Rammeltjes, piepjes en kraakjes

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Rammeltjes, piepjes en kraakjes

• Maker
    Discussie
  • Ik ben heel blij met mijn recent aangeschafte Boxster, werkt echt verslavend, maar ik ben wel wat onaangenaam verrast door de bijgeluiden in de auto. Ben van mening dat niets in een auto mag piepen,kraken,etc….

Het ruitje tussen de 2 zetels rammelt als ik over minder goed wegdek rijd. Heb zelf al wat ideetjes hoe dit op te lossen (iets tussen steken dat het vaster komt te zitten) maar suggesties en ervaringen welkom.

Iets lastiger betreft de deur, met name waar de zijruit de kap raakt. Ook dat maakt geluid bij oneffenheden in de weg. Vrees dat daar niets aan te doen is?

Het tweede probleem lost zich gelukkig vanzelf op zodra de lente begint 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • Iedere Cabrio rammelt, piept en kraakt?

Echt niet!!!

Na je bezoek aan Carnewal mag hier een slotje op zeker? :sarcastisch :mrgreen: :happy: :music:

Bedankt voor alle tips!

Invetten ga ik binnenkort eens doen maar een andere tip die jullie gaven stond al op mijn agenda. Gisteren bij Carnewal geweest voor een uitlaat-modificatie. :happydance:

Is eigen aan iedere cabrio 🙁

Dit is één van de redenen dat ik mijn Boxster heb verkocht, en een 996 coupé heb aangeschaft weliswaar met schuifdak :D. Dit ding loopt zalig stil :up:

Specifiek Boxster:

Plaats rond het middenraam en de 2 windschotten wat zelfklevend rubber. Verkrijgbaar voor 3 € in iedere DHZ zaak. Neemt veel van de problemen weg.

Rubbers insmeren zoals meermaals gezegd.

Maar stil of parasiet-vrij wordt ie nooit 🙁

Of een koebelletje aan je binnenspiegel hangen :mrgreen:

Ik leg altijd wat brol in de portieren en dan troost ik me ermee, als ik iets hoor rammelen, dat het dat is :first:

Een boxster en in het algemeen een cabrio heeft wel wat last van bijgeluiden .
                  De tip die ik ooit kreeg van een Porsche-dealer toen ik vertelde dat er een vervelend bijgeluid was is ga wat harder rijder zo zal je enkel de motor horen en de rest niet meer . 😉

Bedankt voor de tips heren :respect2:

Wim

Ik gebruikte het enkel op de rubbers van cabrio dak en deurrubbers, viel eigenlijk niet op.
                      Maar voor de rest van het interieur zou ik het ook niet gebruiken. 😉

dat deed ik vroeger ook Wim, maar aan de slag gaan met talkpoeder en een donker interieur …

Wim

Of vette talkpoeder gebruiken. 💡

het is in gelvorm, spray, stick en blokjes verkrijgbaar, vele merken hebben het en er zijn vele toepassingen voor:
                            – als schoonheidsprodukt, maar dat zij dure merken (en onnodig geparfumeerd)
                            – in winkels met naaigerief wordt het verkocht om ritssluitingen te smeren
                            – in biowinkels wordt het als olie verkocht voor de darmtransit
                            – in buurtwinkels of grootwarenhuizen wordt het in blokjes verkocht om confituurpotjes af te sluiten

deze laatste gebruik ik altijd: goed, goedkoop, tast het rubber niet aan, …
                            tip: als het echt koud is het rubber warm maken met een haardroger dan pakt de paraffine beter.

Onder welke naam kan je dat kopen deepee.
                              Ik wil mijn rubbers ook wel een keertje invetten om uitdrogen te voorkomen.

Voor deurrubbers is het beter een middel te gebruiken op basis van paraffine. Da’s het vettig spul dat op de laklaag zit wanneer de auto op transport gaat uit de fabriek.
                                Silicone laat onzichtbaar sporen na op je lak maar geeft visogen als een carrossier gaat spuiten op zo’n plaatsen.

Zoals eerder hier al vermeld alle rubbers inspuiten met siliconespray dan verdwijnen er al veel geluiden.
                                  Ivm het windscherm kleine rubberkes tussenplakken deze vind je wel in de betere doe het zelf zaken.
                                  En sportuitlaat onder monteren he Pitchie !! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.