Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Kalender › Porscheforum driftday 31/1/2015
- Dit onderwerp bevat 252 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
11 december 2014 om 19:46
Hieronder de mail van MDV met de beschikbare weekenddagen en prijzen.
Twee groepen:
Groep A
Mensen die een initiatie willen (zoon/vrouw/jezelf). Na 1 dag initiatie ben je echt wel klaar om met de eigen wagen te beginnen de volgende keerGroep B
Mensen die hun auto kunnen driften (probeer je ego niet te laten primeren en jezelf te kennen).Het is geen wedstrijd maar een dag plezier waar we samen kunnen leren en lachen…..
Vul even de doodle in. Bij genoeg kandidaten op 1 dag kunnen we dit laten doorgaan. En anders was het een leuke denkoefening 😀
http://doodle.com/i4wav5v7437xdc4z#table
Bonjour Jokke,
Pour un demi-jour d’initiation (pour ceux qui croient savoir …!), il faut compter 170€ par personne avec un minimum de 6 à 9 personnes. Il y aura 2 ou 3 voitures du CMV et 2 ou 3 moniteurs.Pour ceux qui savent vraiment (!), il faut minimum 6 participants avec leurs voitures (je peux changer les roues arrières SAUF moyeu central …!). Le prix est de 150€/pers.
Pour les dates, il reste le dimanche 28/12, dim. 18/1/15, 31/1, 1/2, 21/2, 1/3. Les autres W.E. De mars sont déjà full.
Si une date t’intéresse, tu me le dis tout de suite car je ne sais pas te laisser d’option sur un jour de W.E.
Merci d’avance. -
MakerDiscussie
-
Ik wil wel in groep rijden ….
Als er wat vaart in zit toch 😆
120 voor zo’n hele afstand kan ik niet volhouden :wtf:de mensen van groep 1 geen zin om mini treintje richting Visé samen te stellen?
Dacht nog een laatste stuiptrekking uit versleten semi-slicks te halen maar op epoxy heeft dit geen zin, op beton was het wel nog te doen… Bon ga het niet moeilijker maken en de straatbanden laten zitten…
Kan ik, als we voordien afspreken ook rijden naar daar ipv te traileren.9u30 – 10u ok voor mij, vroeger zal scherp zijn.
Hier is een adres waar je kan samenkomen en dan ben je binnen een kwartier in Visé.http://www.depauze.be/index.php
We hebben daar ooit eens een stop gedaan met een Lotus-club en er is parking genoeg en je kan er ontbijten en het ligt aan de afrit Tongeren.Hallo mededrifters,
is er interesse om in de voormiddag af te spreken rond Visé met de B-groep bv rond 9/10u om een kopje koffie/ontbijt te nuttigen vooraleer af te zakken naar Visé?
Om daarna via wat binnenwegen naar ginder te rijden, iemand die daar in de streek zijn weg weet of een adresje kent voor het ontbijt?Mvg Yves
[quote=”pvdw” post=192508]Is het in visé op een epoxy of eerder ruwe beton te doen ? Kwestie van bandenkeuze af te stemmen?[/quote]
Mix. Bandenkeuze mag geen rol spelen 🙂
[quote=”jokkevlo” post=192441]Staat zo op hun website.[/quote]
Weet ik, maar klopt niet volgens Google en Streetview. Best testen in de GPS voor vertrek. Hoewel het kaartje op de website wel correct is.Is het in visé op een epoxy of eerder ruwe beton te doen ? Kwestie van bandenkeuze af te stemmen?
^ Vreemd adres, volgens Google is het:
Rue de Liège 4681, Oupeye
Daar staat het bedrijf ook gepind.BELANGRIJK !
Ik heb een dagindeling gekregen…..
