Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
      Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.

      Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 231)
      • [quote=”DeePee post=287266″] na het ecoliberaal circulatieplan wordt de volgende pestbelasting gelanceerd in Gent.

         [/quote]
        In Gent is het geld gewoon op. Ghelamco arena is trouwens deels betaald in het Termote (SPa) tijdperk met de opbrengsten van de waterfactuur van de Gentenaars. Liever voetbal dan investeren in sociale huisvesting en infrastructuur die iedereen ten goede komt.

        Uit DS zaterdag: 

        [i]Twee financiële tegenvallers slaan een gat van 8 miljoen euro per jaar in de Gentse stadskas: een dividend van intercommunale Imewo dat verlaagd wordt om de energiefacturen te drukken en een aanpassing van het gemeentefonds. De coronacrisis zorgt bovendien voor minder inkomsten.

        Maatregelen:
        – De parkeertarieven in de parkeergarages en aan de automaten op straat worden met 15 procent verhoogd.

        – [/i]De controle op foutparkeren in Gent wordt overgeheveld van de politie naar gemachtigde ambtenaren. De politie heeft niet genoeg mankracht om elke dag zwaar te controle op foutparkeren. Daardoor is de pakkans groter voor ­iemand die niet betaalt, dan voor iemand die foutparkeert. [i]Gent zal gemachtigde GAS-ambtenaren toevoegen aan de teams van parkeerwachters, zodat beide ingrepen beboet kunnen worden. Onder andere in Antwerpen wordt dat ook al gedaan.

        – Gent voert een nieuwe ‘verhardingstaks’ in: een belasting op het verharden van terreinen. Het reglement zal aannemers en particulieren die (ver)bouwen belasten per vierkante meter die ingenomen wordt met verharding zoals asfalt, beton of gebouwen. Opbrengst: 1,5 miljoen euro per jaar

        etc, etc[/i]

          [quote=”eddybeer post=287267″]Dat onze vriend nu toch eindelijk eens zou stoppen met per se gelijk willen halen.
          Gebrek aan hoffelijkheid en respect is het probleem en niks anders.
          Nogmaals de vraag om niet te discussiëren over dingen waar je weinig of niets van afweet.
          Ik heb het al gezegd: dat is zielig.

           [/quote]
          Anderen het zwijgen willen opleggen is een kenmerk van bully’s en tirannen, beste Eddy

            Ha, bedankt!

            Nu weet ik ineens waarom de fietsers die ik op het jaagpad met mijn Spyder voorbijsteek zoveel misbaar maken… 

            Ernstig, dat jaagpad waar ik met mijn Spyder op reed, was niet verboden voor auto’s en er stonden geen borden die de snelheid beperkten, dus ik dacht: hier mag ik 70. 

            Mea culpa 

            Mijn bedenking hierbij is dat de benaming fietssnelweg en 30 per uur contradictorisch zijn. Met mijn koersfiets meewind rij ik ook snel 35 solo.

              Nochtans is  onderstaande link niet zo moeilijk te lezen en te begrijpen. 

              https://www.vlaanderen.be/mobiliteit-en-openbare-werken/wegen/jaagpaden#met-speedpedelec-op-het-jaagpad

              De jaagpaden zijn nu in de eerste plaats dienstwegen. Ze zijn noodzakelijk voor het onderhoud van de kanalen, waterwegen, oevers, kaaimuren, bruggen, …
              De beheerders van de bevaarbare waterwegen zijn bevoegd voor de jaagpaden.De jaagpaden zijn meestal ook openbare weg, vaak uitsluitend voor wandelaars en fietsers. De vlotte en autoluwe fietsverbindingen lokken toeristische fietsers, wielertoeristen én fietsers die snel en veilig naar het werk willen fietsen. Maar ook rolschaatsers en bijvoorbeeld hengelaars maken gebruik van de jaagpaden. Daarbij komt nog dat sommige bedrijven of bewoners een vergunning hebben om er met gemotoriseerde voertuigen te komen.
              Omwille van dat gemengd gebruik van de jaagpaden moeten de gebruikers rekening houden met elkaar. Dat kan door:
              [list]
              [*]hun snelheid aan te passen (maximaal 30 km/uur)
              [*]door voldoende afstand te houden zodat ze altijd kunnen stoppen.
              [/list]
               Met speedpedelec op het jaagpad?’Speedpedelecs’ zijn elektrische fietsen die een maximumsnelheid van 45 kilometer per uur kunnen halen. In de Belgische wegcode behoren ze tot de categorie bromfietsen P. Ze moeten dus de regels van de bromfietsen volgen.Op sommige stukken jaagpad in Vlaanderen mogen er ‘speedpedelecs‘ rijden. Dat is alleen toegelaten als een signalisatiebord aangeeft dat er speedpedelecs mogen rijden. De bestuurder moet zich houden aan de maximumsnelheid van 30 km per uur.Momenteel zijn speedpedelecs toegelaten op bepaalde stukken jaagpad die onderdeel zijn van een fietssnelweg (bijv. de F20, F1, F5 en F72).

