Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
      Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.

Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 231)
      • Wat ik hier de laatste tijd lees kan mijn inziens niet de bedoeling zijn, noch van het forum in het algemeen, zelfs niet in dit topic in het bijzonder.

Ik stel voor om dit topic dan ook te sluiten.

Mede forummers, Porsche liefhebbers, levensgenieters : wat denken jullie?

Eén van mijn talrijke gebreken, mijn geliefde DeePee. Ik zie een dijk van een DT fout en hop! Ik kan enkel daaraan denken 

Enfin, het is heel moeilijk om ruwe olie die in $ werd verhandeld (met d achteraan) te koppelen aan benzineprijzen in € wanneer je daar ook niet de wisselkoersen aan koppelt (dat is met t). Is dat hier gebeurd (met d)? Als ik mij goed herinner evolueert de $ al 15 jaar tussen 1,15 à 1,45 $/€.

En in tegenstelling tot wat in het pamflet beweerd wordt, zie ik in jouw laatste grafiek (dank u!) dat een vat olie iets van 70$ kostte (2 x t) in 2008, correct? Dus 130€ is gewoon onzin. Ik ken de wisselkoers van 2008 niet maar meer dan 60€ zal het wel niet geweest zijn, die 70$.

Dus! Wat moest bewezen worden is weeral bewezen: wie zijn D van zijn T niet kan onderscheiden zal de rest ook wel verkeerd hebben. 

Was het niet de grote Ben Weyts die jaren geleden ooit zei: “ik kan rekenen, 90 + 16 = 116” 
          Die maken ze dan minister van onderwijs. Tjonge.

Het is wellicht gemakkelijker om af te kraken naar vorm ipv inhoud en sneller om commentaar te schrijven ipv een eenvoudige fact check te verrichten.

Missen is menselijk, ook in professionele publicaties merk ik soms fouten. Ik weet dat ik vaak typfouten maak, ik ben niet de enige hier. In affiches en statements zoals deze is het echter nogal ondergravend qua impact, als de spelling niet nauw steekt, dan wellicht de cijfers ook niet, Freddy.

Geen commentaar geven op spellingfouten als je er zelf regelmatig maakt. Komt een beetje zielig over.

Die laatste hoord eigenlijk thuis in de funniest jokes of hoe heed dad ting.

zeg niet: wie “belazerd” wie maar wie “belazert” wie
                  zeg niet: 2008 “koste” een vat olie, maar “kostte”

dan wort de bootschap misschien wat ernsdiger ondhaalt.

[quote]Prettig weekend iedereen. Rij er eens op uit, ook al is het met een grijze. 
                      Helaba, mijnen grijzen nie aanvallen hé.

Lijntje gesnoven ?
                        Uiteraard ben jij hier onmisbaar !
                        Met jouw flitsende inzichten, diepzinnige empatische beschouwingen.
                        Ik ben het dof bestofte en blinde percentje nr. 66, bijvoorbeeld.

Nou, ik heb me even onthouden van posten. Zal wel een hele verademing geweest zijn voor de “90 %”? 

Ik stel alleen maar vast dat Deepee de enige is die inhoud post. Voor de rest is het hier zo dood als de kleur van jullie auto’s doet vermoeden.

Prettig weekend iedereen. Rij er eens op uit, ook al is het met een grijze. 

well Luke; Shaggy zou in mijn geval gewoon zeggen:

Nou dat heb je mooi geflikt 

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 231)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.