Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af * Deel II

  • Maker
    Discussie
  • Dat Sabam grote geldwolven zijn was altijd al geweten. Transparantie over doorstorting naar buitenlandse artiesten heeft voorzitter/woordvoerder Johan Verminnen nooit willen geven.
    Naast de zovele horrorverhalen over megafacturen aan jeugdverenigingen, vzw’s, … nu dit weer.

    Ongeloof bij de horecazaken: ondanks dat ze in dit coronarampjaar in totaal zes maanden gesloten zullen zijn, lijkt het erop dat ze vrijwel de volledige pot aan auteursrechten zullen moeten betalen aan Unisono, het inningsplatform van onder meer Sabam. Betalen voor muziek die niet is gedraaid dus. Horeca Vlaanderen raadt cafés en restaurants nu aan om hun abonnement voor 2021 alvast tijdelijk op te zeggen.

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 231)
  • 123

      Max lift has been achieved (met nog wat marge)
      Tis niet op ooghoogte dus een garage kruk op wieltjes zal onmisbaar zijn
      Maar dat wist ik op voorhand.. Misschien moet ik nog eens een koepel op mijn dak zetten.. (shit zonnepanelen!)

      Maar in elk geval happy camper.

       

      Al eerste ding opgevallen
      als je langs onderkant kijkt zie je vuile dingen die je anders niet ziet (gedeelte boven nummerplaat was smeeeeriiiiig!)

        [color=#333333]that’s the spirit !! en leuk om de verhalen van de andere sleutelaars te lezen.
        ik me jaren geleden een 2-palen brug aangeschaft [/color]en afgelopen week nog een klein onderhoud gedaan gedaan op een 986 met Xtra flush van de tiptronic bak op 220dkm (die dus eigenlijk op 160dkm had moeten plaatsvinden) [color=#333333]de aftap was als koffie behalve de geur dan, die nieuwe olie had geur en kleur van slaolie

         

          that’s the spirit !! zo heb ik me jaren geleden een 2-palen brug aangeschaft.
          en afgelopen week nog een flush gedaan op een 986 met tiptronic bak met 220dkm die dus eigenlijk op 160dkm had moeten plaatsvinden.
          de aftap was als koffie behalve de geur, die nieuwe olie had kleur en geur van slaolie. 

           

          123

            yep, hoofd schakelaar  (draaiknop)  en noodstop, induwen / trekken om te resetten.
            + een eindstop bovenaan  de kolom die ik nog moet monteren , als ie daar komt valt de motor gewoon stil.
            Moet nog nieuwe plek ervoor vinden want mijn max is niet max van de brug ivm hoogte plafond.

            jammer genoeg is de kolom een 40 cm te hoog voor mijn garage poort.  Anders kon ik de brug bij mooi weer gewoon buiten rollen en max hoogte benutten.
            Misschien dat ik hem ooit later nog de chops geef bovenaan.. die 40 cm eraf (kan ik toch niet gebruiken binnen), voor meer mobiliteit.

            Ben nu even mijn onderhoud aan ‘t plannen, veel klusjes die ik niet zag zitten op de grond..
            Olie verversen was no biggie, maar nu kan ik ook eens de versnellingsbak olie verversen… (en drain gat boren in dat subframe)
            Nog wat andere klusjes
            roestige utilaat bouten eens vervangen (ik denk ze met inductie coil te verhitten om ze zo makkelijker los te krijgen)
            antirolbar rubbers
            RMS die beetje zweet
            koppelings pedaal flushen en ontluchten

            Enfin.. dit maakt een hoop klusjes veel makkelijker dan met jackstands..

            ik ben 45, en ik hoop nog lang mijn 987 te kunnen zelf onderhouden.stel dak tot 65 enthousiast door doe (en je blijft langer enthousiast als je makkelijk je auto omhoog kan krijgen ipv op koude vloer te liggen afzien om iets gedaan te krijgen)  dan is het minimale kost afgeschreven op 20 jaar. No brainer. En als je het zelf kan doen bespaar je een veelvoud van kosten uit vergeleken met OPC of onafhankelijke specialist… Eigenlijk heb ik met alle kosten uitgespaard op de laatste 4 jaar, die brug al betaald.

