Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 1,006 tot 1,020 (van in totaal 1,229)
  • Wim

Gisteren mij weer zitten ergeren aan dat zwarte pieten gedoe, hoe kunnen ze nu een kinderfeest zo verknallende met de aankomst van de Sint, en daar waren allemaal verschillende Pieten bij, dus stroopwafel Piet, kaas Piet en regenboog Pieten. :bounce:
      Mochten demonstreren voor hun doel van Pieten maar op een afgesproken plek, alleen konden daar die activisten zich weer niet aan houden, en kregen allemaal klop met de stok en een boete van 220 euro. :happydance:
      En dat allemaal omdat er ooit een uit Amerikaanse gezegd heeft dat dit discriminerend is. 🙄

En dan moeten wij in ons eigenland waar deze traditie al stamt uit +/- 1850 maar pikken.
      We zijn er nog niet met al die culturen in ons land die het hier voor het zeggen gaan krijgen. 👿
      En hoe zou het komen dat je op den duur discriminerend gaat worden, als het hier een beetje tegen gaat hebben we op korte termijn de eerste islam groepering in ons kabinet zitten na dat gedoe met PVDA waar die 2 Turken opstapten omdat ze hun zin niet kregen.

Mijn regel: als je naar hier komt pas je dan aan in het land waar je gaat wonen en of werken, en geen werk geen uitkering als je niks voor de gemeenschap doet.
      Gebruik je cultuur voor je eigen maar val ons er niet met lastig, en doe je aan criminele zaken dan is er voor mij maar een regel, buiten.

Wim

Even een dubbel antwoord.

Maar dat is de wind ook hè. 💡
        En daar hoef ik mijn dak of tuin niet met die zooi vol te hebben. 😆

Mooiste is dat de mensen die dit gedaan hebben nu door de belasting aangeslagen worden.
        De reden is dat de teveel stroom gebruikt is door anderen die het niet hebben, dus de meter die de afgeleverde stroom naar net meet wordt balast met BTW en krijgen dan nadien de afrekening van belastingen.
        Hoe zot gaan ze nog worden.
        Dus alles groen nee, pletrolhead en klassieke methodes, yes. 😉

Het is hier trouwens met de elektrische auto’s die vrij waren ook naar de vaantjes, mogen ook gaan betalen vanaf 2015.
        Dus mannen niet meer mopperen, jullie staan niet alleen in het betalen , whaahooeeeee. :mrgreen:

“cabrio wim”
          Je moet hier eens in de straat bij ons kijken ligt vol met dienen troep op de daken, en tegen dat je er gewin uit hebt (na 15 jaar) is het versleten. 💡 😉

Zo niet in België Wim, zo ging het hier:

Eén van de vorige regeringen met de roden en de groenen op kop hadden het ei van Columbus uitgevonden.
          Zonnepanelen die men voor 40 % subsidieerde en daar bovenop nog eens 20 jaar lang 450 euro premie (groenestroomcertificaat) uitbetaalden per 1000 Kw die die dingen produceerden.

Even een optelsommetje;
          – 24 zonnepanelen incl. omvormer en plaatsing koste in 2009 ongeveer 20.000 euro
          – Hiervoor kon je een groenlening aangaan van 2%, die je, en hier komt het, ook nog eens voor 45% fiscaal kon inbrengen.

Dus 20.000 – 40 % subsidie = 8000 euro netto terugkrijgen
          20.000 euro aan 2% interest over 10 jaar kost u ongeveer 22.000 euro, waarvan je dus 45% fiscaal terugkrijgt = ongeveer 10.000 euro

Zonnepanelen hebben dus gekost; 22.000 – 8.000 – 10.000 = 4.000 euro netto

Opbrengst over 20 jaar aan +/- 5000 Kw per jaar, is 5 x 450 euro = 2250 x 20 jaar = 45.000 euro – de 4.000 euro kostprijs = 41.000 euro + de 100.000 Kw die je zelf geproduceerd hebt moet je ook nog eens niet kopen, weer winst van 100 x 150 euro/Kw kostprijs = 15.000 euro

Alles samen over 20 jaar = 56.000 euro winst.

En nu zien die idioten, met de rooi op kop, hun fout in en proberen ze deze schuldenberg van de uit te betalen groenestroomcertificaten op iedere elektriciteitsverbruiker af te wimpelen met een tariefverhoging van 30%.