              Maw  wandelaars zijn ook toegelaten op het jaagpad ondanks dat sommigen (speedelecs oa ) dit nu leuk of niet leuk vinden ; het zij zo     

              Suggestie  :  gelieve ook dit topic dus niet te sluiten  aub ( zoals Sensa eerder suggereerde) ; anders krijg je misschien dit soort discussies bij een Car & Coffee ……. 
              En dat willen de overige 90% absoluut niet ! 
                

               

                Dat onze vriend nu toch eindelijk eens zou stoppen met per se gelijk willen halen.
                Gebrek aan hoffelijkheid en respect is het probleem en niks anders.
                Nogmaals de vraag om niet te discussiëren over dingen waar je weinig of niets van afweet.
                Ik heb het al gezegd: dat is zielig.
                En zeker de wegcode over jaagpaden d’r eens op naslaan.
                Bij twijfel bij een politierechter uitleg vragen.

                  dat jij en die andere wieler”toeristen” het niet snappen is veelzeggend. soit … na het ecoliberaal circulatieplan wordt de volgende pestbelasting gelanceerd in Gent.

                   

                   

                    Altijd een plezier! 

                    Let wel, ik heb het het hier over een specifieke situatie, het jaagpad tussen Merelbeke en Oudenaarde, dat ruim 5m breed is. Een gedisciplineerd peloton rijdt per 2 naast elkaar en neemt dus 2 m breedte in. Plaats genoeg dus voor de andere gebruikers.

                    Ik neem aan dat de ribbels geplaatst zijn om de snelheid te drukken. Dat doen ze echter totaal niet. Het is daar ook geen zone 30. dus wat is het probleem eigenlijk. Merk ook op dat de ribbels aan beide kanten 1 m korter uitgevoerd zijn, genoeg om één fietser aan elke kant naast de ribbels te laten rijden. 

                    Die ondingen liggen dan pakweg 2 km uit elkaar. Echt, ik snap het nut niet. Behalve dat het ergerlijk is..

                     

                      bedankt om mijn punt te confirmeren

                        En zo zijn we alweer in een nieuwe discussie beland..

                        Het punt is dat die ribbels hun doel compleet missen. Als je als wielerterrorist tegen 40 à 45 per uur met een Schelde-pelotonnetje 2 aan 2 meerijdt dan gebeurt er dit wanneer een Crevits-bitch-ribbelstrook zich aandient: het peloton splitst in 2 en “mijdt” de ribbels die net niet over de volle breedte van de weg zijn aangebracht. Is er tegenliggend verkeer die dat voor de linksen onmogelijk maakt, dan worden er op de ribbels gereden. Onaangenaam als een kijvende bitch maar vertraagd wordt er NOOIT.  Het blijft wel sport natuurlijk, de need for speed is vergelijkbaar met sportief autorijden. Maar 99% van de tijd rijd ik solo, aan pakweg 30. 

                        Er zijn inderdaad mensen die vinden dat ze mogen lanterfanten met hun kop in de wolken terwijl ze zich op dat jaagpad bevinden. Nou, dat moet je in een park doen of in een tuin. Loop waar je moet lopen en er gebeurt niks onveilig. Het jaagpad is gewoon openbare weg, géén flaneerstrip. Het stuk tussen Wetteren en Gent is voor mij bijvoorbeeld een stuk van de route die ik met mijn pedelec gebruik om werfjes te bezoeken. Dan is het ook aan 45 want tijd is geld. Sorry! Het is dat of de steenkool-EV, of de diesel-auto.

                         

                          Yellow Submarine post=287252…  ribbelstroken doen aanbrengen op het jaagpad tussen Gent en Oudenaarde. Daar moet je achterlijk voor zijn, om dat goed te keuren.
                           

                          Je wordt als achterlijke versleten als je wieler”toeristen” een duimbreed in de weg durft zitten. Ik vind die tweewielers achterlijk als die met onaangepaste snelheid langs andere weggebruikers/huisdieren/kinderen scheren. Rijden alsof je aan een wedstrijd deelneemt hoort niet thuis op de openbare weg.

                              Tja, ik ben niet over 2008 begonnen, dat deed de nitwit van de anonieme pamflet dewelke jij gepost hebt. Dan begint Bollocks zijn rant met te bevestigen dat het het inderdaad 70$ was in 2008, om vervolgens vuur en vlam te spuwen en te beweren spoorslags te vertrekken. Ik weet het ook niet meer.

                              En ja, politici zijn net mensen. Er zijn er onkreukbare en er zijn andere. Bij de groene weet ik het niet, maar voor de rest zijn er bij mijn weten in alle partijen al dergelijke zaken gebeurd, nietwaar? Neem Agusta, neem de milieuboxen, neem de wijndomeinen… Er zijn deze week 2 excellenties naar Denemarken geweest om er over de arbeidsmarkt te leren. Crevits (CD&V) en ene van de PS. Het zal u niet verwonderen dat ze allebei geheel andere inzichten hebben verworven na hun reisje. Kaas, bril, uil, wil…

                              En Crevits heeft ooit in een vorig leven ribbelstroken doen aanbrengen op het jaagpad tussen Gent en Oudenaarde. Daar moet je achterlijk voor zijn, om dat goed te keuren.

