Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

• Maker
    Discussie
  • Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
    Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.

Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 231)
    • We rijden met z’n allen steeds trager en trager maar toch stijgt het aantal verkeersslachtoffers.
      https://www.auto55.be/nieuws/33711-altijd-maar-trager-en-toch-weer-meer-verkeersdoden?fbclid=IwAR3O2I65LrQO_MxS7p9dVyb_9NrYOC92FGVpdpyVh0SE0ehqCcE3ebW8XUE

0

[i]In een woonzorgcentrum in Zaventem zijn zeven bewoners overleden na een corona-uitbraak. Alle bewoners waren volgens het woonzorgcentrum volledig gevaccineerd, op één na.

De vaccinatiegraad bij het personeel is 97 procent, op de afdeling zelf zijn alle medewerkers gevaccineerd. 

De uitbraak is veroorzaakt door een nog weinig bekende variant. ‘Het UZ Leuven heeft de afgelopen twee weken onderzoek verricht naar de variant die actief is in Brussel’, meldt het wzc. ‘Het gaat om een onbekende variant die niet eerder gedetecteerd werd in België.'[/i]

Bij deze hebben wij nu ook onze eigen variant, de zogenaamde “Brusselse variant” 

Weldra groot volksfeest op de Grote Markt ter viering van de gouden Hockeyploeg? Allen daarheen! Grijp uw kans om de Brusselse variant op te lopen!

Van Hockey gesproken: het lijkt me technisch een zeer moeilijk spelletje maar als TV-sport waardeloos. Ik heb een grote teevee, maar dat kleine witte balletje zie ik zelden. Het is ook geen zicht om naar gebukte mannen te kijken…

Derwael en Thiam daarentegen! Mega-mooi.. 

0

Brussel mag kilometerheffing invoeren van Europa

[i]>>De invoering van de Brusselse slimme kilometerheffing ‘SmartMove’ is in januari 2022 gepland. Meteen lokten de plannen voor deze stadstol een storm van protest uit, omdat tal van partijen hierin gewoon een platte extra belastingop rijden zien, die vooral de niet-Brusselaars zal treffen. Wie buiten de hoofdstad woont betaalt immers nog steeds de verkeersbelasting, die voor de Brusselaars wordt kwijtgescholden bij de invoering van SmartMove.

Het protest leidde onder meer tot de vraag die Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS) de Europese Commissie in mei voorlegde: “Discrimineert de Brusselse slimme kilometerheffing SmartMove burgers van andere Europese lidstaten?”<<[/i] Toch ontroerend dat ze bij de PS in Broekzele zo inzitten met de medeburgers in de EU. Vlamingen horen daar duidelijk niet bij...

0

Grappig 

Ik ben toch niet de enige die er last van heeft

Tja, ik ben benieuwd wat het bij TEC zal zijn….

0

Sorry, ik had niet gezien dat het daar 30 was. 

0

[hide] Ik mocht er onlangs ook weeral 2 ontvangen Beide in zone 50 welke recent nog 70 waren (en paar jaar geleden nog 90km/u)

Gisteren in zone 30 voorbijgestoken door zo’n speed pedelec welke op zo’n brommers, tussen de wagens door zwalpte (na ‘onderzoek’ bleek ie 45 te rijden in zone 30…)[/hide]

0
                XXX

@Ghost, Ik heb dat ook nog geweten, maar we worden er niet jonger op. Ik vrees dat je met 15 jaar terug er niet gaat komen. 

0

Ik weet niet hoelang het geleden is, maar op de sinksenfoor in Antwerpen stond er een houten baan waar je met benzine karts rondjes kon rijden.
                    Ik heb er zelf in gereden, denk maximum 15 jaar geleden.
                    Alles komt terug zegt men soms.

0

Hopelijk niet

0

Wie weet is het over 10 jaar net omgekeerd! 🙂

0

0

Alternatief is ……meer circuit rijden,want daar is een Porsche toch voor bestemd uiteindelijk.  De “normale “modellen bedoel ik dan.

0

“hardrijders strenger aanpakken”, lees “geld nodig om de coronacrisis te betalen…
                              We zijn en blijven de melkkoe van de regering.

0

Beste YS

Toch even een verduidelijking, Vandamme kreeg enkel een verwittiging van mij, met de vraag niet te blijven doordrammen… nadat we het topic gesloten hadden op vraag van de topicstarter bleef hij in dit topic zijn gal spuwen, enkel daarom riepen we hem ten orde… van een ban of blokkering was toen nog geen sprake.

Achteraf is hij begonnen met zijn post te wissen, zijn naam te veranderen en als avatar een obscene foto te plaatsen… ook smeet hij met verwijten naar ons…
                                  Dan “draai je je eigen lampje uit” helaas…

Maar laat duidelijk zijn dat dit tijdelijk is… Vandamme mag ons steeds contacteren als hij “afgekoeld” is, onze deur staat open.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 231)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.