8u45: Aanmelden de 6 personen van groep A zijnde:
1.Joebarreke
2.Ghost
3.Petertav
4.Yellow Submarine Senior
5.Yellow Submarine Junior
6. Krokodile9u: Theoretische cursus over sportief rijden (massatransfer, onderstuur, overstuur, sturen, tegensturen……)
9u45: Start praktijk met de VW Golf 4 motion
12u: debriefing Group A
12u15: BUFFET voor groep A EN B
13.00: Kleine theoretische herhaling voor de 10 mensen van Groep B.
1. Jokkevlo – Lotus Exige
2. René – 997 GT3
3. Monza – 997 GT3
4. Koenc – 997 GT3
5. Pvdw – 997 GT3
6. Yves911 – Cayman
7. Egheuens ) carrera 3.3
8. PDS 997 GT3
9. Funny Boxster 987
10. PT – 997 4S13.30: Start sessies Groep B
16.30: Debriefing
Er wordt gereden in groepjes van 3 met sessies van 10 tot 12 minuten.
Met 3 instructeurs om je verder te ontwikkelen.
Zorg dat de volgende 3 steeds klaar zitten in hun wagen, zodat de sessies vlotte overgangen kennen en we niet met tijdsverlies zitten tussen de sessies !Adres en website:
http://www.maitriseduvolant.be/
Centre de Maitrise du Volant
Z. Industriel Hermalle/Haccourt
1, Rue Voie de Liège
4681 Hermalle s/ArgenteauAnoniem3 januari 2015 om 22:50Beste Jokke,
Absoluut, jijzelf hebt hier helemaal niets mee te maken. Mijn reactie was uitsluitend gericht aan Krokodile en Funny die, gezien het meerprijsverschil van 79 euro voor de BPF-organisatie in Visé, in dit topic dienden te besluiten dat er – en ik citeer Krokodile – ” daar een paar hun zakken moeten vullen”.
Gezien de benevolentie en de grote kosteloze inzet van het hele BPF-bestuur – wat ten andere bevestigd werd door mede-forummer pvdw – wilde ik dit toch even grondig rechtzetten en duidelijk maken dat het prijsverschil volledig en uitsluitend te herleiden is tot de actuele rijtijd die de deelnemers zullen genieten: deze is nu eenmaal recht evenredig aan de grootte van de groep, wat betekent dat een kleiner aantal deelnemers een grotere rijtijd geniet, maar dus ook dat de (even grote) kostprijs over minder deelnemers gespreid dient te worden (lees: het is dan ook duurder).
Jijzelf hebt inderdaad nergens gesproken over de precieze rijtijd voor jouw aanwezigen, dus daar kan en wil ik ook helemaal niet op reageren.Integendeel zelfs, ik vind het net heel fijn dat er zoveel mensen zich willen inspannen (binnen én buiten clubverband) om gelijkgestemden een leuke tijd te bezorgen, dus kan dergelijke initiatieven alleen maar toejuichen. Meer nog, ik tracht zelf aan zoveel mogelijk automotive initiatieven deel te nemen en heb in 2014 dan ook op enkele forumactiviteiten (Zomersproetjesrit, Cappucinorit, PSL treffen in Best, …) present gegeven.
Ik vind het alleen jammer dat de beste stuurlui steeds aan wal staan. Kritiek spuien en anderen onterecht in diskrediet brengen is makkelijk, maar zelf iets organiseren, neen hoor, dat komt er niet (nooit ?) van … Ik vind het in die optiek tekenend dat geen van beiden zelf trouwens al op mijn bericht gereageerd hebben.
Ik wens je nog een heel fijne avond en hoop dat jullie veel plezier zullen hebben in Visé.
Met welgemeende P-groet,
Peter
De dag, 31 januari start om 9u en eindigt om 16.30
De exacte indeling van de groepen en het uurschema volgt eens we daar een juist beeld over hebben.
Onder de middag is er een GRATIS buffet voorzien ! (vermoedelijk is de drank wel betalend)
Adres en website:
http://www.maitriseduvolant.be/
Centre de Maitrise du Volant
Z. Industriel Hermalle/Haccourt
1, Rue Voie de Liège
4681 Hermalle s/ArgenteauLET OP: indien men van oordeel is dat je skills onvoldoende zijn in groep B zal men je van de piste halen.