                                bollocks post=287227[size=85]…
                                (Gegevens zijn afgeronde gemiddelden/jaar)
                                2008 – olie 70$ – €1.5 = 47€/vat (0.29/liter) – benzineprijs pomp gem 1.45/liter – verhouding factor kostprijs-pomp: x 5
                                2016 – olie 50$ – €1.1 = 46€/vat (0.28/liter) – benzineprijs pomp gem 1.40/liter – verhouding factor kostprijs-pomp: x 5
                                2021 – olie 68$ – €1.2 = 57€/vat (0.36/liter) – benzineprijs pomp gem 1.60/liter – verhouding factor kostprijs-pomp: x 4.44
                                vandaag – olie 84$ – €1.16 = 72€/vat (0.45/liter) – benzineprijs pomp gem 1.80/liter – verhouding factor kostprijs-pomp: x4[/size]
                                 

                                In 2008 was het wereldwijde financiele crisis met als gevolg zeer lage brandstofprijzen
                                Als je 2011 als ijkpunt neemt midden in de Arabische lente met een olieprijs van 115$ per vat, dan krijg je een gans andere trendlijn en eindconclusie.
                                Statistics are like bikinis …. mijn stelling blijft: onder onze politici zijn zij die de staatsfinancieen beheren zoals een goede huisvader/-moeder bijzonder schaars.

                                Getuige dit artikel met in de hoofdrol bijzonder veel blauwgezinden: https://www.standaard.be/cnt/dmf20211028_96711395

                                  Om een einde te maken aan (weer) een oeverloze discutie, zonder ook maar enige vorm van zelfcontrole of wat dan ook, de ontbrekende gegevens zijn makkelijk terug te vinden:
                                  (Gegevens zijn afgeronde gemiddelden/jaar)
                                  2008 – olie 70$ – €1.5 = 47€/vat (0.29/liter) – benzineprijs pomp gem 1.45/liter – verhouding factor kostprijs-pomp: x 5
                                  2016 – olie 50$ – €1.1 = 46€/vat (0.28/liter) – benzineprijs pomp gem 1.40/liter – verhouding factor kostprijs-pomp: x 5
                                  2021 – olie 68$ – €1.2 = 57€/vat (0.36/liter) – benzineprijs pomp gem 1.60/liter – verhouding factor kostprijs-pomp: x 4.44
                                  vandaag – olie 84$ – €1.16 = 72€/vat (0.45/liter) – benzineprijs pomp gem 1.80/liter – verhouding factor kostprijs-pomp: x4
                                   
                                  Al deze gegevens zijn terug te vinden via ‘statistieken wisselkoers’, ‘be.stat’ en dergelijke.
                                  De berekening ‘factor’ is de prijs/l aan de pomp (inbegrepen dus verwerkingskost, transportkost, winst pomphouders en taksen) delen door de prijs/l in een vat.
                                  Conclusie: in verhouding betalen we MINDER per liter dan voorheen!

                                  Alle gezever ten spijt, en dat is een beetje de ziekte van de tijd, als er ergens een ‘populistische voorstelling’ verschijnt die moet aantonen dat het vroeger beter was, al dan niet politiek geïnspireerd, zijn er (niet alleen hier) veel die hard roepen, maar als puntje bij paaltje komt zwaar door de mand vallen…. als er een FACT CHECK gedaan wordt! 
                                  Bij deze!

                                  Dit gezegd zijnde, als dit forum steeds meer verzandt in een oeverloos gekwetter en gezever, dan hoeft het voor mij niet meer!
                                  Ik ben lid geworden om nuttige info een weetjes te kunnen vinden over Porsche, mijn eigen 11je en ervaringen te kunnen delen, info te geven over mogelijke kleine herstellingen die je zelf kan doen of leren hoe ze te doen…. tips and trics, …. 
                                  Veel van die info wordt er niet meer gedeeld (al die goede zielen zijn al langer verdwenen van dit forum) laat staan dat er nog veel activiteit is….
                                  Ik wens jullie het allerbeste, veel plezier met jullie wagens, maar ik haak af!
                                  Er zijn andere fora waar het een stuk gezelliger is!

                                  Bedankt voor wat ik mocht leren en opsteken, maar ik ben het geëmmer en het geblaat van omhoog gevallen betweters meer dan moe!

                                  Groetjes,
                                  Bollocks!

                                    Als de ‘ranting’ zou beperkt blijven in dit topic, dan zou ik zeggen laat het open. Echter, het komt jammer genoeg voldoende bovendrijven in andere topics…

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 231)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.