Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II
- Dit onderwerp bevat 231 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 2 maanden geleden door GrPeter.
-
MakerDiscussie
-
29 januari 2021 om 08:38
Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.
-
MakerDiscussie
-
Ik word dus slimmer, zo zie je maar.
Dit gezegd zijnde, ik wil Vandamme hier zo snel mogelijk terug. Zonder hem is het hier niet hetzelfde. Het is een topkerel en een aanwinst voor het forum. Diplomatie is niet zijn sterkste kant, so what. Nobody is perfect.
Ranting topic !
We gaan er op vooruit. Ondertussen beseft ook Y.S. dat zijn veelvuldig geventileerde mening(en) in bijna ieder topic opwinding kan veroorzaken.
Ook voor deze geen opwinding a.u.b.
Ter ere van onze beste Belgische piloot en ter ere van onze Nationale Feestdag waar de meeste Belgen zo trots op zijn
Ik ben op de allereerste plaats een Belg,die toevallig in Vlaanderen geboren is en daar nog steeds woont!
Maak er een fijne feestdag van
[quote=”Dominique post=286376″]
Daarnaast (en niet persoonlijk aan Vandamme) is het ook opvallend dat de verzuring en zagerij hier de laatste weken/maanden weer welig tiert (in verschillende topics). Leg de ergernissen toch gewoon opzij en laat de posts die je niet aanstaan voor wat ze zijn. Laat het ons gewoon hebben over onze gezamenlijke passie… Porsche!
[/quote]100% Heb die observatie nog niet zo lang geleden ook al eens gemaakt. Netto resultaat is een verarming van het forum. Het gaat steeds minder en minder om de liefhebberij, het info en passie delen. En op den duur haken mensen af.
Op den duur vraag je je af, waarom log ik hier nog in ?Ondanks maning tot kalmte zijn er toch enkelingen die zich niet konden bedwingen.
De posts met verwijten en beschuldigingen in deze topic zijn verwijderd.
Eén forumlid kon het nog niet laten om met modder te gooien en werd tijdelijk geblokkeerd.Iedereen graag FF (minstens 24u) op de tong bijten en rustig blijven ademen.
Er is een spreekwoord over soep die heet is …
Deze discussie over luxeproblemen vervalt in het niets wanneer je zoals ik 5 min geleden naar het journaal hebt gekeken.Snap ik echt niet.
Ik loop niemand te verwijtenIk vraag gewoon verduidelijking van iets, en iedereen krijgt zere tenen.
Doen jullie dat ook zo op cafe?
Binnen gaan, 10 tafels, 4-5 man per tafel
Bij een tafel komen meedoen met het gesprekIemand heeft een directe discussie
En dan het cafe uitstormen “Ik kom hier nie meer, dien daar discussieert te stevig”
of
Zeg Cafebaas, dien zou je beter buiten smijten..”Dien heeft een mening!!”Serieus, zoveel emoties.. Over wat? ?!??
Dat ik telkens overal probeer te helpen technische problemen op te lossen… Doe jij het me na? nee.
Over wat loop je dan nog te kreften.
Nogmaals, je hoeft helemaal niet met mij te praten!! Alst een cafe was, ga aan een andere tafel staan als je mijn directe maar nog altijd eerlijke, en correcte communicatie niet kan apprecieren.
Ik loop niemand aan te vallen
Jullie dus wel.Alle forum leden die me in t’echt al zijn tegengekomen weten dat ik geen klootzak ben.
Vandamme de manier waarop jij communiceer gaat er telkens over .
Bij mij komt het er zelf op neer dat jij iets mankeert,jij hebt hier al veel mensen tegen hun kar gereden maar je snapt het totaal niet .Je denkt steeds dat je gelijk hebt .
Om eerlijk te zijn mogen ze van mij je uit het forum gooien want je gemekker op alles en iedereen ben ik wel kostbeu.
Mochten er hier nog van de oude van de oude garde zijn zoals Wim cabrio lag je er al lang buiten .
Mvg JacquesTja, als jij hierover weg wil gaan, dan moet je dat doen he.
Niemand die je verplicht om een gesprek te voeren als je daar geen zin in hebt.
maar das eigen keuze hoor.je vraagt begrip van me, terwijl ik net zeg dat ik het niet kan begrijpen als t krom uitgelegd wordt.
