Raam blokkage

  • Maker
    Discussie

  • GSW

      Een vraagje,

      op onze boxster S van 1999 werkt het chaffeur venster niet meer. Bij bedienen van de schakelaar is er wel een klik te horen van de raammotor. Weet iemand een oplossing?

      Grtz

    11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Altijd leuker als je het zelf kan doen hé Wim 🙂

        Maar stop nu met spelen met je raampje hé:

        Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…Raampje goes up….. Raampje goes down…

        WB

          Vandaag om 17u gestart met het verwijderen van het oude en plaatsen van een nieuw raammechanisme. Motor overgeplaatst.
          Om 19.45u was ik klaar en alles werkt zoals het moet!!! 🙂
          Voor € 154 (BTW incl.) ben ik gesteld…..I’m so happy……. 😆 😉
          Da raam kent geen geheimen meer voor mij 8)
          gr
          Wim

          WB

            Wat is een stekkerklep dan wel?????????? 😕
            Ik zie wel duidelijk een doorgebroken/losgekomen kabel (zonder omhulsel), geen water……….vergeten foto’s te maken…………….. 😳

              [quote=”WB”:2wucvfwt]Heb in het weekend mijn deur onmanteld en er blijkt inderdaad een ijzer kabel(tje) doorgebroken/afgebroken te zijn.
              Het is (bijna) niet te doen om dit te zelf te vervangen, denk ik?
              Mijn vraag is nu of hiervoor het hele mechanisme dient vervangen te worden? Motortje werkt wel, raam gaat wel mee naar boven, maar niet automatisch naar beneden (met de hand wel)
              gr
              Wim[/quote]

              Ik heb net hetzelfde voorgehad met de deur aan passagierszijde.
              Even gebeld naar de p garage en het probleem even in kaart gebracht.
              Aanvankelijk dachten ze daar ook aan een gebroken raamkabel (omdat ook het motortje nog werkte) en werd mij meteen ook de prijs medegedeeld, 129€ ex btw en uiteraard zonder plaatsing. Het zou ongeveer 2 uurtjes werk in beslag nemen om het jobke te klaren.
              Ik dacht bij mezelf 129€ + 2 uurtjes werk, zeg maar dik 200€ in totaal, vond ik dus best nog wel ok.
              Maar na de demontage van de deur kreeg ik telefoon dat de kabel helemaal niet defect was, maar wel de stekkerklep gebroken was en bomvol water zat!!
              En zo een stekker hadden ze natuurlijk niet in stok, dus voorlopig hersteld dan maar, gaatje onderaan gemaakt zodat eventueel water kan weglopen.
              Ik dacht bestel die dan maar en later bij een volgende onderhoudsbeurt laat ik die dan wel steken, alhoewel……..477€ ex btw, halloo!!! 😈
              Stekker alleen namelijk is niet verkrijgbaar, je moet er het hele (soort hefboom) bekabeling bijnemen, vandaar.
              Ik ga dat natuurlijk zo laten en hopen dat dat gewoon simpelweg zijn ding gaat blijven doen op deze manier 😆

              WB

                Heb in het weekend mijn deur onmanteld en er blijkt inderdaad een ijzer kabel(tje) doorgebroken/afgebroken te zijn.
                Het is (bijna) niet te doen om dit te zelf te vervangen, denk ik?
                Mijn vraag is nu of hiervoor het hele mechanisme dient vervangen te worden? Motortje werkt wel, raam gaat wel mee naar boven, maar niet automatisch naar beneden (met de hand wel)
                gr
                Wim

                WB

                  @GSW: heb je uw raam kunnen hesrtellen?

                  Ik heb nu ongeveer hetzelfde voor bij men boxster. Ik hoor het mechanisme wel werken, maar de raam beweegt niet.
                  Kan iemand zeggen hoe ik chronologisch de deur moet ontmantelen en moet ik ergens bijzonder op letten? Hoe zit het vb. met de airbag in de deur als je de bekleding er af haalt?
                  Ik dacht dat ik bij men vorige p.sches bij de klink moest beginnen en zo verder werken. Is dat nu ook? Iemand eventueel met foto’s?
                  gr
                  Wim

                  GSW

                    iemand een ploftekening van de raambediening van een boxster 986?

                    grtz

                      [quote=”Setakira”:1ozczsh5]Raamkabel gebroken kan ook oorzaak zijn, nogal van Boxsters gehoord (allé hun chauffeurs natuurlijk)[/quote]

                      ik dacht al… Seta “the boxster whisperer”
                      😈 😈 😆

                        Raamkabel gebroken kan ook oorzaak zijn, nogal van Boxsters gehoord (allé hun chauffeurs natuurlijk)

                          of als bovenstaande niet helpt: een bezoekje aan de garage ?
                          😈 😆

                          als zekering en schakelaar uitmeten niet helpt vrees ik dat je je deur zal moeten demonteren om te zien waar het probleem zit .

                          WB

                            zekeringen nakijken…..schakelaar uitmeten…..enz….. 😆 ?

                          11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.