Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › radarverklikker – coyote vs wikango
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 6 maanden geleden door bccars.
-
MakerDiscussie
-
24 april 2013 om 18:36
De vorige thread ivm dit topic is nu al bijna een jaartje oud. Even polsen of er nog meer mensen zijn met ervaringen. Heb moeite met kiezen tussen de wikango en de coyote.
Heb zelf nog nooit een coyote getest, maar iedereen lijkt er tevreden over.
De wikango op de iphone heb ik getest, maar die vond ik niet super, weinig tot geen gebruikers in de buurt waar ik rij blijkbaar ! En ik ga er vanuit dat dat met de wikango max en consoorten idem ditto is ?
Dus, feedback please … -
MakerDiscussie
-
[quote=”RODONDO” post=136095][quote=”bccars” post=136092]Iemand ervaring met deze bevestigingswijze in het verluchtingsrooster ? Ziet er precies interessant uit.
In de P. donderde mijn Coyote regelmatig van de magneet af. Heb daarom de bevestiging voor de verluchtingrooster aangeschaft. Is wel goed, op minder goede weg trilt het toestelletje wel natuurlijk. Maar al bij al ook mooier dan gewoon bovenop het dashboard. Nu de magneet nog mooi proberen te verwijdere van het (lederen) dashboard.[/quote]
Heb je de bevestiging van Coyote zelf aangeschaft ? Of degene die ik in eerste instantie had gezien bij coolblue ? Is me even niet duidelijk, vandaar de vraag.
Ik heb de standaard bevestiging van Coyote voor op verluchtingsrooster.
staat op hun site te koop.werkt gewoon goed, goede verbinding met satelieten, en staat uit de weg…
ik heb wel een mini v2 (dus niet de nieuwe)
met het pack kanje kiezen een zwane hals die ik niet gebruik of verluchting rooster die ik wel gebruik 🙂[quote=”bccars” post=136092]Iemand ervaring met deze bevestigingswijze in het verluchtingsrooster ? Ziet er precies interessant uit.
In de P. donderde mijn Coyote regelmatig van de magneet af. Heb daarom de bevestiging voor de verluchtingrooster aangeschaft. Is wel goed, op minder goede weg trilt het toestelletje wel natuurlijk. Maar al bij al ook mooier dan gewoon bovenop het dashboard. Nu de magneet nog mooi proberen te verwijdere van het (lederen) dashboard.
Iemand ervaring met deze bevestigingswijze in het verluchtingsrooster ? Ziet er precies interessant uit.
[quote=”bccars” post=129365]Consensus lijkt dus wel Coyote te zijn.
Nu alleen nog de vraag hoe die te monteren in de wagen, zonder teveel gaten te moeten boren en draden te moeten zien lopen.[/quote]
Waarom zou je gaan boren, ik gebruik al jaren het Coyotte magneetje dat ik op het dashbord heb gekleefd. (Kan later eventueel mooi terug verwijderd worden)
De batterij van de V1 gaat lang mee +- 8 hr en de nieuwe nog langer, indien nodig steek je hem in de sigaretten aansteker.De levensduur van de batterij heeft ook te maken hoe de Coyotte staat ingesteld. Het nieuwe model met stem geluid instellen gaat maar max 5 à 6 uur mee.
Coyote is idd nog de betere keuze op het moment.. Rij elk jaar 60.000km en heb er met de Coyote al 150.000 opzitten. Als’k zelfs in het begin vergelijk met nu is het een groot verschil: veel meer aanhangers en verkenners dus en systeem heeft me al vele keren “gered” voor onozele boetes zoals het niet zien van snelheidscamera’s terwijl je druk een adres aan het zoeken bent, of ergens op autostrade meerijden met de rest en vrolijk iets te hard zonder je het weet karren.. dus geweldig ding :applaus:
Heeft me zelfs in NL al kosten bespaard 😉
Heb het ding ooit gekocht met een proefperiode en had me voorgenomen dat als hij zijn nut niet kon bewijzen op die korte proefperiode dat’k het dus niet zou verlengen. Ondertussen zit’k in 3e jaar.. dus.. :respect2: aan de coyote-mensen
[quote=”bccars” post=129365]
Denk dus eerder in de richting om de nieuwe coyote aan te schaffen ..[/quote]Ik heb nog ‘n Coyote V2 die alleen voor de proeftijd is gebruikt. Gebruik liever m’n oudere versie (omdat ik daar aan gewend ben??).
Voor € 100,- mag je ‘m overnemen.
Consensus lijkt dus wel Coyote te zijn.
