Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › radardetector in 911
- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 7 maanden geleden door Bernie.
-
MakerDiscussie
-
8 april 2005 om 17:20
hallo
iemand enige ervaring met een radardetector in een 911 ?
ik heb een Target 330 van Beltronics en die biept als ik reeds voorbij
onze vrienden ben.enige tips ? 🙄
voor alle duidelijkheid , ik ga hem niet gebruiken hoor ! 😉 enkel om te hebben , ‘k vind dat gewoon mooi 🙄
(ge weet nooit wie hier allemaal zit te lezen !) 👿 -
MakerDiscussie
-
[quote=”911-lover”:8w057erh]Volgens zowelmijn verzekering alsmijn advocaat waren die kosten voor mezelf. Daar het niet om een ongeval ging maar om een overtreding.
Als ik in de toekomst een advocaat voor zulks geval nodig heb zalik het je heel zeker op voorhand laten weten. 😉 [/quote]Koen ik zal dan wel even uw Advocaat zijn 8) . We kunnen dan met ons twee den bak in denk ik 😉
Volgens zowelmijn verzekering alsmijn advocaat waren die kosten voor mezelf. Daar het niet om een ongeval ging maar om een overtreding.
Als ik in de toekomst een advocaat voor zulks geval nodig heb zalik het je heel zeker op voorhand laten weten. 😉[quote=”911-lover”:1qerfwuo]Ik ben tegen deze uitspraak in beroep gegaan met een advocaat.
Kostte mij welliswaar 15000fr maar (mede doordat ik een éénmansbedrijf had 15km van mijn woning) is deze uitspraak verzacht naar 34000fr en 15 dagen rijverbod 👿
Neen ik heb geen winst gemaakt door een advocaat te nemen , maar minder verlies 😕 [/quote]
Volgens mij zitten de kosten van je advocaat in je rechtsbijstand. Heb dit geval nog niet meegemaakt, maar ik vermoed dat het toch wel zo is. Vraag het maar eens aan jouw of een andere advocaat.[quote=”mark986″:2tcszwix][quote=”911-lover”:2tcszwix]En het was maar met een Corsaatje hoor.
[/quote]😉 El Lila Bomba 8) [/quote]
Euh ja , zouden zij hem ook gekend hebben ❓
Wij reden nochthans rustig en in groep voor het opstellen op een beurs in Dortmund met 4 showwagens en mijn Baur. Enkel mijn Corsa werd eruit geplukt
Ik ben tegen deze uitspraak in beroep gegaan met een advocaat.
Kostte mij welliswaar 15000fr maar (mede doordat ik een éénmansbedrijf had 15km van mijn woning) is deze uitspraak verzacht naar 34000fr en 15 dagen rijverbod 👿
Neen ik heb geen winst gemaakt door een advocaat te nemen , maar minder verlies 😕[quote=”911-lover”:fjzkoyl0]Gevolg : Drie maanden rijverbod en 54000fr boete[/quote]
En, had je een advocaat?Anoniem13 april 2005 om 16:25[quote=”911-lover”:13ls8i4b]En het was maar met een Corsaatje hoor.
[/img][/quote]😉 El Lila Bomba 8)
Klein voorbeeldje van controle en politierechtbank
Ik wordt tegen gehouden voor een Routinecontrole met een opvallende niet Porsche.
Alles in orde behalve keuring is 14 dagen vervallen (Was in de voorbije maanden verhuisd en had mijn nieuwe zaak op gestart. Daarboven had ik nog 2 andere wagens dus het is me ontgaan)
Gevolg : Drie maanden rijverbod en 54000fr boete
Wie heb ik hier geschaad? En het was maar met een Corsaatje hoor.Ik heb nooit met zo’n “Johnny” wagen rondgereden (excuseer maar ik kan deze wagens niet echt apprecieren – is evenwel puur mijn persoonlijke mening wat mijn goed recht is) en kan dus niet meepraten over controles – het ganse verhaal over controles is trouwens niet door mij opgestart, ik ben zelf ook met mijn Porsche nooit tegengehouden!
Ik sprak wel over de politierechtbank en wil even waarschuwen over de subjectiviteit aldaar, wat het zeker erger maakt als je dan inderdaad meer zou gecontroleerd worden en dan betrapt wordt met een detector.
Ik herhaal dus dat ik in de bebouwde kom vaak dergelijke wagens zie en hoor voorbij razen – met name ook in straat waar ik woon, maar dat er, althans in mijn straat, NOOIT geflitst wordt.
