Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Daar laatste verrast me, Stijn, toppie! :respekt:
Wie sjoemeldiesel zegt, zegt ook… Sjoemelstroom: wat is dat?
> Het is iets zoals Tesla, die uitstootrechten die ze niet nodig hebben doorverkopen aan Peugeot etc. Voor het milieu (jaja of de opwarming ervan) helpt het geen zier, maar het is legaal, dus de groene jongens zijn blij.
Ben het daarmee wel akkoord, het is als dat roken.
Vroeger gerookt. lang en veel zelfs
krijg je die discussie over roken in de horeca.. allemaal op hun paard ” JE MAG NIKS MEER, ZE PAKKEN ONZE VRIJHEIDEN AF”.
Wat uiteraard zo belachelijk als iets is.. roken is een verslaving, geen vrijheid.Maar goed, elke roker wil wel stoppen, niet elke roker kan het zomaar.
Was in 2006 als eens gestopt ,dom weg hervallen op ski reis
maar in 2010 2e poging omdat ik dacht, nog 1 jaar door roken en dan heb ik meer jaren wel dan niet gerookt.
Viel samen met die horeca discussie.. En het was een extra motivatie
Waarom doorroken als ik daardoor een paria wordt?Auto’s en vervuiling is net hetzelfde.
Elk welwillend mens moet toegeven dat ze vervuilen.
Weliswaar zit je daar WEL met een pak vrijheid.. vrijheid om je van A naar B naar C naar D naar A en terug naar B te begeven, op elk uur van de dag.. Zonder dat je iemand moet vragen wanneer de trein stopt.Maar voor auto zijn er nog andere alternatieven zoals bv EV of waterstof.
De vraag is dus alleen maar “hoe wat wanneer” krijg je de overslag naar die alternatieven.Ik voel me voorlopig nog niet aangesproken, er zijn bijlang nog niet genoeg ongemakken aan het oude systeem, of voordelen aan het nieuwe systeem om in mijn situatie er ook maar scheef naar te kijken.
Dat het vervuild, kan me eigenlijk geen zak schelen. Vervuiling is eigen aan de mens.
Wil je de vervuiling echt oplossen, dan moet je dat aan de bron aanpakken.Ik kan me zelf niet postnataal aborteren.. vindt ik niet echt praktisch genoeg om in mijn situatie iets op te lossen 😉
Maar ik moet me in elk geval geen zorgen maken voor mijn nageslacht, ik heb er geen, ik wil er geen. En ik zorg ook dat er geen accidentjes zijn op dat vlak.
Die bron, die heb ik alvast opgelost..Dus hoef ik me niet verantwoordelijk te voelen voor de volgende generaties, ik heb het ze niet aangedaan.
En ik ga me ook niet verantwoordelijk voelen voor andermands kids, ook dat heb ik hun niet aan gedaan.
(al ben ik wel verantwoordelijk voor gastjes in jeugdzorg, als vrijwilliger, maar das dan iets positiefs, ipv negatief)Kijk, ik weet best dat er heel wat éénzijdige berichten of zelfs onzin wordt verkondigd betreffende auto’s en hun vervuilende of klimaat-wijzigende (dus CO2 is wèl slecht voor het milieu!) kenmerken.
Dat zorgt er bijvoorbeeld voor dat diesels zeer binnenkort (in 2021, no less) kunnen verbannen worden in een stad als Bristol (Brussel in 2030). Terwijl de nieuwste diesels zogezegd veel milieuvriendelijker zouden zijn. Tja, het zijn de Volkswagen-sjoemelaars van deze sector die ervoor gezorgd hebben dat niemand dat nog gelooft.
Je hoeft geen Anuna te heten om te vermoeden dat uitlaatgassen slecht zijn, of ze nu van een auto, een camion, een schip of een steenkoolcentrale komen. Of de schouw van mijn houtbrander. Of uit de anus van de koeien die we vreten. Of uit de doemp van je vaper.
