Ramen zakken automatisch?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Ramen zakken automatisch?

• Maker
    Discussie
  • Heb het ondertussen een drietal keer meegemaakt dat ik aan mijn wagen kom en dat de ramen naar beneden staan. :-s

Wel telkens ik niet veraf was. Misschien door de sleutels in mijn broek?

Iemand ervaring mee of is dit een probleem dat vaker voorkomt?

Grtjs

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • [quote=”Marc356″ post=144688]Ge moet eens bij uw auto gaan staan en de sleutel op het sluitings teken even in houden ( 10 à 15 seconden ).
      Gr.marc[/quote]

ja zover was ik al… daarom dat ik tijfel 🙂

iets triggert de anti-klem beveiliging. is moeilijk om diagnose te stellen. ik zou er niet aan prutsen en de bij de dealer laten uitlezen. schrik er niet van dat ook zij meerdere pogingen/vervaningingen zullen moeten ondernemen.

Ge moet eens bij uw auto gaan staan en de sleutel op het sluitings teken even in houden ( 10 à 15 seconden ).
          Gr.marc

Ik vermoed een afstellingsprobleem omdat je spreekt over je 2 ramen samen.
            Als de afstelling niet goed staat en er is een teveel aan weerstand gaan ze terug iets naar beneden.

Zou het maar 1 raam zijn dan is het meestal een slijtage probleem van de kabel, idem voor de 996.

Het frame kader in de deur waar het raam zich in bevindt wordt gestuurd door een kabel.
            Na verloop van tijd krijg je slijtage en rafelt de kabel. Door de weerstand die je krijgt bij het sluiten komt het raam een stukje terug naar omlaag.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.