Mijn eigen overtreding daarentegen was op een verlaten expressweg waar ik niemand buiten mezelf kon doodrijden, maar niettemin word ik zwaar beboet, en wel OMDAT ik met een PORSCHE reed: letterlijk zo door de rechter gezegd, tegen overigens de advocaat getsuurd door de verzekering. Dus ik kan uit de eerste hand getuigen dat een porsche-rijder wel degelijk door de politierechter zwaarder aangepakt wordt.Neem in dergelijke gevallen gewoon een advocaat, de verzekering rechtsbijstand dekt dit en je hebt vrije keuze. Ken een goede!
[quote=”Number1″:17du0x0n]herinner mij nog juist een voorval van ene paar jaar terug
– ik stap naar mijn wagen en hup controle… had helemaal niet gedronken.ze hielden mij tegen met volgende uitleg: ‘we vonden dat ge nogal scheef liep’
[/quote]Daar zal je woonplaats wel voor iets tussen zitten BIERbeek 😉 😆
misschien is het feit dat ik in het Leuvense woon wel een valabele uitleg voor die controles… 😉
herinner mij nog juist een voorval van ene paar jaar terug
– ik stap naar mijn wagen en hup controle… had helemaal niet gedronken.ze hielden mij tegen met volgende uitleg: ‘we vonden dat ge nogal scheef liep’
en bij mijn weten heb ik geen handicap of dergelijke…misschien is Tobbackville wel wat anders dan ergens anders…
[quote=”peter964″:1w8284in]Het is een feit dat de heksenjacht op de autoliefhebber de spuigaten begint uit te lopen… en de echte Johnny’s die als een zot door de dorpskom scheuren in hun uitgebouwde Corsa’s blijven buiten schot want daar staan ze niet te flitsen, brengt te weinig op uiteraard.
[/quote]In het eerste deel van je stelling geef ik je volkomen gelijk.
Doch uw tweede deel is (sorry voor het woordgebruik) “BULL SHIT”
Ik zit zelf in de branche en krijg dadelijks klanten over de vloer die zullen we maar zeggen in jouw woorden “Johnny’s” zijn. Aan hun uitlatingen te horen klopt jouw stelling helemaal niet , integendeel. Ook ik heb niet de luxe gehad om als eerste wagen een Porsche te hebben maar heb wel steeds van mooie wagens gehouden (binnen mijn budget welliswaar). Ook ik ben in jouw ogen een Johnny geweest en ook ik kan zeggen dat de heksenjacht op kleine sportieve autootjes (liefst niet origineel) VEEL , maar dan ook VEEEEEEEEEEEEEL groter is dan op bestuurders van nobelere wagens ala Porsche of grotere Mercedessen en BMW’s. Ik rij nu meer dan 4 jaar Porsche en heb nog NOOIT moeten stoppen of een papiercontrole moeten ondergaan. Ook heb ik hierin nooit het gevoel gehad dat men mij ging zoeken. Met mijn vorige wagens had ik steeds panische angst als ik onderweg een patrouille tegenkwam want gegarandeerd stond ik aan de kant (zonder welke reden dan ook) net als bij controles. Elke controle die ik tegen kwam kreeg ik een uitvoerige controle van wagen en papieren (zelfs éénmaal Drie keer gecontroleerd op drie verschillende posten op één dag).Dit gevoel heb ik niet en niemand hier die met een Porsche rijdt.
Voor jaren had ik een radar detector. Maar na verschillende zware boetes die in de media kwamen heb ik wijselijk mijn detector verkocht en reken ik op mijn intuitie.
Die risico’s op boetes en sancties zijn het me niet waard.Ja maar doe dan in het vervolg die gouden kettingen uit 8)
Het is een feit dat de heksenjacht op de autoliefhebber de spuigaten begint uit te lopen… en de echte Johnny’s die als een zot door de dorpskom scheuren in hun uitgebouwde Corsa’s blijven buiten schot want daar staan ze niet te flitsen, brengt te weinig op uiteraard.
Die controles waar je van spreekt zijn degoutant, heb ik zelf niet meegemaakt – wel is het zeker dat je voor de rechter zeker niet kunt argumenteren, zij zitten op hun troon en spelen dictatortje, gesteund door de politiek die hiermee moet verdoezelen dat ze geen benul hebben van echt verkeersbeleid en nog minder vat op de echte criminaliteit.
Op dezelfde dag als mijn zaak werd een madammeke veroordeeld tot exact de helft van mijn straf voor een zwaarder feit (!!!) – maar zij reed ocharme maar met een Opelleke en het is zo’n braaf huismoederke dat per ongeluk ergens snel moest zijn he.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.