Conclusie: als je alles moet geloven kunnen we er beter allemaal het hoofd bij neerleggen en bloemetjes op ons gaf laten groeien… Zover wil ik het niet drijven. Maar technologie gebruiken om de zaken voorruit te helpen, daar geloof ik wel in.
Ik sta schouder aan schouder met DST, we zijn dus al met twee !
Ja DST, we weten dat jij bij de éénpercent hoort… :respekt:
Als er revolutie uitbreekt door opstand van de Anuna-sekte is het dan wel opletten. 😈
Co2 is niet slecht voor het milieu
Blijkbaar is het voor 99% van de bevolking te moeilijk om een onderscheid te kunnen maken tussen klimaatopwarming en milieuvervuiling
Ik heb ten tijde van de kilometerheffing-saga uitleg gevraagd aan minister Weyts. Die liet duidelijk verstaan dat de hoogte van die heffing mee zou bepaald worden door de milieu-prestaties van het voertuig, alhoewel het zogezegd een maatregel tegen de files is, geen anti-polutietax. De laatste keer dat ik keek was Weyts bij NVA.
Mijn punt is dat zij die denken dat alles bij het oude gaat blijven als ze maar voor de juiste partij stemmen, dwalen.
Ik ben gisteren voor de grap eens met de trein naar Brussel geweest ipv met de auto of de speedpedelec. Zo erg was dat eigenlijk niet. In plaats van naar doorgaans lelijke soms dikke grijze auto’s kon ik naar doorgaans lelijke soms dikke grijze mensen kijken.
De old school bolide die ik binnenkort verwelkom is dan zoiets als een paard vandaag. Vroeger een economisch nuttig werkpaard, nu een irrationele maar hartverheffende vrijetijdsbesteding.
Als ik daarvoor overdag met een e-Up! moet bollen en af en toe de trein, so be it. Laten we niet blijven hangen in star denken. Ik woon aan een drukke steenweg omdat ik hier vroeger handel dreef. Maar nu ben ik dat motorig geraas vanaf 5u s’ochtends zo beu als kouwe pap en wil ik hier weg.
Ik weet het zo niet…. Federale regering zonder meerderheid in Vlaanderen betekent dat Vlaanderen snoepjes moet krijgen. Zoals Michel in een regering zonder Waalse meerderheid eerste minister mocht zijn, kans groot dat Rutten wel zal meegaan als zij eerste minister mag worden. Is politiek ook nog eens zeer correct, want is een vrouwelijke eerste minister.
Zal Rutten het risico wellicht wel nemen om voor eigen glorie te gaan, zelfs al riskeert ze de partij te torpedoren onder de kiesdrempel. Niet de eerste keer dat bij blauw eigenbelang primeert? Voor Charles Michel heeft het niet slecht uitgedraaid. Het resultaat van MR de komende 75 jaar zal hem totaal worst wezen.Goh ja, ik denk dat open VLD wel zijn lesje geleerd heeft, als ze hierin meegaan halveren ze hun electoraat. Zelfs de links liberaal Gwendolyn Rutten zal niet zo dom zijn hierin mee te gaan, want anders gaat de helft van hun kiezers naar NVA.
opvolger van Di Rupo met zijn V.A.A. ! Had je anders verwacht ? :bounce: :bounce:
Here we go
Vermits er in Wallonië geen bedrijfswagens (bedrijven?) zijn … altijd leuk voor de Waalse kiezer
De ontwerpers van die DBX kunnen zo aan de slag bij Tesla om er de ’kogelvrije’ pick-up te gaan tekenen.
Ik vind de DBX niet eens lelijk (voor een SUV), gewoon het idee dat je dit 15 jaar na Porsche op deze manier denkt te kunnen overdoen anno 2020 vind ik ridicuul.
[hide]Ik ben in de verste verte niet anti aston martin, voor zover het mij toegestaan is dit te bekennen op een porsche forum. Maar deze dbx breekt records.
Ik heb altijd gedacht dat de Bentayga de lelijkste suv op de planeet was. Denk dat die nu een concurrent heeft gekregen. ‘t Is een beetje Frankenstein. Afin ja, de chinezen zullen er wel pap van lusten.
[/hide]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.