Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,229)
      • headbang.gif

Metallica! :up:

Sad but true …

Ongelooflijk dat dit mogelijk is ons landje . Een echte schande . Nogmaals het bewijs dat België het land bij uitstek is voor allerlei criminelen . Maar pas op als je geflitst wordt met de wagen aan hoge snelheid , midden in de nacht , op een verlaten snelweg …

Drie Roemeense vrouwen die verdacht worden van diefstal zijn weer op vrije voeten omdat ze door aanslepende problemen met het Antwerpse gevangenentransport niet naar de rechtbank werden gebracht. Een Mechelse onderzoeksrechter liet hen daarop vrij.

Het is niet de eerste keer dat iemand vrijkomt door het personeelsprobleem bij het Antwerpse team gerechtshoven en overbrengingen. Dat bestaat uit leden van de lokale politie en het veiligheidskorps van de FOD justitie. Vorige week vrijdag liet de Mechelse raadkamer ook al een man vrij die verdacht wordt van drugshandel omdat hij voor de tweede keer niet op de rechtbank raakte. De raadkamer vond dat niet kunnen. Het parket tekende echter beroep aan, waardoor hij toch in de cel bleef.

Maar in de zaak van drie Roemeense dievegges – die ook op de agenda stond die dag – werden de verdachten wél vrijgelaten. Als een onderzoeksrechter zoiets beslist, kan het parket immers níét in beroep gaan, zo schrijft De Standaard. Net als de verdachte van drugshandel zaten de vrouwen al een maand in voorhechtenis. Volgens de onderzoeksrechter heeft iedereen het recht om zich voor de raadkamer te verdedigen en werd dat recht voor de vrouwen met voeten getreden.

Volgens Sven Lommaert van de Antwerpse politie was er de ochtend van 11 augustus maar een zestal mensen van het veiligheidskorps van Justitie aanwezig op een theoretisch kader van 36, zegt hij aan De Standaard. “‘s Middags waren het er nog 3. Van onze eigen mensen waren er 19 mensen aan het werk. Er stonden die dag veel transporten op de agenda. Om het grootste deel van de taken te kunnen uitvoeren, hebben we nog 7 politiemensen van een andere dienst opgetrommeld. Maar we hebben inderdaad enkele transporten moeten laten vallen. Dat doen we niet graag. We doen alle moeite om criminelen op te pakken, dan is het niet leuk dat ze niet voor de raadkamer kunnen verschijnen, met het risico dat ze worden vrijgelaten.’

in het land der blinden is éénoog trump president (°_-)

Lawsuit Settlement Forces Porsche To Buy Sunglasses For A Bunch Of People

Porsche has settled a class action lawsuit out of court from a bunch of owners claiming they had to go and buy polarized sunglasses because the dashboard trim in their car was blinding in sunlight. Owners with the affected cars can get up to $175 in compensation. This is all hilariously insane.

I’m going to just skip over the point about people who can afford a Porsche suing over a value of $50 to $175. So anyway, the class action lawsuit was filed late last year and the recent settlement was scooped by

The settlement was actually proposed in December of last year, but we didn’t find out about it until just recently. It applies to owners or lessees who have or had any 2007–2016 Porsche with a Cognac, Luxor Beige, Natural Brown, Platinum Grey, or Sand Beige dashboard. If you bought sunglasses or made other modifications to your car to reduce the glare, you can get between $50 and $175 in compensation from the German automaker.

Porsche didn’t initially buy the claim that the glare from the dashboard was a safety issue, but it went ahead and settled anyway just to avoid the legals costs.

So now basically any Porsche (in the U.S.) in the last nine years that didn’t have a black interior gets a complimentary pair of polarized sunglasses. According to the website created for the lawsuit, you only have until September 21 for the sunglasses reimbursement. Other claims involving any other modification owners made to reduce the glare have until June 25 of next year. You obviously need some proof that you own a car and paid for the sunglasses or other fixes.

What’s silly to me is that virtually every car from any automaker that doesn’t feature a dark color trim piece under the windshield experiences this problem. It appears Porsche no longer offers brighter colors on the top of its dashboards if my playing around on Porsche’s website for a few minutes is any indication, so it may not be an issue going forward.

But still. If you could afford a damn Porsche, did you not already own sunglasses? I’m a broke-as-shit college student and I found a way to afford polarized sunglasses without suing anybody. Is there a way to sue to get a free blinding Porsche?

😀

Mijn aanvoelen is dat de meeste complot-theoriën alle grond missen. Mensen houden nu eenmaal van verhaaltjes en daarom trappen ze er in. Zowat iedereen geloofde Regina Louf haar relaas over het georganiseerde misbruik waarvan ze getuige en slachtoffer was, met hoog-geplaatsen en al. In volle Dutroux nasleep, klonk het best geloofwaardig. Niet dus. Het is nog niet lang geleden dat een wegloper beweerde te zijn vastgehouden met gedetailleerde beschrijving van de dader terwijl ze gewoon een uitvlucht verzon waarom ze niet naar huis was gekomen. Maar ondertussen was er wel een robotfoto van de (verzonnen) dader in de pers verschenen.

