Project Targadak

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Project Targadak

• Maker
    Discussie
  • Vermits het glazen Targadak van GTN veel te duur is, maar wel wondermooi, ben ik beginnen denken om dit zelf te maken. Ik heb een extra dak, waarvan de bekleding toch versleten is, dus waarom niet.
    Zo iets moet het ongeveer worden.

123.jpg

Na veel opzoekingswerk ben ik eraan begonnen. Het glas is Lexan, een verbeterde versie van plexiglas, veel sterker en koud buigbaar. Ik bestel een plaat van 130 cm op 90 cm en 3mm dik en ga aan het werk.

Op het net had ik maten en tekeningen gevonden van het dak in platte versie maar die voldeden niet aan een mooie pasvorm, dus dan maar zelf aan de slag.

20150904_121812.jpg

20150922_163914.jpg

20150922_164319.jpg

Na veel meet- en rekenwerk begin ik aan de mal. Als deze klaar is snijd ik de vorm uit in karton en in dunne MDF om te passen. Het past zo goed als gegoten, enkele kleinigheden die ik kan bijwerken.

20150922_174054.jpg

Dan begonnen met de afbraak van het dak, dit is geen sinecure en houd me bijna de hele namiddag bezig. Dan volgt nog wat paswerk en afstelling en dan is het grof werk gedaan, de rest volgt de komende dagen.

20150923_141227.jpg

20150923_154608.jpg

20150923_155354.jpg

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 74)
    • @christopheP; ik heb je een maitje gestuurd maar ik weet niet of je dit gekregen hebt want ik krijg geen reactie. 😥

Gisteren nog een beetje verder gedaan.
      Heel het frame ontdaan van oude dak en lijmresten, opgeschuurd en zwart gespoten.

20150928_141818.jpg

Ik heb de scharnierpunten van het frame vastgezet.

20150929_105803.jpg

Dan komt het, het uitzagen van het dak met de mal en dit gaat vrij goed.

20150929_131645.jpg

20150929_133150.jpg

Hopelijk een perfect passend Lexandak. 😕 😕

20150929_133332.jpg

Mooie uitdaging!!! :up:

Luc, neem eens contact met IMES in Hasselt, leveren zowel aan particulier als met BTW nummer.

Als ze het daar niet hebben….

Je kan eventueel bestellen bij.
            Ijzerwaar.be
            Die zullen dat wel hebben denk ik.
            Verder :up: dat je dat zelf probeert te maken.

Bij Ikea gebruiken ze dergelijke schroeven om 2 kasten tegen elkaar vast te zetten ….. :think:

Ik heb er zo liggen thuis
                Geef anders je adres door, dan zal ik je ze bezorgen

permentier.christophe@gmail.com

Wim

Hele domme opmerking misschien, maar komt er veel kracht op.
                  Anders kun je die misschien gebruiken die ze ook hebben voor de sloten binnendeuren in huis, is het zelfde systeem. 💡

[quote=”deepee” post=216903]fotootje downloaden op je slimme telefoon en bij fabory aan de balie tonen aan de verkoper. zo doen de doofstommen dat :wink:[/quote]

Nope, niet te krijgen bij Fabory.

@Stoffels, idd een chicagoschroef, bedankt,

Gisteren enkele ijzerhandels afgereden hier in de Kempen maar nergens te vinden. 😥

🙁 !!!HELP!!! 🙁

Tim

[quote=”bladerunner” post=216881] Ik dacht dit te doen met zwarte kleeffolie. Heb jij een ander idee?
                      Dit is een soort testproject, als alles een eerste keer goed komt zal ik waarschijnlijk opnieuw beginnen om de foutjes er uit te halen.[/quote]

Knap project.

Je zou kunnen aftapen waar het binnenwerk moet verborgen worden en het glas aan de binnenkant zwart spuiten. Dit is dan misschien wel krasgevoelig

Luc, dit doet mij denken aan die uitspraak van je vrouw : dieje van mij kan a l l e s met zijn handen!! :first:

Goed bezig! Ik zie hier een business case … Mc Klusky gaat niet weten wat te doen met al die forumdonaties :mrgreen:

F

Knap project Luc :up:

een chicago schroef (chicago screw) of ne sex bolt heet dat.

meer info

wiki

ik peis toch dat je dat bedoelt….

fotootje downloaden op je slimme telefoon en bij fabory aan de balie tonen aan de verkoper. zo doen de doofstommen dat 😉

deze komen uit de boekbinderswereld, maar niet zo courant verkrijgbaar in de handel.

kort vraagske, hoe noemt dit in het Nederlands?

1235.png

waarom loskomen? gewoon folie gebruiken die ze op de zij- en achterruiten kleven om te blinderen.
                                  voordeel: je kan zelfs nog kiezen welke grid je neemt en hoe transparant het blijft.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 74)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.