Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

• Maker
    Discussie
  • Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
    Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.

Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.

6 reacties aan het bekijken - 226 tot 231 (van in totaal 231)
    • Daarnet van mijn zonnepanelen gegleden toen ik ze sneeuwvrij probeerde te maken om toch nog wat te kunnen profiteren van mijn terugdraaiende teller voor hij slim wordt, ik ben geland in de diepvries die ik buitengezet had in de tuin om elektriciteit te besparen, het deksel is dichtgevallen, kan iemand het komen opendoen, ik lig links van de erwtjes en overleef voorlopig op Calypo’s, heb er al drie op, het is eten en drinken tegelijk, dat is het voordeel.

0
      Anoniem

Denk dat er in veel gevallen sowieso niet veel te vergelijken valt met onzen tijd. Veel zaken zijn veranderd.
        Zoals overal heb je meer succesvolle en minder succesvolle individuen, waarbij de minder succesvolle individuen door lobbies als referentie naar voren worden gehaald, zonder echter ook te kijken naar de individuele inspanning die leidt naar succes. Essentiële voorwaarden voor succes zijn inspiratie, zweet en geluk. Niet iedereen heeft de inspiratie en geluk kan je ook niet altijd forceren, maar ‘zweten’ kan in principe iedereen…

0

Door de multiculturele bezetting in de klaslokalen, verloop het lesgeven natuurlijk minder vlot dan in onzen tijd.

0

Je hebt gelijk. Het Franstalig onderwijs laat al jaar en dag te wensen over en dit is dus blijkbaar het resultaat. Ik wist niet dat het zo erg was dat verplegers hun eigen vakgebied in twijfel durven trekken.

Een wake-up call voor Vlaanderen. We moeten de jeugd bij het nekvel pakken en meer en strenger opvoeden als de ouders het laten afweten. Opnieuw meer kennis instampen!

0

Dat weten we toch al langer. Er zijn grote tekorten aan verpleegkundigen, dat heeft als gevolg dat de lat alsmaar lager gaat liggen en dat iedereen toegelaten wordt. Alles is beter dan niets.

In het onderwijs is dat minstens even erg. De lat ligt op de grond om het lerarentekort op te lossen. De ASO leerling die nog kiest voor het beroep van leerkracht is een witte raaf geworden. Een directie die bovendien niet aan personeelsbeleid kan doen wegens het systeem van de benoemingen. Het leidt er allemaal toe dat de kwaliteit van het onderwijs, en daarmee ook die van de toekomstige generaties, zienderogen daalt.
              We waren ooit bij de besten van de klas op gebied van onderwijs in Europa, ondertussen zijn we amper middelmatig en binnenkort bengelen we aan de staart.

En zo gaan we de toekomst tegemoet. We laten de jeugd in de steek en kunnen amper zorgen voor onze zorgbehoevenden.

0

REPORTAGE VACCINATIEBEREIDHEID

Best wat personeelsleden in Waalse en Brusselse woonzorgcentra weigeren het vaccin.

Nu de bewoners een tweede prik hebben gehad, zullen ze zich afvragen waarom de regels zo streng blijven. Hoe moeten we dan in godsnaam uitleggen dat te weinig personeelsleden bereid waren zich te laten vaccineren? Zoiets kan spanningen geven.

‘Men gelooft bijvoorbeeld in een link met aids. Een link die er voor alle duidelijkheid niet is.’ Heel wat van de verzorgenden hebben familiale banden in Afrika, geeft Plusquin als context mee. ‘Dat kan een mogelijke verklaring zijn, al wil ik heel voorzichtig zijn met zulke conclusies.’

‘We weten dat als alle zorgpersoneel gevaccineerd is tegen de griep, het aantal griepdoden hier met de helft kan dalen. We zeggen hen dat ook en toch wil slechts een minderheid de jaarlijkse prik. C’est la réalité.’ Covid-19 maakt die realiteit heel erg zichtbaar.

>> schaamtelijk… een flink deel van dat personeel heeft dus blijkbaar een flinke vijs los.

0
              6 reacties aan het bekijken - 226 tot 231 (van in totaal 231)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.