PV maar met verkeerde datum

Home Forum Zeverhoekje PV maar met verkeerde datum

• Maker
    Discussie

• BC911
    Deelnemer

Deze week kreeg ik een pv van een snelheidsovertreding in de bus die ik afgelopen zondag had begaan 😥 . Er staat echter dat de overtreding in november werd begaan en dus niet vorige week. Kan ik dit aanvechten aangezien ik op de dag die zij vermelden aan het werken was en dus onmogelijk de overtreding kan hebben begaan, of is dit onbegonnen werk. Het gaat namelijk maar over 65 euro, dus wil er niet teveel tijd in steken. Iemand ervaring of tips?

Alvast bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • En Daniell , ik ken je niet , maar zij die zonder enige fout zijn en alles steeds volgens het boekje hebben gedaan mogen de eerste steen werpen .

Ik ben verre van onschuldig wat boetes betreft, ik betaal er jaarlijks gewoonweg teveel! dit zijn vooral parkeer- en snelheidsboetes en in het verleden ook wel wat niet handenvrij bellen in de auto
        Ook ik vecht een niet terechte boete aan wanneer ik merk dat ik niet in de fout ben, maar mijn antwoord op dat je ze toch maar beter betaald na eens grondig met jezelf overlegd te hebben of je al dan niet de bewuste overtreding hebt gemaakt is eerder een van zelfkennis!

Start vooral met te denken of je de ” overtreding ” hebt gemaakt of niet en ben je der voor verantwoordelijk?? we leven nu eenmaal in een ” rechtstaat ” en iedereen mag zijn onschuld aanvechten tot het tegendeel is bewezen!

Ik zou bijna kunnen voorspellen hoe deze topicvraag zou aflopen indien ze word aangevochten, en indien je wenst aan te vechten doe dan hetvolgende, teken bezwaarschrift aan maar betaal de boete voor de verstreken datum met vermelding naar je bezwaarschrift, mss word je uitgenodigd voor de politierechter?? maar dit kan door de drukte daar enige tijd aanslepen en word je vraag beantwoord meestal in negatieve zin. betaal je de boete niet en teken je bezwwarschrift in dat zal je later een extra boete moeten betalen omdat je niet op tijd hebt betaald

Ik vind ook dat je dit kan en moet aanvechten . Ze rooie de bestuurder langs alle kanten .
          Als ze hun werk correct hadden gedaan was er geen reden voor discussie .
          Ik mag +8000€ belastingen bijbetalen omdat ik een Porsche op mijn naam ingeschreven heb en de controleur vond dat dat niet kon bij de aangegeven inkomsten van mijn zaak . Ondanks de bewijzen van schenkingen etc kon ik er niet onderuit .
          Aanvechten , onmogelijk want dan gaan ze me pas echt hebben hangen .
          Betalen dus maar 😥
          Het is echt een incasseringsstaat en polietiestaat geworden .
          Als ZIJ eens een fout maken moeten wij hun daar ook op pakken .
          En dan heb ik het niet over moordenaars , kinderverkrachters etc maar over gewone mensen die hard werken , braaf alles betalen en dan nog geplundert worden terwijl de groten zware fouten begaan en gewoon bija onschendbaar verder kunnen doen (zet je TV of radio maar aan . Elke dag hoor je wel iets over zo’n geval).
          Ik betaal ook al mijn boetes als ik een fout heb begaan , maar is er eens een kans dat ik eronderuit kan komen door hun nalatigheid en nonchalantie doe ik dat ook.
          En Daniell , ik ken je niet , maar zij die zonder enige fout zijn en alles steeds volgens het boekje hebben gedaan mogen de eerste steen werpen .

Vraag de foto op, daarop moeten datum en tijd ook staan 😉

[quote=”daniell”:1nfu0mtm] … indien ik geprotesteerd zou hebben hadden ze mij toch altijd de nr-plaat van de wagen en aanhangwagen gevraagd hebben en komt het er uiteindelijk op neer dat je toch moet dokken

[/quote]
              …en nog een serieuze boete op de koop toe ; onherkenbaarheid van de nummerplaat van de aanhangwagen (indien er al een op stond…)

Kijk, een v.b. dat ong. hetzelfde is!! ik reed circa 3 jaar geleden met deze opstelling langs de grote ring in Hasselt, dus wagen met aanhanger en een buggy er bovenop, nu krijg ik later een boete om met de buggy door het rode licht te rijden in Hasselt, daar ik nog nooit met mijn buggy in Hasselt had gereden ging ik op zoek naar de oorzaak en klopte vanuit Westerlo naar een andere locatie moest ik door Hasselt via de ring en was ik daar wss net door het rode licht gereden?? De flitscamera had enkel de nr-plaat van mijn buggy kunnen registreren die op dat moment op de aanhanger stond, dus de buggy staat op dat moment toch stil??

Even een bevriende collega opgebeld die bij de politie werkt en uiteindelijk klopt het wel dat hier een fout zit maar dan enkel omdat er geen andere nr-platen zichtbaar waren, indien ik geprotesteerd zou hebben hadden ze mij toch altijd de nr-plaat van de wagen en aanhangwagen gevraagd hebben en komt het er uiteindelijk op neer dat je toch moet dokken

[url=http://imageshack.us:1fdxlecv]
                [url=http://g.imageshack.us/img87/58180049gi7.jpg/1/:1fdxlecv]

[quote=”BC911″:13zlsl90]
                  maar als zij niet eens de moeite doen om hun pv deftig op te maken …. Pas op ik maak ook fouten op m’n werk, maar dan moet ik daar ook de gevolgen van dragen.[/quote]
                  Voila, juist is juist.

