Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
haha, last van verloren vrachtwagens. We kennen dat hier ook. De jongens zitten dan vast en blokkeren de invalswegen naar de gemeente omdat het niet duidelijk is op de borden. Ze volgen hun gps en patat ze staan voor die sluizen waar ze nog vooruit of achteruit kunnen doordat de mensen met hun wagens er achter hen staan. Gevolg is dat ze soms meer dan een uur file creeeren waarbij iedereen achteruit moet of er moet politie aan te pas komen om al het verkeer om te leiden zodat iedereen zich kan draaien….enfin een geheel circus voor één misreden vrachtwagen. Die jongens kennen meestal de borden niet die hier gelden.
By the way, er is een industriezone in het midden van de gemeente maar men moet km’s ver rondrijden, je moet een abitué zijn om de weg te kennen.:bounce: :what: 👿
Ook Willebroek gaat lage-emissiezone invoeren
Naast Mechelen maakt ook Willebroek werk van een lage-emissiezone (LEZ). Het bannen van vervuilende wagens staat als actiepunt opgenomen in de beleidsplanning en is reeds voorzien in de begroting. “Het invoeren van een lage-emissiezone in Willebroek zal gelijklopen met die in Mechelen, waarmee we één politiezone vormen. Naast een betere luchtkwaliteit en gezondere leefomgeving voor onze bewoners, zien we nog een ander voordeel. Onze kernen hebben namelijk last van verloren gereden vrachtwagens. Met het invoeren van een lage-emissiezone in het centrum van Willebroek en de komst van vrachtwagensluizen in onze deelgemeenten willen we dit aanpakken”, aldus burgemeester Eddy Bevers (N-VA).
bron: HLN
het is idd akelig om aan te zien, maar banden en ophanging krijgen nog veel meer te verwerken als je tegen een flinke snelheid een afrit neemt, of onder germanen op de autohbahn een flauwe bocht aan zeer hoge snelheid.
ik rijd niet elke dag de ronde van vlaanderen maar gebruik met regelmaat het ding waarvoor het gemaakt is.awel daar kan ik inkomen. Die rammelen de auto zo hard doorheen dat je schrik hebt dat er stukken gaan afvliegen. Ik ken geen enkele baan waar de wagen zo hard door elkaar wordt geschud als op de controle. Ik hou ook altijd mijn hart vast. Ze denken zeker dat ik alle dagen de ronde van vlaanderen rij 😀
Pffft. Net naar de keuring geweest met de boxster. Alles zag er goed uit tot ik de auto van de brug naar buiten mocht rijden nadat ze de wielen links en rechts hadden geschud. Start de motor en kreeg onmiddellijk PSM error melding.
Toch maar naarbuiten gereden, braafjes betaald, terug gestart en probleem was weg. Had wel gedacht dat het systeem wat ontregelt was door die test maar je weet maar nooit, hé…
Annyway, nog een groot onderhoud laten uitvoeren en de lente mag beginnen! :drink:In de buurt van Mol, Westerlo en Heist-op-den-Berg gaan meer bussen rondrijden met een hogere uitstoot. Dat is een gevolg van de lage-emissiezone in Antwerpen. Vanaf 1 februari mag De Lijn de meest vervuilende bussen niet meer in de stad gebruiken. Dus worden ze geruild met modernere bussen uit het platteland.
Vanaf volgende maand worden de Antwerpse binnenstad en Linkeroever lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende wagens worden dan geweerd. De regels gelden ook voor De Lijn. Vervuilende bussen mogen niet meer in Antwerpen rijden, of ook zij riskeren een fikse boete.
De Lijn lost dat op door de meest vervuilende bussen die nog een motor volgens de verouderde Euro 2-norm hebben, voortaan in te zetten op buslijnen die Antwerpen niet bedienen, en de modernere bussen die daar rijden naar Antwerpen te halen. “De voertuigen die niet meer in Antwerpen mogen rijden, worden verdeeld over de stelplaatsen van Mol, Westerlo, Heist-op-den-Berg in de provincie Antwerpen en Aarschot en Tremelo net over de provinciegrens in Vlaams-Brabant”, zegt woordvoerder Marc Deschuyter van De Lijn.De openbare vervoermaatschappij benadrukt dat het niet echt om ‘vuile’ bussen gaat. “Ook alle oudste modellen zijn uitgerust met een roetfilter. De impact mag dus niet overdreven worden.”
In totaal gaat het om een zeventigtal bussen van De Lijn die niet meer in de lage-emissiezone mogen rijden.
De gemeenten rond de vijf stelplaatsen zijn niet te spreken over de nadelige ruiloperatie. “Het kan niet dat de landelijke gebieden de dupe worden van een groene maatregel in de stad”, zegt sp.a-parlementslid David Geerts, die ook schepen van Mobiliteit is in Heist-op-den-Berg. “Onze inwoners willen ook in nieuwe bussen zitten en willen ook zo min mogelijk vervuiling in hun buurt.”
na Kazachgate en het politieke spel nadien krijgt de NV Belgie ook nog eens een nul op tien wegens geen implementatie van anti-corruptie maatregelen
België krijgt een internationale uitbrander voor zijn lakse aanpak van corruptie bij parlementsleden, rechters en procureurs, die verdachten in strafzaken voor de rechter moeten brengen. Maatregelen die al in 2014 zijn gevraagd aan ons land, bleven onuitgevoerd, zo blijkt uit een evaluatierapport van Greco, de anticorruptiewerkgroep van de Raad van Europa. België moet tegen 31 oktober nieuwe initiatieven voorleggen, schrijven De Tijd en De Standaard vandaag.
