- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 november 2017 om 20:10
Heeft er hier iemand al Goodyear Eagle F1 assymetrics op 17 inch banden geprobeerd op moderne auto?
Dus niet laag profiel op bv een 944
Maar
R17 205/55 voor
R17235/50 achterRecent heb ik ze rondom rond vervangen had oude Michelin PS2s van toen ik hem gekocht had.
Die pompte ik 2.0 en 2.5 bar volgens boekjeDie GY’s kwamen van banden centrale rond de 2.2 voor en 2.7 achter gepompt,
Kan verschil in manometer zijn dacht ik.. en na een langer rit ,eens een sportief recreatief ritje op de binne weggetjes..
Waar ik niet echt content was van het instuur gedrag, eens naar 2.0/2.5 gebracht
Insturen werd erger, het leek bijna alsof ik op een lekke band rondreed. :censored:Dan eens 2.5/2.8
iets beter2.8/3.0
nog iets beter3.0/3/2
geen betering meer.En dat is toch al een aanzienlijke hogere druk dan fabrieks waarden of Michelin waarden.
2 verschillende manometers bevestigen het.Op dit moment heb ik er een kleine 500 km op zitten.
Het is problematisch..insturen is vertraagdzigzag draait het stuur naar rechts en de auto blijft nog even naar links gaan.
Doe dat 2 keer na mekaar en je wordt gewoon zeeziek :puke:Het is geen probleem van tractie, maar puur de zachte zijwand van die goodyears.
Ik begrijp niet hoe dat mogelijk is op een toch wel A merk en dan nog hun premium model ,die dan nog N gecodeerd is, dus goedgekeurd van Porsche.
Om van A naar B te rijden is dat allemaal wel prima, het rij comfort is zelfs beter met deze banden.
Maar sportief rijden is op dit moment echt niet aan de orde.
Je hebt als chauffeur geen beetje vertrouwen als je hiermee vlot wil rijden.. hoe sneller hoe benauwelijker het is.
Zelfs op een rechte baan aan 120/u eens een meter verleggen in dezelfde richting voel je de auto zwabberen op de weg.Ik had hier nog een reserve wiel met een 7 jaar oude Michelin PS2 op.
Heb die links voor gemonteerd en gaan rijden.Dus linksvoor oude Michelin, rechtsvoor nieuwe GY (nee, dat mag niet, i know)
Het verschil is immens
Naar rechts insturen wordt meteen scherper
naar links insturen blijft vaagWaardeloos gewoon.. :bounce:
.Iemand anders nog feedback?
Dus niet van de 18 of 19 of 20 inch velgen , dit gaat over 17 inch met dikke bolle bandjes waar mee je geen stoeprand schade kan rijden en ook niet bang moet zijn van klapbanden als je eens een pothole tegen komt..
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.