Heb inmiddels zelf de iphone apps van wikango en icoyote getest. Hierbij is het overduidelijk dat coyote een pak meer gebruikers telt. Dus ik leun sterk richting coyote.
Dat gezegd zijnde kon ook de icoyote app me niet helemaal overtuigen. Iphone ligt op dashboard, lastig om in het oog te houden of meldingen te doen, reflecties van het scherm, enzovoort. App zelf lijkt me wat beperkt in functionaliteit ?
Denk dus eerder in de richting om de nieuwe coyote aan te schaffen, in de hoop dat deze toch extra functionaliteit biedt en wat stabieler en comfortabeler werkt.Nu alleen nog de vraag hoe die te monteren in de wagen, zonder teveel gaten te moeten boren en draden te moeten zien lopen. Maw, ik wil dat hij terug verwijderd kan worden zonder dat je er een spoor van ziet !
Naast de spiegel zegt me precies wel wat, dat lijkt me zowat de minst ambetante plaats. Want zo op een cradle op het dashboard of in het passagierscompartiment vind ik wat vervelend.Mochten jullie door NL rijden met je Iphone (smartphone) en roaming hebben: Flitsmeister !!
[quote=”fdeville” post=129116]
‘k Heb beide en wat minder is in de iPhone versie is dat je niet ziet wat de maximum toegelaten snelheid is.[/quote]
Dit heb je op de iPhone versie soms wel vermeld staan, maar vaak geeft het de foute max. snelheid aan, dus zeer onbetrouwbaar! ruzie[quote=”fdeville” post=129116]Verder is het op de iPhone ook ambetant dat wanneer je de wagen verlaat, je de App manueel moet stoppen (dubbel klik op home toets) want anders klaagt hij (zij) na enkele minuten “Geen GPS signaal”…vervelend als je dan net in een vergadering zit en iedereen naar je kijkt en zich afvraagt waarmee je bezig bent :lol:[/quote]
Dat moet je sowieso op elke app die je op de iPhone draait doen anders blijft het op de achtergrond draaien, dus dat is intussen een standaard ingebakken gewoonte. 😉[quote=”fdeville” post=129116]Voor het overige zijn beide een aanrader. De iPhone versie is goedkoper per jaar, maar je betaalt dan wel zelf de datakost via de 3G verbinding van je iPhone. In de iCoyote zit in je abo ook de datakost inbegrepen, dus normaal dat het wat duurder is.[/quote]
Zelf heb ik een Mobile Vikings gsm abo waarin een data pakket van 2gig/maand in zit aan 15@/maand ,
dat is ongeveer 10 keer meer dan ik ooit al heb opgebruikt heb via de iCoyote. 😉Heb sinds 2010 al een coyote en werkt heel goed heeft me ook al ewa boetes gespaard.
Wikango staat ook op iphone maar ik ben minder overtuigd.
Voor mij dus de coyote deze zit zelfs mooi ingebouwd in mijn daily driver.Anoniem27 april 2013 om 00:14[quote=”PatrickB” post=128878]Ik ben zéér tevreden van iCoyote op de iPhone. zelden dat je geen gebruikers voor je hebt rijden.
Kost je een 50€/jaar, dat geld heb ik me al serieus terug verdiend dankzij deze app. :respekt:[/quote]
‘k Heb beide en wat minder is in de iPhone versie is dat je niet ziet wat de maximum toegelaten snelheid is. Verder is het op de iPhone ook ambetant dat wanneer je de wagen verlaat, je de App manueel moet stoppen (dubbel klik op home toets) want anders klaagt hij (zij) na enkele minuten “Geen GPS signaal”…vervelend als je dan net in een vergadering zit en iedereen naar je kijkt en zich afvraagt waarmee je bezig bent 😆
Voor het overige zijn beide een aanrader. De iPhone versie is goedkoper per jaar, maar je betaalt dan wel zelf de datakost via de 3G verbinding van je iPhone. In de iCoyote zit in je abo ook de datakost inbegrepen, dus normaal dat het wat duurder is.Geen ervaring met Wikango – wel met Coyote.
Heb 1 coyote en in elke wagen 1 houder … dus moet ‘m niet vergeten over te zetten :wtf:
In België werkt’ie echt prima – Duitsland (waar deze verboden is) overigens ook.
In NL zie je weinig tot geen gebruikers op je rijbaan – maar ze zijn er wel, want ik ontvang toch regelmatig meldingen van mobiele flitsters.
Ik draai ‘m niet op de Iphone – ondanks dat’ie daar wel op staat – door gebrek aan internet-verbinding op diverse locaties.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.