is meguiars – polish middel ookenkele foto’s van voor de behandeling, omdat foto’s meer zeggen dan 1000 woorden 😀
Enkele swirls
resultaat:
de shieldwax is een wax dat toch tamelijk lang blijft zitten op de lak, indien natuurlijk gebruik maakt van de cleaner fuild, de zuffenhausenwax, heb ik nog niet uitgeprobeerd, gezien dat Swissvax mij de shieldwax aanraadde.
in de lente ga ik eens de poorboywaxen uitproberen.persoonlijk zie ik niet veel verschil tussen de shieldwax en de zuffenhausenwax speciaal voor porsche
heb ze beide op 1 motorkap getest en het verschil is zo goed als niet merkbaar, naar mijn mening
voor de rest zijn deze producten veel heeel erg goed.groetjes
eventjes hier de draad terug oppikken
enkele maanden geleden heb ik enkele potjes swissvax (vroeger gekend als swissol) gekocht
ik heb nl de shield wax aangekocht, ik heb die reeds aangebracht op wagens van enkele klanten en ook zelf eerst op die van mij natuurlijk
en is het is een wax wat goed zijn werk doet!!!
ok het kost natuurlijk wel 4 of 5 keer zoveel meer als andere wax maar ik merk het verschil zeer zeker 😉 )op de 964 heb ik enkel en alleen nog maar de voorkant gedaan, de andere delen zal ik volgend jaar zeker doen, ik zal dan eens een foto neme natuurlijk 😉 )
groeten
[quote=”ken”:30ztl6ev]thx voor jullie reacties Enrico en Paul
ik ben al lang aan het overwegen om eens een wax van Swissol uit te proberen, mss moet ik het toch eens uittesten 😛je weet precies goed wat je gaat doen de komende weken Paul 😉 veel kuisplezier[/quote]
Let wel op als je het maximale uit je wax wil halen.
Moet je de wagen eerst voorbehandelen met cleaner fluid.
Deze is niet schurend maar verwijderd !!
Kleine “krasjes”
Teer
Boomsap
En ook de oudere waxlagen.
Normaal als je deze stap hebt gedaan en met je vingertoppen over de lak gaat.Zal je een piepend geluid horen dit is het teken dat alles bloot staat en dat je wax daarna maximaal zal hechten.
Voor de rest aanraders
Porsche = Zuffenhausen wax echt een zéér knap resultaat
Als je iets verder wil gaan kan je ook alle horizontale delen.
Zoals de voorbumper de helft van de koffer,spiegels juist boven de voorruit, de achterste wielkassen een schield wax plaatsen.
Deze bevat teflon en zal je veel kuiswerk van vliegjes enz… uitsparen.
En voor de velgen hebben ze nog een aparte autobahn wax.
Op basis van 30% teflon en word als het ware door de warmte ontwikkeling van je remmen in je velg gebrand.
En geeft je een bescherming 😯
Maar moet wel op de juiste methode aangebracht worden 😉thx voor jullie reacties Enrico en Paul
ik ben al lang aan het overwegen om eens een wax van Swissol uit te proberen, mss moet ik het toch eens uittesten 😛je weet precies goed wat je gaat doen de komende weken Paul 😉 veel kuisplezier
Zo, weer iets om de volgende maal te proberen. De 997 staat op de planning de komende weken 😉
[quote=”ppp 356″:1xoc9mxq]Klopt, ik gebruik de concours was voor de 356.
De eerste maal dat ik hem gebruikte, dacht ik dat de handleiding een beetje overdreven was en heb ik de wax gewoon met een pad aangebracht in de garage en nadien opgepoetst. Het resultaat was zeker niet slecht.
Laatst heb ik het allemaal nog eens overgedaan zoals ze het beschreven hadden ;
Cleanen
Wax aanbrengen met de handpalmen en 15 minuten in de zon laten staan voor het oppoetsen.
Nadat de wagen volledig gedaan is, de wagen nog eens een 3uur in de zon laten staan en met een doek volledig oppolieren.
Wel het resultaat is ronduit schitterend.[/quote]Kleine tip.
Als je het zelf doet kan je deze gemakkelijk met de hand aanbrengen.
Dit omdat de wax nog al hard is en door je lichaamswarmte beter uitwrijft.
Je mag hem ook met de pad opbrengen geen probleem.
Maar best de wax verwijderen voor je de wagen in de zon zet.
Reden,in de 15 min dat de wagen in de zon staat .
Kunnen er al fijne zanddeeltjes op de wagen zijn gevallen.
Als je daarna je wagen gaat opwrijven 😕 gevaarlijk
Gewoon buiten zetten na het oppoetsen zoals beschreven 3 uur.
En je zal zien dat de glans dieper en helderder word.
Voor de rest niet teveel nawrijven om krassen te verkomen.
En gewoon wachten bij de volgende wasbeurt staat hij super strak 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.