Pso nieuws

Home Forum Porsche Talk Pso nieuws

• Maker
    Discussie

• sabine
    Deelnemer

Jeroen Tilkin van PSO heeft ondertussen ook al 3 weken in de bak gezeten en zal uit betrouwbare bron nog vele maanden moeten zitten.
      Hij is ondertussen ook beschuldigd voor dezelfde feiten als Steven Oeyen.
      Het is trrouwens allemaal begonnen nadat Jeroen in de zaak is gekomen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
      • Zal ik eens navragen Luc , alvast bedankt voor de tip .

Snoer, je moet een vrijgave attest vragen aan de federale politie en dan kan je weer bollen … heb het hier onlangs voorgehad met een klant zijn Cayenne en na 1.2 jaar en veel bellen en zagen heeft die alles gekregen

Wim

[quote=”snoer 964″ post=258799]kan ik hem beter in onderdelen verkopen[/quote]

Zou ik niet doen, maar aanbieden aan bedrijven die young timers ombouwen voor circuit gebruik. 💡

[quote=”bladerunner” post=258774]Ik leef echt met je mee snoer, dit is al even erg alsof ze je wagen zouden stelen. Jij heb hem wel in de garage maar dat is het dan ook, fuck man. 🙁

Zou het een optie zijn om met de Zwitserse verzekeringsmaatschappij contact op te nemen om via die weg aan de originele papieren te geraken? Vermoedelijk hebben zij deze opgeëist bij de uitbetaling van de gestolen wagen. Indien zij deze nog hebben is het misschien mogelijk om ze tegen een vergoeding deze terug te krijgen. Verzekeringskwesties kan je afkopen. :cool:[/quote]

Ik bekijk het goe het zal lopen , maar veel geld steek ik er niet meer in ( had 1 maand voor de inbeslagname nog 8000€ kosten aan de wagen gedaan ) dus als ik alles samen tel en dan nog eens de verzekeringskwestie af zou kopen dan zie ik het nut er niet meer van in en kan ik hem beter in onderdelen verkopen . Ik denk dat ik best dat Zwitsers potje gedekt hou en zoals ik zij ,tijd brengt raad ( we zijn nu al zo lang bezig , daar zal het niet op aan komen he ) . Alvast bedankt allen voor de bemoedigende woorden .

Ik leef echt met je mee snoer, dit is al even erg alsof ze je wagen zouden stelen. Jij heb hem wel in de garage maar dat is het dan ook, fuck man. 🙁

Zou het een optie zijn om met de Zwitserse verzekeringsmaatschappij contact op te nemen om via die weg aan de originele papieren te geraken? Vermoedelijk hebben zij deze opgeëist bij de uitbetaling van de gestolen wagen. Indien zij deze nog hebben is het misschien mogelijk om ze tegen een vergoeding deze terug te krijgen. Verzekeringskwesties kan je afkopen. 😎

Het klopt wat koen zegt dat als je iets gestolen ter goeder trouw koopt met betekende verkoopsdocument van koper / verkoper dat de koper idd de nieuwe rechtmatige eigenaar is…bij uitkomst kan het slachtoffer wel de schadevergoeding eisen van de diefstal maar niet het gestolen goed . Als hij door middel van verzekering is uitbetaald mag hij dat nog doen, maar dan gaat de verzekering het uitbetaalde terugvorderen . Best het dan zo te laten voor de vorige eigenaar want verzekering betaald meer uit dan het gerecht . De stelling van Zwitserland klopt ook. Als de papieren in orde zijn is de wagen dat ook. Punt. Omgekat of niet ,maar voor mee te rijden of verkoop maakt het niets uit…en het is dat wat telt ..snoer kan de wagen nu zelfs niet verkopen.maar idd heeft snoer gelijk over het rechtssysteem in dit landje dat nogal vierkant bolt….als je het allemaal zelf doet komt dat wel in orde maar dat neemt enorm veel tijd / frustratie in beslag. Anderzijds kan een geschikte advocaat dat bespoeden maar voor zo iemand te vinden die niet te veel geld uit uw zakken wilt kloppen , ja dat word ook weer een zoektocht ! Ik persoonlijk zou het zelf doen in de wetenschap dat het niet op 123 zal gedaan zijn maar ik daar mijn tijd voor nodig zal hebben …