BETALING:
Rek nr: BE19 3300 6662 5112 op naam van Johan Huygens
Vermeld AUB uw groepkeuze en nickname (bv Jokkevlo – Groep B).GROEP A – initiatie opleiding met auto van het centrum (170 euro pp):
1.Joebarreke (betaald)
2.Ghost (betaald)
3.Petertav (betaald)
4.Yellow Submarine Senior (betaald)
5.Yellow Submarine Junior (betaald)
6. Krokodile voila ze nu zijn er 6 GRAAG BETALENGROEP B – “Gevorderden” met eigen auto (150 euro pp) – incl instructeur
1. Jokkevlo – Lotus Exige (Betaald)
2. René – 997 GT3 (betaald)
3. Monza – 997 GT3 (betaald)
4. Koenc – 997 GT3 (betaald)
5. Pvdw – 997 GT3 of “76 911, hoop dat GT3 klaar is (betaald)
6. Yves911 – Cayman (Betaald)
7. Egheuens ) carrera 3.3 (Betaald)
8. PDS 997 GT3 (betaald)
9. Funny Boxster 987 (Betaald)
10. PT – 997 4S (Betaald)Krokodilleken, kunt ge betalen? Of wil je een afbetalingsplan? 😀
[quote=”PT” post=191178]Johan,
Hoe moet ik mij het praktijkgedeelte eigenlijk voorstellen ? Zit er tijdens het rijden een instructeur naast je, of worden er instructies gegeven via portofoon ?
Is het ook niet mogelijk om 2 deelnemers met hun eigen wagen in groep 1 te zetten zodat de rijtijden voor de anderen niet in het gedrang komen ? Ik neem aan dat we allemaal hetzelfde parcours afleggen ? Moest dit een oplossing kunnen bieden, dan stel ik mij alvast kandidaat. We horen het verder wel ![/quote]
Ik heb (nog) geen idee van de dagindeling. Dat zal Visé uitwerken. Ik zal wel navragen over rijtijd…… met 9 a 10 zal het idd wel wat drummen worden…
[quote=”Carrera4²” post=191192]Beste Krokodile en Funny,
Jammer genoeg lees ik dit item nu pas, anders had ik zeker vroeger gereageerd.
Binnen de BPF vult niemand zijn zakken. De bestuurders, die jullie allen kennen en waarvan jullie weten dat zij zonder uitzondering hard werken om de club (met op vandaag maar liefst meer dan 100 betalende leden) te laten draaien en er een fijne bedoening van te maken, betalen niet alleen hun deelname aan elk evenement uit eigen zak, maar ook nog eens hun jaarlijks lidgeld zelf.
Vergaderingen worden, gezien de zeer diverse woonplaatsen van de bestuurders, ergens centraal in het land gehouden. Alles, maar dan ook alles wat tijdens deze meetings genuttigd wordt aan drank en/of maaltijd, wordt opnieuw door de bestuurders ZELF betaald.
Verplaatsingsonkosten van en naar vergaderingen en clubevenementen worden opnieuw door de bestuurders zelf betaald, en dus niet door de clubkas.Het zou ook fijn en niet meer dan eerlijk zijn, mochten jullie in dit topic ook vermelding maken van het feit dat de BPF vorig jaar maar liefst 4 stages (= 2 volledige dagen) in Visé georganiseerd heeft en dit aan € 160,00 per persoon, dus zelfs € 10,00 goedkoper dan jullie het hier doen. Ook daar waren monitoren, ontbijt, lichte lunch, vervangachterwielen en (desgewenst) stage-auto’s inbegrepen.
