Rally Legends San Marino

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Motorsport Foto’s Rally Legends San Marino

• Maker
    Discussie

• tandemsurfer
    Deelnemer

Het mekka van het historic rallygebeuren in Europa, zeg maar de wereld is de jaarlijkse Rally Legends San Marino ! Uiteraard is 90 pct van de wagens van Italiaanse makelij. Dus deze keer ( najaar 2009 ) waren er VEERTIEN Lancia Stratossen aan de start ( ik denk dat er van de 500 die er ooit gebouwd werden geen 30 meer bestaan wereldwijd !) Voor de rest Lancia 037, Fiat 124 Abarth Spider, 131 Mirafiori Abarth, Alfa, Ferrari ,….
      Ik heb moeten zoeken om Porsches te vinden in mijn fotomap.

Jammer dat ik hier geen Italianen durf te tonen op het forum 😳

En hier de Martini ( east African safari-versie )

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • [quote=”porsche914orange”:3sei1h5j]Rijd Bjorn Walgegaard af en toe ook geen rally’s met een oranje 914/6 GT. (Een echte natuurlijk) 😉 [/quote]

Bij mijn weten reed Waldegaard ( op de foto tweede van links ) de Monte Carlo 19 met één van de drie fabrieks 914/6.
        http://www.pbase.com/9146gt/image/22237400
        Of hij nu historics rijdt met een 914 betwijfel ik sterk. Misschien in Zweden zelf ??

Rijd Bjorn Walgegaard af en toe ook geen rally’s met een oranje 914/6 GT. (Een echte natuurlijk) 😉

jaja de grote Walter Röhrl met Christian Geistdorfer in de co-zetel.. Niet alleen met de 131 mirafiori, maar ook met de Stratos 😛 maakten ze het mooie weer. ( ik denk de Stratos in de Pirellikleuren ? )
            Zoals je zegt heeft hij momenteel bindingen met Porsche ( woordvoerder sport?)
            Nog een grote Porschist die ooit met de Stratos aktief was: Bjorn Walgegaard.

Hij is momenteel terug met de Porsche in het historic gebeuren zoals hier zopas in de Monte Carlo 20.
            (nu zaterdag zal hij trouwens ook in Spa starten )

Anoniem

Oef, ben niet de enige…zeg nu zelf zijn we allen niet stiekem een beetje verliefd op die Italiaanse wagens?
              Met een copy van deze heb ik 2j alle Nat rallys bezocht. Monte Carlo 1980- versie met ene Walter Röhrl achter het stuur. Is die nu ook niet een Porsche liefhebber?

toen waren de lancia’s nog echt iets speciaal. Tegenover nu??

ik zie ze ook graag die Italiaanse dingen. En soms is de verleiding groot. In 90 nog eens een zwak moment gekend en een Moto gekocht ( Ducati Monster, de échten zeggen dat het een damesmodel is, maar ik vond hem mooi ) Vorig jaar met beetje pijn verkocht wegens drempels, zones 30, en een dagje ouder, en reed er te weinig mee. Naar Italiaanse normen viel hij nog mee, weinig probs gekend. Ja, eentje dan, opvallend: stoppen aan een rood licht, lampje op dashboard zegt ” hij staat in neutraal”. Als je koppelingshendle losliet had je gegarandeerd één kans op twee dat hij in versnelling stond. De echte Duc – mannen vonden dat normaal.
                  Ooit enkele rally’s gereden als co-piloot in een Stratos: altijd ging er wat mis !
                  Maar wat een mooie dingen ! Geef die Italianen een stuk blik, en ze maken er een afgodenbeeld van. Maar…al wat electro was 😳 En of het er intussen op verbeterde nu zelfs de Jappen en Duitsers al geregeld kampen met software probs betwijfel ik ten zeerste.

De wagen wou ik ten volle zien .
                    Zij is niet zo belangrijk , ik heb hier een erg leuke meid 😈 😉
                    Dit was mijn Integrale

En ik mis ze nog steeds 😥
                    Maar ik ben aan het onderhandelen en heb misschien weldra een andere Italiaan erbij 😛

En die Rover’s waren echte bommetjes (+600pk)
                    Doch ze hadden meestal dezelfde problemen als de R5 Turbo2 .
                    Centrale motor achter die niet genoeg koeling kreeg en spontaan affikten

Nog enkele als het dan toch mag…..
                      Ze worden zeldzaam de Metro 4R6, in dit geval zelfs zéér zeldzaam want een uur na deze foto…brandde deze wagen , uitgerekend op deze plaats, volledig uit

Molto fragile, toch zo kwetsbaar, maar o zo mooi, één van de Stratossen

voor de liefhebbers van dikke motoren

wel geen Porsche, maar behoort tot de familie….zal dus wel mogen hier ?

131 Mirafiori

en 124 spider Abarth

nog een Stratos ( ik kan het niet laten 😳 )

bijna vergeten, 911-lover wou hem/haar helemaal ten voeten uit zien

ik zal afsluiten met een Porsche, dan kunnen ze hier niks zeggen…

Plaats maar op , en ook een foto van die Delta in zijn geheel please .
                        Bangelijke wagens .
                        Ik heb er zelf ook eentje gehad 😉

allez, omdat ge er zo blij mee bent, krijgt ge er nog een achterste van nen Delta bij met een schoon meiske ernaast !
                          Nu kunt ge nog even verder kwijlen….en dan naar bed 😆
                          Apropos, het kind heet Valentina Rossi, en ze is niet de zuster van…..
                          En nu stop ik met hier “ongewijde” auto’s te plaatsen, voor ze me buitensmijten op het Porscheforum 😳

Ik had nochtans nog een paar knappe Stratossen op het oog…. 🙄 🙄

8)

Is het dat wat ge bedoelt ?

en nog ene, en op de achtergrond nog zo een eksemplaar !

kwijl, kwijl!
                                Ok al ben ik volledig porsche-zot maar heb een zwak voor die Lancia Delta Integrale 😀

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.