Yellow, eigenlijk was Foef een meer gepaste familienaam voor Regina…ze maakte misbruik van een foef om leugens te vertellen…

Ik heb 2 logo’s besteld voor mijn vrouw hare Mini via Ali-Express, en neen, het is geen Mini logo, dus het heeft niets met namaak te maken, ter waarde van 2 x 12 dollar. Dit zit nu al vanaf 18/05 bij de Belgische douane.
                        Van een hoop lamzakken gesproken. :what:

Al moet je hier toch nog bij bemerken, dat het eigenlijk Europa is die in de fout gaat… zij hebben de richtlijn opgesteld en hadden dus ook een sticker/logo moeten ontwerpen zodat in heel Europa dezelfde stickers gebruikt worden… :bounce:

Handen te kort om de blunders te blijven tellen

Eigenaars van motorhomes verplichten een sticker te kleven op zetels waar je niet mag zitten tijdens het rijden, maar die stickers vervolgens vergeten te ontwerpen? Het overkwam de diensten van Vlaams mobiliteitsminsiter Ben Weyts (N-VA). Sommige motorhomes zonder stickers kregen al een rode kaart op de keuring.

Het liep fout bij de omzetting van een Europese richtlijn. Die richtlijn zegt dat er een onderscheid moet gemaakt worden tussen de zetels die gebruikt worden voor het vervoer, en de zetels waar je niet op mag zitten tijdens het rijden. Het gaat dan bijvoorbeeld over zitplaatsen rond de tafels. Deze zetels moeten bijvoorbeeld niet voorzien zijn van veiligheidsgordels. Een sticker kan dan duidelijk maken welke zetels wél gebruikt mogen worden tijdens het rijden.

De administratie van Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts (N-VA) vaardigde de Europese richtlijn uit en stuurde midden april een brief rond om iedereen te wijzen op de verplichting van deze sticker. Eén probleem: de administratie vergat de regels verder uit te werken, ook over hoe het pictogram er bijvoorbeeld moet uitzien. Verschillende motorhomes die in de tussentijd naar de keuring gingen, werden vanwege het ontbreken van de sticker afgekeurd.

“Domme fout”
                            “Ik ben een week geleden op de hoogte gebracht van het feit dat ze die voorschriften van die sticker domweg vergeten zijn”, zegt Weyts daarover aan VTM NIEUWS. “Ik heb onmiddellijk ingegrepen en alles laten stilleggen.”

Er komt nu een uitstel van een jaar. Vanaf juni kan iedereen die werd afgekeurd bij de keuring omdat ze geen sticker hadden, de mobilhome opnieuw aanbieden bij de keuring. “Ik zal ervoor zorgen dat zij dat gratis kunnen doen.”

Er wordt momenteel gewerkt aan het ontwerp van zo’n sticker. “Ze hebben nu wel voldoende tijd om die domme fout te herstellen.”

wanneer je blind bent voor de inspanningen en opofferingen die de werkende belastingbetaler er dagelijks voor levert dan zou je denken dat we nog een tijdje kunnen blijven doorgaan met nivelleren. zo levert 36 jaar stempelen meer pensioen op dan 40 jaar zelfstandig risico nemen.

PM

[hide]En toch rijden er enorm veel luxewagens rond, gaan we met z’n allen op een terras zitten bij de eerste zonnestralen om dure streekbieren of cava te drinken , zitten de restaurants overvol en gaan we er enkele keren per jaar op uit. Crisis en besparingen is iets anders volgens mij. (maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk :think: ) 😀 [/hide]

[hide]@Vincent_991 : Ik – en vermoedelijk hier velen met ons – zit met gelijkaardige frustraties. Het gratis uitdelen van de regering blijft maar duren, het pamperen van de niet actieven blijft maar duren, en de citroenpers op de actieve bevolking wringt maar vaster en vaster. Spek dat met populistische thema’s als meerwaarde en vermogens-belasting, overgiet alles met een sausje van de bekende drogredenen en voor je het weet ligt iedereen in ambras met iedereen. Verdeel en heers heet dat dan. Het kiesveu wordt gekocht met ons geld … [/hide]

De zoveelste typische Belgenmop. Soms kun je beter in de gevangenis gaan zitten dan gaan te werken. Deze morgen bij de boekhouder langs geweest en :bounce: :bounce: :bounce: Ach ik mag mij er niet meer over opjagen zegt de dokter. Maar ik stel mij meer en meer vragen waarom wij hier nog zoveel moeite doen. En vooral waarom wij zoveel moeten afgeven. Maar de gedetineerden zullen zich daar geen zorgen over moeten maken. Die krijgen weer eens een mooie bonus. Beter een multinational geweest want die moeten geen belastingen betalen. Waar is die vermogensbelasting en herzieningen van al die achterpoorten voor grote bedrijven nu? NVA, de kracht van verandering. JA vooral in mijn lege portemonnee zie ik die kracht van verandering. En steeds hetzelfde geklaag en gezaag. Alles onder de noemer jobs creëren en onder het excuus goed voor het milieu.

15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 1,229)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.