[quote=”bladerunner” post=258753]Als ik het goed begrijp is die bestolen Zwitser eigenlijke de rechtmatige eigenaar van de 964? Jij hebt, zonder te weten natuurlijk, een gestolen wagen gekocht, moet die wagen dan eigenlijk niet terug naar de rechtmatige eigenaar?

Stel dat je de papieren in orde krijgt rij je met een omgekatte wagen rond wat toch ook niet de bedoeling kan zijn. :|[/quote]

Naar wat ik van de mensen die het onderzoek voerden destijds heb vernomen is dat deze persoon verzekerd zou geweest zijn voor zijn P .(en naar verluid uitbetaald ) En dat Zwitserland geen chengenland is en zodoende moet of kan er niets uitgeleverd worden aan Zwitserland . Alsook als je 2de of 3 de eigenaar bent van een gestolen voertuig (na de diefstal ) kan men de wagen niet meer afnemen of terug eisen .(Wet van in de tijd van Napoleon ) Zo heeft mijn raadsman me verteld destijds . Het ergste vindt ik dat er hier in Belgie niets voor de slachtoffers gedaan wordt en daar had ik al geen hoge dunk van maar nu heb ik geen zier respect of geloof meer in gans het gerecht hier ! :loser: :what: :bounce:

Ik heb deze vraag dus ook gesteld aan verschillende instanties , welk chassis nr moet of kan ik hergebruiken om de wagen terug legaal te maken (ik heb ook het origineel chassis nr liggen , maar daar krijg ik nergens een antwoord op . ik heb deze vraag vorig jaar aan de BFOV ook gesteld in een brief . Ik kreeg als antwoord dat ze dit onderzocht hadden en dat ik spijtig genoeg deze wagen nooit meer zal kunnen inschrijven .Ik wacht nu de verdere stappen die ik ondernomen heb af en mijn laatste gedacht is eventueel een andere chassis alles over bouwen (maar zo ver ben ik nog niet , daarvoor is deze nog te goed en mooi )

Als je zelf iets ter goedertrouw koopt, voor een normale prijs, ben je de nieuwe rechtmatige eigenaar, en kan de oude eigenaar zijn gestolen goed niet meer terug eisen.

Als ik het goed begrijp is die bestolen Zwitser eigenlijke de rechtmatige eigenaar van de 964? Jij hebt, zonder te weten natuurlijk, een gestolen wagen gekocht, moet die wagen dan eigenlijk niet terug naar de rechtmatige eigenaar?

Stel dat je de papieren in orde krijgt rij je met een omgekatte wagen rond wat toch ook niet de bedoeling kan zijn. 😐

Ik ben van mening dat de weg van aanvragen duplicaat documenten weleens de beste zou kunnen zijn in uw geval, zeker als de rechtspraak al gedaan is en u geen aanmaning hebt gekregen om de wagen in te leveren…zou wel eens zomaar kunnen dat uw documenten niet meer te vinden zijn na 9 (rechts)jaren. Vroeger kon dat via de politie door middel van opgemaakt verslag dat verstuurd werd naar het automerk hoofdkantoor die dan de Dupli docu opstuurde….was heel simpel maar al even geleden en zoals we in deze tijd administratief achteruit boeren zal het weeral anders gaan vrees ik…doch moed niet laten zakken…als ze met een takelwagen voor uw deur stonden na de uitspraak was het veeel erger geweest…ik denk na een administratief oorlogje uit te vechten je goede kans maakt dat het in orde komt …ik zou mijn vingers voor je kruisen maar dat eet zo moeilijk 😉 succes …

