problemen CO2 uitstoot

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 problemen CO2 uitstoot

  • Maker
    Discussie
  • Naar keuring geweest met mijn Porsche Carrera 911 3.2 van 1987.

    Afgekeurd wegens te grote CO2 uitstoot 6,2 i.p.v. 3.

    Is dit een groot probleem om dit weer normaal te krijgen ?

    Kan ik dit zelf ?

    Of is het via de stuurdoos ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
    • hey mannen,

      sorry hé… zelf ben ik ook voorstander van een juiste en perfecte werkwijze, de P is bij iemand geweest met kennis van zaken, en kreeg de co toch net niet waar we hem wilden. Nu, met 250000 km op de teller kan er al eens een kleine afwijking optreden…
      Zelf werk ik ook in een merkengarage, dus ik begrijp goed wat jullie willen zeggen, en kan dat alleen maar beamen. :up: Ben zelf al genoeg geklooi tegen gekomen met het ‘refreshen’!
      Als ik mijn P niet in orde zou willen houden, schreef ik hem toch in als oldtimer? De ‘gewone’ plaat is een bewuste keuze, zodat ze technisch wel in orde moet blijven… Maar als een klein hulpmiddeltje die 1% verschil kan maken…

      Groeten.

        thx cabrio wim

          [i]Een andere tip laat uw motor door iemand bekwaam nazien en eventueel herstellen wat moet hersteld worden en ge hebt ook geen problemen op de keuring 😉
          Misschien iets duurder maar wel meer plezier achteraf en vooral minder kopzorgen voor de keuring.

          Trouwens de specificaties die ze op de keuring gebruiken en die Porsche hanteert voor uw motor is al een groot verschil in uitstoot. Dus als die buiten die van de keuring valt is er toch iets aan de motor wat niet juist is[/i].

          Dit is heel goed gezegd, 1 bank vooruit. Het beste advies die kon gegeven worden.

          :respect2: 😈 :respect2:

            [quote=”gijsbeer” post=141464]Even een snelle tip ivm de co voor de keuring;

            vorig jaar werd mijn 3,2 ook afgekeurd voor de co… laten bijstellen lukte niet voldoende.
            Maar op de rechterkant van de motor staat een soort vacuumpomp voor extra benzinetoevoer bij vollast, als je die kleine tube even losmaakt zakt de co tot ver onder de toegelaten waarde!!
            Wel even doen met koude motor, zit helamaal achteraan, bijna tegen schutbord. Kan warm worden daar 😳 Na de keuring darmpie er terug op en… gaan met een groene kaart :driver:

            Simpel en goedkoop…[/quote]

            Een andere tip laat uw motor door iemand bekwaam nazien en eventueel herstellen wat moet hersteld worden en ge hebt ook geen problemen op de keuring 😉
            Misschien iets duurder maar wel meer plezier achteraf en vooral minder kopzorgen voor de keuring.

            Trouwens de specificaties die ze op de keuring gebruiken en die Porsche hanteert voor uw motor is al een groot verschil in uitstoot. Dus als die buiten die van de keuring valt is er toch iets aan de motor wat niet juist is.

            Wim

              [quote=”porsche 1988″ post=141323]Heeft er nu al iemand een idee wat de co uitstoot is van een 964? :engeltje:[/quote]

              modeljaar 1991 : 347.5 g/km

                Even een snelle tip ivm de co voor de keuring;

                vorig jaar werd mijn 3,2 ook afgekeurd voor de co… laten bijstellen lukte niet voldoende.
                Maar op de rechterkant van de motor staat een soort vacuumpomp voor extra benzinetoevoer bij vollast, als je die kleine tube even losmaakt zakt de co tot ver onder de toegelaten waarde!!
                Wel even doen met koude motor, zit helamaal achteraan, bijna tegen schutbord. Kan warm worden daar 😳 Na de keuring darmpie er terug op en… gaan met een groene kaart :driver:

                Simpel en goedkoop…

                  [quote=”porsche 1988″ post=141428]Heb ik niet direct terug gevonden.

                  Toch bedankt voor de tip :salut:[/quote]

                  niemand met een originele handleiding waar het norm verbruik instaat ( Liters/100km)
                  dan bereken ik wel even de C02 uitstoot.

                  Normaal kan je bij D’ieteren ook een attest bekomen.

                    Heb ik niet direct terug gevonden.

                    Toch bedankt voor de tip :salut:

                      Zoek eens op http://www.ecoscore.be
                      Misschien staat de 964 er tussen.

                        Heeft er nu al iemand een idee wat de co uitstoot is van een 964? :engeltje:

                        PB

                          Meeste verkopers doen niet moeilijk over het doorgeven/noteren van het chassisnummer. 😉

                            Dat hoeft niet hoor. Ik noteerde telkens als ik naar een p. ging kijken het chassisnr.

                              Die nuttige doorklik zal nu wel gekend zijn. :popcorn:
                              Maar het nut van het chassisnr. was me idd ontgaan, overgekeken. :wtf:
                              Interessant, maar enkel eens je zover bent dat je onderhandelt over de prijs.

                              De BIV krijg je te spreken op werkdagen tot 12u en tussen 13 en 16u als je optie 5 kiest.

                                Als de wagen reeds in België was ingeschreven kun je gewoon het chassisnummer opgeven en krijg je alle nodige info te zien…

                                Je ziet meteen hoeveel BIV en taksen je moet betalen

                                Of de DB ook info geeft over oldtimers weet ik niet maar over mijn 11 jaar oude 4S krijg ik alles netjes te zien…

                                https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

                                Attachments:
                                • biv.jpg

                                  Eens gebeld met het gratis nummer 1700 van de autobelastingen (eenmalige BIV en jaarlijkse) en die sturen me door naar de BIV (uitreiking nummerplaten) op
                                  tel. 02 277 30 50
                                  voor het bepalen van de administratieve CO2-waarde.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.