Ik plaats hier alvast de link naar de toenmalige ledenuitnodiging, zodat iedereen die dit leest de prijzen kan checken: http://belgianporschefriends.eu/events/2014/2014vise1/
Waarom vragen we dan dit jaar inderdaad € 249,00 per persoon en niet opnieuw € 160,00 zoals vorig jaar ? Omdat wij bij de vorige edities geleerd hebben dat een sessie met 9 deelnemers te weinig actieve rijtijd oplevert per persoon. Juist ja, je gaat dus niet met 9 tegelijk de baan op hé, maar slechts met 3. Dat houdt dus in dat je met zes mensen staat te kijken naar de drie die op de piste aan het driften zijn. Dat betekent dus dat je 1 sessie zelf afrondt, en dan 2 sessies staat te kijken … Je hebt dus helemaal geen actieve rijtijd van 9h00 tot 12h00, of wat dachten jullie dan ?
Na elk evenement bieden wij onze leden de kans hun mening over de dag te ventileren d.m.v. een enquêteformulier. Eén van de dingen die daar duidelijk uit naar voren kwam, was dat men de mening toegedaan was dat meer rijtijd wenselijk was.
Ik zie in jullie “offerte” verder ook geen enkele duidelijk bindende afspraak: “il faut compter 170€ par personne avec un minimum de 6 à 9 personnes. Il y aura 2 ou 3 voitures du CMV et 2 ou 3 moniteurs.“
Veel lijkt er voorlopig dus niet precies en onveranderlijk vast te liggen, want als ik dat vertaal, wordt hier gesteld dat “jullie rekening dienen te houden met € 170,00 per persoon”. Dit alles lijkt me dus een ”ongeveer-prijs” die kan schommelen naargelang jullie met 6 of 9 aanwezig zullen zijn, dat er dan 2 OF 3 wagens van het centrum zullen zijn en 2 OF 3 monitoren …
Ik begrijp dat dit op een vrijblijvend medium als dit forum mogelijk is, maar binnen de BPF laten wij de leden graag op voorhand exact weten waaraan zij zich kunnen verwachten als zij ergens voor intekenen en dus maken wij duidelijke afspraken met de onderaannemers (zoals CMV in dit geval).Tot slot toch ook nog even het volgende: onze leden betalen € 249,00 voor een groep van 6 mensen (dit betekent concreet dat ze 50% meer tijd op de piste zullen doorbrengen dan in een groep van 9 deelnemers). Omgerekend houdt dit dus in dat ze bij een groep van 9 deelnemers slechts € 166,00 zouden betalen ofwel € 4,00 goedkoper dan via het forum.
Beste Jokke, ik ben ervan overtuigd dat jouw voorstel wel degelijk de exacte nettoprijs is, maar dit moest me toch even van het hart. Ik pik het niet dat sommigen hier niet alleen gratuit en zonder het minste begin van bewijs vuren op mensen die zich gratis en volledig belangeloos inzetten voor een vereniging, maar dat dan ook nog eens doen zonder de exacte details te kennen of te vermelden.
Beste Krokodile en Funny, jullie zijn beiden nog tot 31/12/14 lid van BPF. Tot die dag hebben jullie het wettelijke recht de boekhouding van de club in te kijken. Ik daag jullie beiden uit hier ook maar 1 onregelmatigheid in terug te vinden.
Jullie hebben allebei mijn GSM-nummer en mailadres, dus aarzel niet een afspraak te maken tot inzage.Gegroet.[/quote]
Zeg mannen, ik heb hier niets mee te maken he. Ik ga regelmatig PRIVE met wat vrienden naar Visé en we zijn spontaan op dit idee gekomen. Ik doe dit gewoon voor de fun en denk nergens enige kritiek of wat dan ook op anderen gegeven te hebben?
Soit, ik doe dit dus gewoon “zomaar”, niet vanuit een club of wat dan ook.
De kritiek op rijtijd is wel juist daarom dat ik ook echt stop moeten roepen heb voor de groep B. Ik verwijs trouwens ook nergens naar een rijtijd van x of y?
Nu goed, let’s have fun.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.