Problemen met differentieel en/of versnellingsbak type 915 ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Problemen met differentieel en/of versnellingsbak type 915 ?

• Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand al problemen gehad met het differentieel en/of versnellingsbak type 915 ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • fo

Gisteren heb ik de linkse cardan gedemonteerd en uit elkaar genomen. Deze was er op verschillende plaatsen erg aan toe. (ik heb er fotos van) Ik heb dan ook gisteren een nieuwe besteld in Duitsland, deze morgen ontvangen en deze namiddag geplaatst.
        Resultaat van de testrit : het gerammel en gekraak is (zo goed als) weg – het beetje lawaai dat ik nog heb zal dan hoogst waarschijnlijk van de rechtse cardan komen.

Volgende week helaas geen tijd, maar daarna wordt er werk van gemaakt.
          Ik laat het resultaat weten.

Wim

Zou ik dan maar even doen voor je van alles in de bak gaat zoeken.
            Weet niet of je zelf handig bent , maar met een brug of oprij steunen
            makkelijk zelf te doen.
            Hoop voor je dat dit het is.

Dit is nog niet gedemonteerd of gechecked geweest.

Wim

Heb je de homokineten op de aandrijfas al eens na laten kijken, als deze versleten zijn krijg je ook een schurend / krakend geluid binnen in de auto. 💡

Ik heb het volgende probleem :
                  Ik heb een rammelend, licht krakend en schurend geluid bij het rijden. Zowel bij 25 km/u als bij 120 km/u. Het geluid is niet ritmisch evenredig met de snelheid die gereden wordt. Volgens mij komt het uit de versnellingsbak. Alles onderaan en achteraan werd al nagekeken en waar er iets los zat is dat gerepareerd (oa ; lichtjes rammelen van de bevestiging van het oliereservoir, bevestiging bobijnen, silentblocs achteraan, 1 wielroulement waar speling opzat veranderd, cup bypass pipe die loszat, warmtewisselaar die schuurde tegen boite, enz, enz – alles nagekeken). Voor de rest schakelt en rijdt hij goed. En het geluid is vanbuitenuit evengoed (misschien zelfs nog meer) te horen als binnenin.
                  Frustrerend…

Wim

Ik wel, kreeg de auto niet meer vooruit, stond gelijk tijdig in zijn 1 en in zijn achteruit.
                    Maar wat is jouw probleem dan, omdat je dit zo vraagt zonder verdere uitleg. 🙄

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.