Zo zie je maar dat je vooral een debiel moet zijn om dit land te besturen. :what:

Maaaar… het is wel groene energie Wim. 🙂 Niet alles moet rond centen draaien… 😉

Dat is waarschijnlijk zo, maar ondertussen heb je een groen imago :engeltje:
              Kan je des Zondags lekker gassen met de *porsche :happy: :happy:

Wim

[quote=”deepee” post=184009]@ wim: de nederlanders zijn dan weer mijlenver achtergebleven tov belgie en duitsland op fotovoltaisch vlak, puur uit protectionisme voor hun inkomsten uit de gaswinning. tot ergernis van de friesen :think: [/quote]

Je moet hier eens in de straat bij ons kijken ligt vol met dienen troep op de daken, en tegen dat je er gewin uit hebt (na 15 jaar) is het versleten. 💡 😉

[quote=”cabrio wim” post=184003][quote=wes]
                  Laat die steenkoolmijnen maar weer open gaan, ik begin er onmiddellijk te werken![/quote]

Dat is nu net het probleem Wes, ge gaat er geen meer vinden die daar in willen werken.
                  Precies hetzelfde hier in Nederland, want die job is niet goed meer voor ons, of jij moet een uitzondering zijn. 😉 [/quote]

Goh, het was meer als grap bedoeld dat ik het zei. 🙂
                  Toen vroeger de mijnen sloten mocht het merendeel dat er werkte op vervroegd pensioen. Ook al was je nog lang niet op de gerechtigde leeftijd. 30 Jarigen die op pensioen mochten was dus geen uitzondering. Niet dat ik te lui ben om te werken, ik werk graag. En zeker als het zwaar fysiek werk is (maar dat gaat er nog wel vanaf eens ik begin te verslijten ;)).

Viel mij vorige week op al ik over de expresbaan reed, wie waren daar ‘s nacht aan het werken, juist……Polen en Duitsers, geen Belgische nummerplaat te zien.
                  En die doen dus ook bij ons dat zelfde werk, net als fruitplukken, bloembollen steken, asperges steken en van die andere karweitjes in de weekenden als de oogst binnen moet, want het is weekend.
                  Want je gaat toch niet geloven dat de werkelozen dat/dit werk via een uitzendbureau dat gaan doe hè.

Nee, in Nederland geven ze je een uitkering als je geen minder werk wilt doen als waar voor je geleerd/gestudeerd hebt, en als je dan wilt werken worden die extra centen die je verdiend van je uitkering af gehouden en kom je op zelfde bedrag als je niet werkt, dus waarom gaan werken. :bounce:

Als ze dan de helft van verdiende zouden mogen houden, dan stimuleer je werken omdat ze er beter van worden 💡 maar zo……tsja.

Volledig akkoord! Trouwens, die Duitsers zijn ook Polen. 🙄 😆 Ik begrijp ook niet dat het niet-willen-werken zo gestimuleerd word. Je krijgt elke maand een mooie smak geld om helemaal niets te doen. 😐 Als ze mensen die een uitkering krijgen dan nog actief houden door ze voltijds in te schakelen, dan word er wat gedaan en stimuleer je ze om een job te zoeken. Want niemand wil asperges steken de rest van zijn leven. 🙄 Ik weet nog dat ik als 19 jarige een tik op de vingers kreeg van de RVA omdat ik mijn uitkering weigerde. :wtf: Aangezien ik nog thuis woonde en dus die paar weekjes zonder werk wel makkelijk kon overbruggen vond ik niet dat ik een uitkering moest krijgen. Daar dachten hun dus wel even anders over. Uiteindelijk hebben ze me “gestraft” door me één week minder uit te betalen omdat ik weigerde mijn papieren in orde te maken… 😆

@ wim: de nederlanders zijn dan weer mijlenver achtergebleven tov belgie en duitsland op fotovoltaisch vlak, puur uit protectionisme voor hun inkomsten uit de gaswinning. tot ergernis van de friesen :think: .

@ wes: wat mij betreft mogen ze de gevangenissen sluiten en de koolmijnen weer openen … dan we kunnen meteen ook die stakende :loser: cipiers omscholen tot mijnopzichters. die gasten staken altijd op vrijdag als er een lang weekend is , ze gaan werken op zat en zondag voor de toeslagen en overuren (en omdat de weekenddienst niet veel inhoudt) dan staken ze weer op maandag want dan moet er gewerkt worden en op dinsdag 11/nov gaan ze weer aan het “werk” want niks doen en beter betaald dan door de week. allemaal erkend door de vakbonden :think:

Wim

En grootste probleem is dat de Belgen serieus tegenover andere landen achter gebleven zijn met hun windenergie.
                      Wij hebben hier al complete steden en dorpen die puur op wind elektriciteit draaien.

Wim

[quote=wes]
                        Laat die steenkoolmijnen maar weer open gaan, ik begin er onmiddellijk te werken![/quote]

Dat is nu net het probleem Wes, ge gaat er geen meer vinden die daar in willen werken.
                        Precies hetzelfde hier in Nederland, want die job is niet goed meer voor ons, of jij moet een uitzondering zijn. 😉

Viel mij vorige week op al ik over de expresbaan reed, wie waren daar ‘s nacht aan het werken, juist……Polen en Duitsers, geen Belgische nummerplaat te zien.
                        En die doen dus ook bij ons dat zelfde werk, net als fruitplukken, bloembollen steken, asperges steken en van die andere karweitjes in de weekenden als de oogst binnen moet, want het is weekend.
                        Want je gaat toch niet geloven dat de werkelozen dat/dit werk via een uitzendbureau dat gaan doe hè.

