- Dit onderwerp bevat 74 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
23 september 2015 om 22:24
Vermits het glazen Targadak van GTN veel te duur is, maar wel wondermooi, ben ik beginnen denken om dit zelf te maken. Ik heb een extra dak, waarvan de bekleding toch versleten is, dus waarom niet.
Zo iets moet het ongeveer worden.Na veel opzoekingswerk ben ik eraan begonnen. Het glas is Lexan, een verbeterde versie van plexiglas, veel sterker en koud buigbaar. Ik bestel een plaat van 130 cm op 90 cm en 3mm dik en ga aan het werk.
Op het net had ik maten en tekeningen gevonden van het dak in platte versie maar die voldeden niet aan een mooie pasvorm, dus dan maar zelf aan de slag.
Na veel meet- en rekenwerk begin ik aan de mal. Als deze klaar is snijd ik de vorm uit in karton en in dunne MDF om te passen. Het past zo goed als gegoten, enkele kleinigheden die ik kan bijwerken.
Dan begonnen met de afbraak van het dak, dit is geen sinecure en houd me bijna de hele namiddag bezig. Dan volgt nog wat paswerk en afstelling en dan is het grof werk gedaan, de rest volgt de komende dagen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.