[quote=”the body docter”:2074reyl]let maar op dat je dr geen twee begaan hebt heb ik ooit voor gehad[/quote]

Hier ben ik vrij gerust in. Tijdens de week kom ik nooit op deze baan. Had het ook eerst niet gezien, maar toen ik de pv voor een tweede keer las, zag ik vrijdag staan ! Ben de afgelopen weken enkel op een zondag op deze baan geweest voor een uitstapje naar de zee.
                    En zoals wel vaker stonden ze aan de tunnel in Zelzate = 90km/u ….. Ze hebben zich dus gewoon van maand vergist in het pv. Wil hier absoluut niet moeilijk over gaan doen, maar ben echter ook een mens van principes. Ben de eerste om toe te geven dat ik te snel reed, maar als zij niet eens de moeite doen om hun pv deftig op te maken …. Pas op ik maak ook fouten op m’n werk, maar dan moet ik daar ook de gevolgen van dragen.

[quote=”daniell”:32y01avy]
                      Sorry voor het afwijken van dit onderwerp, maar als ik je dan goed begrijp dan ben jij akkoord dat de moordenaar van Kitty Van Nieuwenhuyse vrijuit gaat omdat er een procedurefout is begaan???[/quote]
                      Dan begrijp jij verkeerd. Heb ik gezegd dat ik daar akkoord mee ga ? Neen.
                      Het is gewoonweg de wet. Punt. En gelijk welke vertegenwoordiger van de wet moet zich aan regels, reglementen en wetten houden.

Anoniem

Vergelijk eens geen appels met peren é zeg ! En anders moet je maar eens wat rondrijden en zien hoe fietsers buiten de bebouwde kom met 2 naast elkaar rijden. Worden die beboet ? Nee ! Maar als je godver 20km te rap rijdt dan ist alsof de wereld vergaat.
                        Wetten moeten er zijn om de mensen te beschermen maar niet om de kas te vullen…

[quote=”3.6rs”:17do9vos][quote=”daniell”:17do9vos]Eigenlijk doet dit niet ter zake!! kijk even zelf in je ziel en beslis of je de overtreding hebt gemaakt of niet? zo ja? gewoon betalen. zaken gaan aanvechten omdat er detailfouten in staan is meestal ondermaats en moeilijk te winnen!!

My point off view!![/quote]
                          Met de juiste argumenten zijn die zaken wel te winnen !! En het doet hier echter “wel ter zake”. Heb je al gehoord van procedurefouten in een rechtzaak ? Dit hier is juist hetzelfde.[/quote]

Sorry voor het afwijken van dit onderwerp, maar als ik je dan goed begrijp dan ben jij akkoord dat de moordenaar van Kitty Van Nieuwenhuyse vrijuit gaat omdat er een procedurefout is begaan???

let maar op dat je dr geen twee begaan hebt

heb ik ooit voor gehad

[quote=”daniell”:9v9ugzdd]Eigenlijk doet dit niet ter zake!! kijk even zelf in je ziel en beslis of je de overtreding hebt gemaakt of niet? zo ja? gewoon betalen. zaken gaan aanvechten omdat er detailfouten in staan is meestal ondermaats en moeilijk te winnen!!

My point off view!![/quote]
                              Met de juiste argumenten zijn die zaken wel te winnen !! En het doet hier echter “wel ter zake”. Heb je al gehoord van procedurefouten in een rechtzaak ? Dit hier is juist hetzelfde.

[quote=”BC911″:3qbhwftf] dus wil er niet teveel tijd in steken. Iemand ervaring of tips?

[/quote]

Beste,

Als je een degelijke rechtsbijstandsverzekering hebt moet je er niet teveel tijd insteken.
                                Zij nemen het over van u en zorgen ervoor dat alles rechtsgeldig verloopt. 😉
                                Eric

Eigenlijk doet dit niet ter zake!! kijk even zelf in je ziel en beslis of je de overtreding hebt gemaakt of niet? zo ja? gewoon betalen. zaken gaan aanvechten omdat er detailfouten in staan is meestal ondermaats en moeilijk te winnen!!

My point off view!!

[quote=”BC911″:3uhkpe6g]Deze week kreeg ik een pv van een snelheidsovertreding in de bus die ik afgelopen zondag had begaan 😥 . Er staat echter dat de overtreding in november werd begaan en dus niet vorige week. Kan ik dit aanvechten aangezien ik op de dag die zij vermelden aan het werken was en dus onmogelijk de overtreding kan hebben begaan, of is dit onbegonnen werk. Het gaat namelijk maar over 65 euro, dus wil er niet teveel tijd in steken. Iemand ervaring of tips?

Alvast bedankt.[/quote]
                                    Dan zal u niet alleen moeten bewijzen dat u op dat ogenblik op uw werk was, maar tevens dat uw wagen er ook was. En dat wordt moeilijk… Tenzij er op de parking van uw werkgever een videocamera aanwezig is die het binnen- en buitenrijden registreert…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.