Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
      Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.

      Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.

    15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 231)
      • Het afschaffen van de terugdraaiende teller verhoogte je bruto verbruik en dus ook de BTW inkomsten.
        Nu weten waar die extra inkomsten voor dienen:

         

              Zonet stemden 87 Kamerleden vóór de invoering van Europese belastingen. Christendemocraten, Groenen, socialisten en liberalen (sic) stemden zojuist voor de creatie van een vijfde (!) belastingheffende overheid:
              Naast de:
              1/ Gemeente
              2/ Provincie
              3/ Deelstaat
              4/ Federale overheid; Nu ook
              5/ de Europese Unie, baken van efficiëntie, consequentie en mensenrechten.
              De champagnekurken op de bureau van eurofielen als Guy Verhofstadt knallen, terwijl de Vlamingen nog dieper in de buidel mogen tasten. De belastingsdruk stijgt verder tot 53%.

               

              De klassieke media hebben quasi enkel aandacht voor Corona, maar intussen passeren er dingen in het parlement die je niet voor mogelijk acht.

               

                500.000 gedupeerde eigenaren van zonnepanelen; en intussen …

                 

                 

                    Plan voor minder parkeren op straat in Brussel

                     …  Waarbij parkeren op straat een pak duurder wordt dan in de publieke parkeergarages. Bovendien zou de parkeerprijs kunnen afhangen van het type voertuig en zelfs “het socio-economische profiel van het huishouden”.

                    Juist ja.. 

                      Het enige wat wij er nog mee kunnen doen, is er wat mee lachten (voor zolang dat dat nog mag)

                      [hide]  

                       
                      [/hide]

                        Ze zijn het wel een heel klein beetje bruin aan het bakken daar bij de VLD !

                          [quote=”DeePee” post=283856″]
                          [quote=”DeePee” post=283810″]Hoe de liberalen de eigenaren van zonnepanelen om de tuin leidden …[/quote]
                          Na de Turteltaks kennen we nu ook allemaal de terugdraaiende Tommelein.
                           [/quote]
                          #NietMijnRegering

                          Het is volgens het grondwettelijk hof discriminerend en daarom verboden. Kan iemand mij uitleggen waarom ze in Wallonie de terugdraaiende meter gewoon houden?
                          En waarom is het teruggefloten en mogen ze tot 2025 blijven discrimineren en niet de volle 15jr dan? Zijn het toevallig verkiezingen in 2025 misschien? En hebben ze bij NVA en OVld schirk om een pak kiezers te verliezen misschien?
                          #BlauweKabouterKontenDraaidans draai die meter in het rond en doe een Urban dansje met je m0cr0 kont.

                          https://www.knack.be/nieuws/belgie/zonnepaneeleigenaars-kunnen-tot-2025-uitstel-vragen-voor-digitale-meter/article-news-1700715.html?fbclid=IwAR3m76rltB2CU6QB4Ri67kbwHTb89zAX6-WVCuHBm0wKNsLZUvbrlFH0V2k

                            ja, het is blijkaar iets Europees. Maar is niet bedoeld voor de gewone woningen, maar meergezinswoningen (en kantoren) als ik het goed heb. Onderstaande geldt voor NL:

                            Verplichting bij woningbouw > 10 parkeervakken per 10 maart 2020
                            Bij woongebouwen met meer dan 10 parkeervakken op hetzelfde terrein moet voor elk parkeervak leidinginfrastructuur (loze leidingen) worden aangelegd voor de aanleg van laadpunten. Dit geldt voor nieuwe woongebouwen en voor bestaande woongebouwen die ingrijpend worden gerenoveerd.

                              #nietmijnregering

                              Eerst duwen ze de slimme meters door onze strot om een andere (duurdere) facturatie mogelijk te maken obv piekverbruik. dit doen ze om zo miniem mogelijk te moeten investeren in stroomproductie. De beslissing van BASF valt de groene minister van Energie trouwens koud op de maag.
                              Dat het ontbreekt aan voldoende laadpalen was een publiek geheim. Dit euvel schuift de politiek ook weeral af in de nek van de werkende Vlaming:

                              Vanaf 11 maart moeten alle bouwvergunningsaanvragen in Vlaanderen laadpalen voor elektrische auto’s bevatten of daar op zijn minst op voorbereid zijn. De regelgeving maakt gewag van een bepaald aantal oplaadpunten, afhankelijk van de aard van het gebouw en het aantal bewoners.

                                koolstoftaks, pff! En ik die zo graag rode kool lust. 

                                Waar heb ik miin geel hesje nu weer gelaten?  

                                   

                                     
                                    [color=#505050]Op dit moment wordt al een prijs op koolstof geplakt via de handel in uitstootrechten. Dat mechanisme legt een plafond op de maximale uitstoot, waarna de uitstootrechten onder dat plafond worden verhandeld. Jaar na jaar daalt het plafond, waardoor de prijs stijgt en de vervuiling afneemt. Het systeem geldt alleen voor de zware industrie en energiebedrijven.
                                    Wunsch zegt dat het marktmechanisme als nadeel heeft dat het de prijs van CO₂-vervuiling te volatiel maakt. Om meer zekerheid te bieden is een duidelijk, geloofwaardig en stabiel prijssignaal nodig via een koolstoftaks, zegt hij. Een koolstoftaks zou aardolie en -gas, diesel en benzine duurder maken voor gezinnen en kleine bedrijven.[/color]

                                  15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 231)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.