De 964 staat bij mij thuis gestald , dus dat is het probleem niet . Ik heb 2 advocaten gehad op deze zaak waar niets van in huis gekomen is ! De wagen is in Zwitserland gestolen destijds en er is een chassis nr van een Duitse schadewagen in gelast . Zo is de wagen verkocht aan een persoon hier in de buurt , ik heb de wagen van hem gekocht en er zo een goed jaar mee rond gereden . Tot de recherche me belde om de wagen eens te onderzoeken met het gekende resultaat . Ik heb me burgerlijke partij gesteld maar voor de rest nooit meer iets vernomen . Tot ik hier een kranten artikel kreeg ( van John Beton van het P forum ) uit het belang van Limburg dat de zaak uitgesproken was . Maar tot nu kan ik niet aan mijn papieren van de wagen die destijds in beslag zijn genomen terug geraken . Ik heb al aangetekende brieven gestuurd naar het parket van Tongeren en verschillende malen gebeld maar zonder succes . Ik heb nu aan een rechercheur bij de politie gevraagd om eens na te trekken of mijn P nog geseind staat als gestolen voertuig , indien dit niet zo is overweeg ik om de documenten terug aan te vragen ( als duplicaat ) ik hoop binnenkort goed nieuws te ontvangen daaromtrend . Het probleem is ook dat er niet veel advocaten er happig op zijn of bekwaam zijn in deze zaken alsook dat Tongeren niet bij de deur is vanhier uit .

Ik lees dit hier wel zonder het verhaal te kennen…@ snoer 964…dus ik weet niet hoe u uw wagen in deze zaak bent kwijtgespeeld …er is wel een verschil tussen goederen in beslag voor onderzoek en goederen in beslag alsname geconfisqueerd . Bij het eerste kan de beslagname NA de rechtszaak worden vrijgegeven meestal door middel van advocaat die bewijst dat u en slachtoffer en rechtmatige eigenaar bent. Bij het tweede… tja …dat is minder. Betekent dat het goed word verkocht voor de gerechtskosten of schulden te dekken.als je weet waar en hoe kan je de 964 terugkopen…maar das weer zuur natuurlijk…wat zegt uw raadsman eigenlijk wat voor stappen hij onderneemt voor uw goed terug te krijgen… en ben je zeker dat de 964 nog gestald staat ? Ik wil u geen paniekaanval bezorgen maar 9 jaar gestald in beslag is wel lang voor dergelijke rechtszaak … eens goed informeren zou ik toch wel doen….alvast succes…

Zijn er nog processen lopende ? Ik dacht dat ze reeds allemaal gevoerd waren…
                                De inboedel van PSO is vorig jaar openbaar verkocht…

Een kennis van mij heeft de 930 gekocht waarvan ze destijds het chassisnummer en papieren gebruikt hadden op de gestolen wagen waarmee ze betrapt zijn in Frankrijk. Hij rijdt er toch mee rond, maar die wagen was niet gestolen natuurlijk…

Heeft de technische recherche een identiteits onderzoek gedaan naar jouw 964 Snoer ? Wat kwam daar uit ? Chassisnummer veranderd ? Oorspronkelijk nummer nog te achterhalen ?

Inderdaad een ware schande , ik ben ook een slachtoffer van deze gangster bende . Mijn 964 staat hier ook al 9 jaar in beslag ! En van het rechtssysteem in België moet je ook al niets verwachten als slachtoffer ( enkel de gangsters en vreemdelingen worden hier verder geholpen ) :bounce: indien hier mensen zijn die ook slachtoffer zijn van deze bende en hun wagen vrij hebben gekregen en deze terug op de weg hebben kunnen brengen hoor ik het graag ? Zodat ik eindelijk nog eens met mijn 964 op de weg zou kunnen komen . Alvast bedankt !

Hij kan van de opbrengst mij terug betalen!
                                    Een schande dat zo een gangster vrij mag rondlopen!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.