Hey Vandamme, bedankt voor je begrip en medeleven. Ik laat het Porsche forum voor wat het is…
Aan allen: bedankt voor de afgelopen jaren.heeft niks met verzuring te maken
ik doe probleem analyses voor mijn werk, Complexe Medische systemenMaar zonder verstaanbare uitleg kan ik onmogelijk begrijpen waarover het gaat
Je snapt toch ook wel met “lager gelegen weide” + “overstroming naar hoger gelegen huis”
Je moet geen amateur autist zijn om daar een Does not compute op te krijgen.Vandamme, ik ben het helemaal met je eens dat iets op een correcte en juiste manier verwoord moet worden.. en bij voorkeur liefst zonder dt fouten 😉
Dit gezegd zijnde, de manier waarop Carbonman zijn situatie omschrijft is dan misschien niet 100% correct, wat mij betreft is dit volledig secundair in de discussie. Feit is dat diene mens, en samen met hem vele anderen, heel wat miserie (gehad) heeft. Toon gewoon een beetje medeleven, zonder hem op een detail te pakken. Maar die keuze is volledig aan jou natuurlijk.
Daarnaast (en niet persoonlijk aan Vandamme) is het ook opvallend dat de verzuring en zagerij hier de laatste weken/maanden weer welig tiert (in verschillende topics). Leg de ergernissen toch gewoon opzij en laat de posts die je niet aanstaan voor wat ze zijn. Laat het ons gewoon hebben over onze gezamenlijke passie… Porsche!
Dat laatste was even mijn ‘ranting’. Verder ga ik dit laten rusten. Peace & love for everyone 🙂
Ik voel me helemaal niet beledigd , zou niet weten waarom.
Ben gewoon geirriteerd dat men niet in staat is om een probeem deftig te beschrijven en mij dan maar verwijt dat ik niet kan luisteren.
En de boel sluit voor ik me kan verdedigen.Als die weide lager ligt.. en volloopt.. Dan ligt hij helemaal niet lager, maar is de rand hoger dan je huis en stroomt het dus daar over.
Hier ligt de weide dus niet lager dan het huis (bruine streep)
Hier dus wel
Het is elementairJe moet de weide niet beschrijven bij zijn laagste punt maar met het hoogste punt van de waterstand.. Want we spreken niet over grond, maar over water.
Echt moeilijk is het niet hoor.
Water loopt langs waar het laagste punt van het bassin zit.
Dat wordt dan de bottleneck
Staat je huis op die bottle neck.
Dan ga je altijd gejost zijn ten zij je de bottleneck verhoogt, en dan wordt het iemand anders zijn probleemEen bever kan u dat makkelijk demonsteren met een dam
Hallo Vandamme,
Sorry dat je je beledigd voelt. Je manier en stijl van antwoorden rechtvaardigt mijn antwoord.
Anyway, keep it positive. Ik zou zeggen: contacteer Carbonman (K. O.) even om je je van zijn situatie te vergewissen. Dan zal je begrijpen hoe een lagergelegen weide vol kan lopen (geen indringing van water meer mogelijk) en voor wateroverlast kan zorgen.
Mijn huisje ligt 55cm boven straatniveau (midden) met een aanpalende tuin die op straatniveau ligt. Desondanks water tot aan de dorpel (gelukkig er net niet over dankzij zandzakjes). maw de tuin en straat volgelopen -dankzij de voorafgaande(2 dagen eerder) uitzonderlijke regenbui met overstroming van verscheidene straten en huizen tot gevolg op dat moment. Hierdoor is de grond verzadigd en als er dan zo’n regenbom ontploft, versta je dat alle water gewoon blijft staan en verzamelt in alle mogelijke kuilen.- Het is zeer uitzonderlijk wat er gebeurd is maar blijkbaar is het moeilijk te beseffen hoe het eraan toe gegaan is hier rond Luik en Maaskant.Ik ga nog ff helpen opruimen bij slachtoffers die minder fortuinlijk waren dan ikzelf.
PS: ik heb de topic niet afgesloten zoals je suggereert. Heeft de moderator gedaan op vraag van Carbonman die zich …(zelf in te vullen) voelde door je opmerkingen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.