Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › problemen CO2 uitstoot
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door Gysbrechts Werner.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
hey mannen,
sorry hé… zelf ben ik ook voorstander van een juiste en perfecte werkwijze, de P is bij iemand geweest met kennis van zaken, en kreeg de co toch net niet waar we hem wilden. Nu, met 250000 km op de teller kan er al eens een kleine afwijking optreden…
Zelf werk ik ook in een merkengarage, dus ik begrijp goed wat jullie willen zeggen, en kan dat alleen maar beamen. :up: Ben zelf al genoeg geklooi tegen gekomen met het ‘refreshen’!
Als ik mijn P niet in orde zou willen houden, schreef ik hem toch in als oldtimer? De ‘gewone’ plaat is een bewuste keuze, zodat ze technisch wel in orde moet blijven… Maar als een klein hulpmiddeltje die 1% verschil kan maken…Groeten.
[i]Een andere tip laat uw motor door iemand bekwaam nazien en eventueel herstellen wat moet hersteld worden en ge hebt ook geen problemen op de keuring 😉
Misschien iets duurder maar wel meer plezier achteraf en vooral minder kopzorgen voor de keuring.Trouwens de specificaties die ze op de keuring gebruiken en die Porsche hanteert voor uw motor is al een groot verschil in uitstoot. Dus als die buiten die van de keuring valt is er toch iets aan de motor wat niet juist is[/i].
Dit is heel goed gezegd, 1 bank vooruit. Het beste advies die kon gegeven worden.
:respect2: 😈 :respect2:
[quote=”gijsbeer” post=141464]Even een snelle tip ivm de co voor de keuring;
vorig jaar werd mijn 3,2 ook afgekeurd voor de co… laten bijstellen lukte niet voldoende.
Maar op de rechterkant van de motor staat een soort vacuumpomp voor extra benzinetoevoer bij vollast, als je die kleine tube even losmaakt zakt de co tot ver onder de toegelaten waarde!!
Wel even doen met koude motor, zit helamaal achteraan, bijna tegen schutbord. Kan warm worden daar 😳 Na de keuring darmpie er terug op en… gaan met een groene kaart :driver:Simpel en goedkoop…[/quote]
Een andere tip laat uw motor door iemand bekwaam nazien en eventueel herstellen wat moet hersteld worden en ge hebt ook geen problemen op de keuring 😉
Misschien iets duurder maar wel meer plezier achteraf en vooral minder kopzorgen voor de keuring.Trouwens de specificaties die ze op de keuring gebruiken en die Porsche hanteert voor uw motor is al een groot verschil in uitstoot. Dus als die buiten die van de keuring valt is er toch iets aan de motor wat niet juist is.
[quote=”porsche 1988″ post=141323]Heeft er nu al iemand een idee wat de co uitstoot is van een 964? :engeltje:[/quote]
modeljaar 1991 : 347.5 g/km
Even een snelle tip ivm de co voor de keuring;
vorig jaar werd mijn 3,2 ook afgekeurd voor de co… laten bijstellen lukte niet voldoende.
Maar op de rechterkant van de motor staat een soort vacuumpomp voor extra benzinetoevoer bij vollast, als je die kleine tube even losmaakt zakt de co tot ver onder de toegelaten waarde!!
Wel even doen met koude motor, zit helamaal achteraan, bijna tegen schutbord. Kan warm worden daar 😳 Na de keuring darmpie er terug op en… gaan met een groene kaart :driver:Simpel en goedkoop…
[quote=”porsche 1988″ post=141428]Heb ik niet direct terug gevonden.
Toch bedankt voor de tip :salut:[/quote]
niemand met een originele handleiding waar het norm verbruik instaat ( Liters/100km)
dan bereken ik wel even de C02 uitstoot.Normaal kan je bij D’ieteren ook een attest bekomen.
Heb ik niet direct terug gevonden.
Toch bedankt voor de tip :salut:
Zoek eens op http://www.ecoscore.be
Misschien staat de 964 er tussen.Heeft er nu al iemand een idee wat de co uitstoot is van een 964? :engeltje:
Meeste verkopers doen niet moeilijk over het doorgeven/noteren van het chassisnummer. 😉
Dat hoeft niet hoor. Ik noteerde telkens als ik naar een p. ging kijken het chassisnr.
Die nuttige doorklik zal nu wel gekend zijn. :popcorn:
Maar het nut van het chassisnr. was me idd ontgaan, overgekeken. :wtf:
Interessant, maar enkel eens je zover bent dat je onderhandelt over de prijs.De BIV krijg je te spreken op werkdagen tot 12u en tussen 13 en 16u als je optie 5 kiest.
Als de wagen reeds in België was ingeschreven kun je gewoon het chassisnummer opgeven en krijg je alle nodige info te zien…
Je ziet meteen hoeveel BIV en taksen je moet betalen
Of de DB ook info geeft over oldtimers weet ik niet maar over mijn 11 jaar oude 4S krijg ik alles netjes te zien…
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top
Attachments:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.