Nee, in Nederland geven ze je een uitkering als je geen minder werk wilt doen als waar voor je geleerd/gestudeerd hebt, en als je dan wilt werken worden die extra centen die je verdiend van je uitkering af gehouden en kom je op zelfde bedrag als je niet werkt, dus waarom gaan werken. :bounce:

Als ze dan de helft van verdiende zouden mogen houden, dan stimuleer je werken omdat ze er beter van worden 💡 maar zo……tsja.

Die politie mannen zullen dan het verkeer gaan mogen regelen vrees ik 🙄 want de verkeerslichten zullen het ook niet doen.

idd. en indien je iemand bent met malafide gedachten moet je enkel op hun site gaan om te kijken waar en wanneer de elektriciteit uitvalt, kwestie dat je dan gerust je slag kan slaan zonder dat vervelende alarmgeluid. Hopelijk zullen onze politiemensen op dat ogenblik die straten dan bemannen om overvallen of inbraken te voorkomen.

Laat die steenkoolmijnen maar weer open gaan, ik begin er onmiddellijk te werken!
                              Na 5 jaar wordt dan besloten dat het toch alles behalve een goed idee was, de mijnen sluiten en ik kan op vervroegd pensioen. :first:

Ze weten zelf niet wat ze willen, het is zoals je aanhaalt, wat met al die electrokarretjes? Je kan ze niet meer opladen omwille van geen of te weinig stroom. Daar sta je dan als groene jongen… De staat promoot groen rijden, “iedereen” koopt zich zo’n elektrisch geval en daarna weet de staat niet hoe ze genoeg stroom gaat kunnen voorzien. Ja… Zo blijven we bezig natuurlijk. 🙄

We zijn nog lang niet zover om groen te leven. Als de staat eerst eens voor hun eigen deur zou keren door zélf groen te gaan wezen: kerncentrales en andere vervuilende manieren om stroom op te wekken vervangen door volledig groene manieren zoals wind-, zon-, waterenergie,… En hierna ons als bevolking er in mee zouden laten stappen, dan pas zullen we groen kunnen gaan leven. En dan pas zal er een verschil merkbaar zijn in de natuur. Nu doen “ze” zichzelf schoon voor maar creëren een gigantisch probleem, wat uiteraard de volgende regering weer op mag lossen. 🙄

Wat een ongelooflijke bende idioten hebben wij toch altijd als bestuurders van dit land. :bounce:

Men meld al maanden dat sommige streken in de winter wel eens zonder stroom kunnen komen te zitten. Nu wordt zelfs op het weerbericht een icoontje voorgesteld hoe het zit met de stroom van de dag, als het groen is heb je geluk, als het zwart is heb je pech, maar ja, als het zwart ziet kan je het niet zien want dan heb je geen elektriciteit en werkt je TV dus niet :think:

De ene bende idioten beslist bijna twee decennia terug dat de kerncentrales langzaam moet uitdoven, de volgende bende zegt dat ze dan toch nog even mogen open blijven, dan weer moeten ze toch sluiten en nu zouden ze dan toch weer langer mogen openblijven en onmiddellijk zegt dan een aap van dezelfde partij maar dan van de vlaamse afdeling, neen, ze moeten dicht.

Niet gemakkelijk als elektriciteitsproducent als je niet weet wat men nu eigenlijk wil, je kan dan namelijk ook geen investeringen doen in alternatieve centrales zoals daar zijn, gas en steenkool. :wtf:
                                Moeten de steenkoolmijnen van Limburg en Luik dan terug open, terug duizenden banen creëren, kompels die tonnen steenkool naar boven sleuren, klinkt bemoedigend?
                                Neen, die steenkool kopen we zo duur mogelijk in een zo ver mogelijk land en laten dit dan in een enorm verbruikend vrachtschip naar België komen waar we ze dan verbranden in een centrale om er elektriciteit uit te halen. Je herkent de zones van zo’n centrale onmiddellijk aan de walm die er rond hangt.
                                Was er vorig jaar geen voorstel van de geit van Gent om de mensen te verbieden om de open haard met houtblokken te laten branden wegens te vervuilende uitstoot? Je moet maar durven. :what:

Nog een geluk dat we niet allemaal massaal beslist hebben om elektrische auto’s te kopen. Leg maar uit aan je baas dat je niet kan komen werken wegens de auto niet kunnen opladen wegens geen elektriciteit.

Zo, dit is er weer uit. :happydance:

Wim

Daarom ga ik in België altijd de polders in voor te toeren, en zo heb ik al vele leuke tentjes leren kennen. :up:

Bij ons moet je dan een fles water meenemen, want dat mag in Nederland niet in een boerenschuur een café of restaurant beginnen in de polders.
                                  Dus voor een rit > viva Belgique. :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 1,006 tot 1,020 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.