             

              Mooi materiaal.
              Zit er een noodstop of hoofdschakelaar op?
              Ik heb enkele weken geleden met mijn poetsbrug een probleem gehad met een relais.
              Ik loste de heffen drukknop en brug bleef stijgen.
              Relais bleef plakken.
              Gelukkig had ik hoogte genoeg zodat er eigenlijk geen probleem was. Ik heb intussen een nieuwe relais en hoofdschakelaar geplaatst.

              123

                Bijna klaar, nog de stop sensors en dan werkt mijn blikkenpers volledig
                soit, wil niet embedded, hier gewoon imgur link

                View post on imgur.com

                Timer was kapot en solenoid, ze hebben een andere moeten opsturen.
                Nu gaat ie omhoog en ook omlaag met ontgrendeling.

                1e teaser :

                 

                Moet nog wat positie verbeteren.. dichter van de paal heffen, en dichter van de muur zodat ik nog hoger kan heffen

                  De groene fundis hebben weer koren op de molen: Satellieten vinden de oorsprong van enorme hoeveelheden broeikasgas

                  Volgens een onderzoek, uitgevoerd boven het Permian Basin, een uitgestrekt olieveld in het zuiden van de Verenigde Staten, gaat het vaak mis bij onder meer het affakkelen van aardgas, dat bijna altijd mee komt bij olieboringen. Door mogelijk slechte afstelling van de fakkels verbrandt het methaan onvolledig, waardoor er grote hoeveelheden in de atmosfeer terechtkomen, aldus de studie, die woensdagavond is gepubliceerd in Science Advances.
                  Methaan is een broeikasgas dat 34 keer krachtiger is dan CO2.Onderzoekers van onder meer het Nederlandse ruimte-onderzoeksinstituut SRON ontdekten vorig jaar al dat in het gebied sprake is van een extreem hoge methaanuitstoot. Maar het ruimtemeetinstrument Tropomi dat zij gebruikten, ziet onvoldoende detail om de exacte bronnen te kunnen vaststellen. Dit maakte het aanpakken van de lekkages lastig, omdat het gaat om duizenden potentiële bronnen, van oliebronnen tot compressorstations en van opslagtanks en pijpleidingen tot fakkels.
                  Met Italiaanse en Chinese waarnemingssatellieten is nu in meer detail gekeken waar de grootste methaanbronnen zich bevinden, zegt Bram Maasakkers, onderzoeker bij SRON en betrokken bij deze studie. ‘Tropomi kan wereldwijd heel precies de hoeveelheid methaan in de atmosfeer meten, maar kan minder in detail lokaal kijken; daarvoor zijn deze instrumenten gebruikt.’In de jongste analyse vonden onderzoekers van de Technische Universiteit van Valencia nu wel een aantal verdachte pluimen. In het gebied werden maar liefst 37 zogenoemde extreme puntbronnen gelokaliseerd, waar per uur meer dan vijfhonderd kilogram methaan in de atmosfeer wordt geblazen.
                  ‘Een zorgelijke situatie’, zegt hoogleraar klimaatwetenschap Sander Houweling van de Vrije Universiteit Amsterdam, die niet bij het onderzoek betrokken is. ‘Je zou hopen dat de Amerikaanse olie- en gasindustrie haar zaakjes voor elkaar heeft. Maar dit wekt toch de indruk dat er nonchalant wordt omgesprongen met lekkages.’Vier jaar TrumpEen van de mogelijke oorzaken van de methaanlekken is het feit dat het toezicht er de laatste jaren niet strenger op is geworden, zegt Houweling.