Van de vijftien aanbevelingen die twee jaar geleden zijn gelanceerd, heeft België er geen enkele voldoende in de praktijk gebracht. Slechts vier keer is dat gedeeltelijk gebeurd, in de overige gevallen helemaal niet.Partijdigheid
Greco ziet bijvoorbeeld nog altijd geen beterschap in het controleren en publiek maken van alle geschenken, giften en andere voordelen die onze parlementsleden krijgen van zowel binnen- als buitenlandse schenkers. Ook de regels over de relaties tussen parlementsleden en lobbyisten ontbreken. En de verplichting voor parlementsleden om hun vermogens aan te geven schiet volgens Greco nog behoorlijk tekort, net als het toezicht op de onpartijdigheid van rechters die bijvoorbeeld zetelen bij de Raad van State.Gesloten omslag
Ons land antwoordde ondertussen dat die kwesties voorliggen in de werkgroep “politieke partijen” in de Kamer. Die zal alle nuttige wetsvoorstellen analyseren. Maar de instantie is daarmee allesbehalve gesust: “De Greco neemt kennis van de verstrekte informatie en besluit dat de aanbevelingen niet zijn uitgevoerd.” Daarnaast liet België weten dat de mandaten van parlementsleden al helemaal publiek worden gemaakt en dat de aangiftes van de vermogens “onder gesloten omslag altijd in veiligheid worden gebracht, zonder te worden geopend”, in een daartoe bestemd beveiligd lokaal.belastingen zijn iig lager als in Belgie maar das nu niet zo moeilijk natuurlijk. Op de meerwaarde is er een belasting van 20% voor niet residenten en men neemt 3% af bij de overdracht op het ganse bedrag om zeker te zijn dat de belastingen in spanje als buitenlander betaald zijn. Dze 3% is terug te vorderen (kan tot 18mnd duren).
[hide]Ik twijfel er aan dat Spanje fiscaal interessant is. Maar heb je site toch gebookmarked. Heb wel eens clienten die in die regio op zoek zijn ![/hide]
KGa geen reclame maken voor mijn bedrijf in Spanje maar kijk gerust op http://www.immoservice.es of stuur me een mail, ik woon en werk daar nl en over meerdere costas. (Bij aankopen zal het forum de nodige donaties krijgen uiteraard)
[hide]En is Spanje een interessant land qua meerwaardebelasting, vermogengsbelasting en andere taksaties ?
Zoals het hier gaat word bij mij de lokroep naar een land met gezond verstand ook steeds maar groter en groter ! Heb alleen nog geen goed land gevonden waar de immo betaalbaar is.[/hide]
[quote=”mark986″ post=245869]Belgie verlaten… ik speelde ook met het idee en heb het gedaan. Ok, effe het porsche idee uit het hoofd vanwege andere prioriteiten maar na bijna 3jaar in spanje heb ik er geen dag spijt van.[/quote]Ook al even met de gedachte spelend om België te verlaten. Al naar enkele Belgische projectontwikkelaars geweest om te zien wat zij zoal in Spanje hebben aan te bieden. Wat gerekend en mits verkoop van de huidige woning kan ik in Spanje een mooie nieuwbouw villa aankopen en nog genoeg over hebben om het enkele jaren uit te zingen. Ik hoop wel dat ik dan op een termijn van max. 6 maanden daar iets deftig gevonden heb. Misschien plaatsing van alarmsystemen (heb hier een erkenningsnummer maar moet nog navragen hoe het daar in Spanje mee zit).
owke, had net deze nog gezien :engeltje:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/296595580?asrc=pl|asik snap volledig je positie, zit er momenteel zelf in…. was ook aan het kijken naar iets speciaals en had budget al naar boven getrokken tot zelfs op het punt van een mp4-12c…. dan helemaal terug richting de helft en nu nog es op de helft…. dus cayman/boxster 987.2 gebied terug…. zal nog wel veranderen…
Ik stond op punt om een prachtige. 981S te kopen met alle mogelijke opties.
Zag me er zelf al mee rondrijden :driver: tot dat TOTMBO mij er toch nog eens fijntjes op wees dat het toch over veel geld ging. :bounce: Toegegeven, ik had nijn budget BCCarsgewijs wat gestrechd met een slordige 10K. :engeltje:
Na een slapeloze nacht dan de knoop doorgehakt om helemaal niets te kopen en met de 987 te blijven rijden. 😥Btw een 911 zal er wellicht nooit van komen (zal mijn “gezond verstand” in de vorm van TOTMBO wel voor zorgen) maar als het toch ooit zou doorgaan zal het minstens een 991 en bij voorkeur de 991.2 zijn. Dit omwille van de jaarlijkse verkeersbelasting die nogal hoog ligt bij de 997. Ik weet niet hoe het in andere gemeenten gesteld is maar hier bij ons komt er nogeens 10% bij…. :bounce:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.