- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 augustus 2015 om 22:28
Wegens de stijgende prijzen van de 911 oldtimers mijn focus gelegd op een 944 Type1 Targa. 2500cc 163pk
Wat het nog gaat kosten om deze wagen in orde te brengen, kzoutnieweten.
Vandaag wagen gaan bezichtigen, wel wat werk aan qua body en motor.
Geen gebarsten dashboard en het interieur is in redelijk goede staat, zijwangen van de bestuurderszetel moeten hersteld worden.Body :
– achtervleugel met een gebarsten laag plamuur van 1mm dik.
– voorvleugel idem.
– tussenstuk voorkant (tussen de lichten) ingedeukt.***
– mechaniek lampen stuk.***
– lichte roestvorming aan rand wielkasten
– en verder ???Motor :
– benzinepomp waarschijnlijk defect, motor draait bij starten maar slaat niet aan.
– kabel koppeling moet vervangen worden (gebroken)
– en verder ???eerste werken die ik ga uitvoeren :
– motor draaiend krijgen.
– plamuur eraf en zien wat de werkelijke schade is.Wat ik zeker weet is dat mijn vrije uurtjes ‘s avonds en in het weekend zullen gevuld worden.
De bedoeling is niet van er in korte tijd een juweeltje van te maken, maar een veilig rijdend voertuig.
Op lange termijn is dit wel de bedoeling.*** bij de verkoper staat er nog een 924 in afbraak en die mag ik gebruiken als onderdelendonor (in de prijs inbegrepen)
Zoekertje staat nog op Kapaza.
http://www.kapaza.be/nl/porsche/944-oldtimer-98382641.htmVoor de afgesproken prijs en de onderdelen van de donorwagen is dit VOORLOPIG een koopje.
Wat de toekomst zal brengen, dat valt af te wachten.Dus, ons Boxsterke krijgt er een ouder broerke bij.
Volgende week wordt de 944 geleverd.Foto’s van de vooruitgang (of het fiasco) volgen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.