                  Onder de vorige president Trump zijn veel milieuregels afgezwakt en zijn budgetten van toezichthouders beknot. ‘Hier zie je de mogelijke consequentie.’Volgens Maasakkers laat de nieuwe studie zien dat met een combinatie van technieken methaanlekken die eerder onzichtbaar bleven wereldwijd kunnen worden opgespoord. ‘We proberen over de hele wereld te zoeken naar verhoogde concentraties.’ Om vervolgens in te zoomen. ‘Zodat je lekken kunt vinden waar mensen niet van weten. Om die te dichten.’ Eerder ontdekte Tropomi zo een groot methaanlek in Turkmenistan.De enorme methaanlekkages zijn frustrerend, vindt Houweling. ‘Wij doen hier ons uiterste best om de uitstoot van CO2 terug te dringen en tegelijk ligt klimaatbescherming daar voor het oprapen.’Ook Shell is actief in het Permian Basin. Volgens recente mediaberichten zou het olieconcern overwegen zijn aandeel in het enorme olieveld te verkopen, in een poging de eigen CO2-uitstoot te verlagen. Shell werd in mei door een Nederlandse rechter gesommeerd zijn CO2-emissies nog dit decennium te reduceren met 45 procent ten opzichte van 2019.

                  ‘DOE DAN TENMINSTE IETS NUTTIGS MET DAT METHAAN’Het terugdringen van de methaanlekkages is voor iedereen gunstig, zegt hoogleraar Houweling. ‘Lekkage is economisch verlies. Nu het toch naar boven komt, zou je dit aardgas ook kunnen afvangen en het gebruiken voor andere doelen, zoals het verwarmen van huizen of het opwekken van elektriciteit.’ Door het methaan te verbranden ontstaat CO2, dat veel minder schadelijk is voor het klimaat dan methaan.Van het methaan dat in het Amerikaanse olieveld vrij komt, zouden volgens de eerdere studie twee miljoen Amerikaanse huishoudens van energie voorzien kunnen worden.

                   

                    +1
                    respect! 

                      123

                        Big Bertha lives
                        gaat omhoog
                        omlaag is nog probleem, enfin, heb nog niet alle sensoren eraan hangen, maar de pomp en zuiger en heavy metal zit in een… 95% done

                          Gele kaart voor alle autodesigners met gebrek aan fantasie. Wat doet een radiatorgrille op een EV? Ik weet het wel, dat doen ze omwille van de herkenbaarheid van het merk. Maar het is pastiche, vergelijkbaar met een karrewiel in de voortuin. 

                           
                          Skoda Eniaq iV als voorbeeld, maar de meesten doen iets gelijkaardig

                          Zelfs de mooie Audi E-tron GT is in hetzelfde bedje ziek:
                           

                          De blauwdruk voor de EV’s bestaat uit een “schaatsplank” met de batterijen tussen de wielassen. Daarop kun je om het even welk koetswerk ontwerpen. Blijkbaar zijn de merken echter bang om klanten te verliezen want ik zie vaak vreselijk banale ontwerpen.

                          123

                            but off course !
                            olie is net binnen..

                            moet nog wat knutselen met electra.. al 1 solenoid van de ontgrendeling die niets doet.
                            maar ‘t is de onderste die gaak gewoon weglaten want toch niet echt nuttig op die hoogte.

                              kan je nog een foto posten zodra de installatie afgerond is?

                              123

                                zelf gebalanceerd, je kan die zelfs gebruiken op gewoone klinkers op je oprit
                                Das deels de reden om zoene te nemen… geen goeie plaat
                                en om geen plek te verliezen in mijn garage wanneer niet in gebruik, zoals een 2 koloms die altijd in de weg blijft staan

                                  Is deze éénkolomsbrug self-balanced? Maw moet je die gewoon vastzetten omdat ze niet zou verschuiven of heb je degelijke verankering nodig in beton?
                                  Zo ja, hoop ik dat er onder de garagevloer geen gebruikelijke laag chape zit.

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 231)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.