procedure afstellen kabel versnellingsbak 915

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 procedure afstellen kabel versnellingsbak 915

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ben bezig met het afstellen van de kabel voor de (915) versnellingsbak. (of tenminste: ik doe een poging…). Hierbij volg ik de procedure zoals Wayne Dempsey die beschrijft in zijn handboek. Helaas lijkt het niet te lukken.
    Dit doe ik:
    – clutch cable los en stelschroef instellen tot 1,2 mm spacing (zie foto)
    – clutch cable bevestigen, veer naar de rechterkant geplaatst (quasi tegen warmtewisselaar) en de kabelgeleiding (moer) aandraaien tot de spacing 1 mm is. Tot dusver alles ok.
    Als ik dan de contramoer vastzet en op de koppeling trap, klikt de veer naar links en komt nooit meer in de originele positie (tegen warmtewisselaar). De spacings kloppen dan ook niet meer….
    Dank bij voorbaat voor hulp/advies!
    Gr
    bas

clutchcable.jpg

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • normaal kan je op de houten vloerplaat, de aanslag wat verzetten, zodat de pedaal iets dieper kan, is met inbusje dat je een plaatje verzet in de uitsparing waar de pedaal in gaat
      zit er geen speling op het scharnierpunt van de pedalen ?

Hallo,

Zelfde probleem inmiddels bij mij (geraak niet aan de 25 +/-0,5mm) maar verder wel goed afgesteld met voelplaatje (1,2mm tussen stelschroef en hendel met de kabel los). Daarna kabel ingehaakt en met schroeven (tegen transmissieblok) geregeld tot 1 mm speling tussen diezelfde stelschroef en hendel). Met de pedaal volledig ingedrukt geraak ik maar tot ca. 23 à 24 mm. Bij het proberen schakelen hoor ik tandjes tikken, dus trek de pook maar niet door 🙁
        Aan de pedaal zie ik helaas niets om af te regelen. In het handboek van wayne dempsey is sprake van een rubbertje dat afgeregeld moet worden, maar de enige rubber die ik zie is een soort aanslag die de pedaal tegenhoudt wanneer pedaal niet is ingedrukt. Deze is niet instelbaar…
        Iemand advies?

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn 3.0 SC. Rijd en schakelt perfect.
          Ik had wel een probleem met de maat die je moet meten met kabel in rust en koppeling ingeduwd, daar moet je een verschil hebben van 25mm waar ik niet aankom zowel ik de kabel aanspan als ontspan.
          Ik denk dat je de koppelingspedaal eerst goed moet afstellen voordat je onder de wagen kruipt. Correct me please if i am wrong.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.