Home › Forum › Zeverhoekje › Ranting topic – Laat hier even stoom af…
- Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”joebarreke” post=182028]CO probleem gaan ze in Antwerpen als eerste aanpakken, gedaan om met de oldie terrasje te doen in de stad :ass:[/quote]
Alsof dat een plezier is…een terrasje in de stad….
Ongelooflijk, de economie ligt op zijn gat, ze hebben 3 maand vergaderd met koffie en gebak en dan komen ze met dit naar buiten.
Ja want DAT is de oplossing… 🙄
Goed bezig daar, die beunen in Brussel. :up:
CO probleem gaan ze in Antwerpen als eerste aanpakken, gedaan om met de oldie terrasje te doen in de stad :ass:
Tja, wat kun je hier op zeggen… 😕
Het is gewoon het ASO gedrag van tegenwoordig wat hiervoor zorgt. En je ziet het overal, van gewone autobestuurders tot chauffeurs van bussen en vrachtwagens en alles daartussen. Jong en oud. Iedereen doet gewoon maar wat op de weg, alsof ze de enige zijn en iedereen zich maar moet aanpassen aan hun. Daarstraks nog meegemaakt: Een vrouw in een wagen die voor mij rijdt trapt opeens de rem in, ik hield afstand dus had nog ruime tijd om te stoppen, vervolgens zet ze die wagen in achteruit omdat ze blijkbaar bij dat ene huis moest zijn wat ze voorbij gereden was. Ze reed tot aan mijn bumper en verwachte toen dat ik ook maar achteruit ging. :wtf: Ja daaag… Rij dan verder en keer jezelf ergens. 😕
Rijbewijzen worden ook veel te makkelijk uitgedeeld. Auto rijden moet een voorrecht zijn, geen recht. Dat is iets waar ik al jaren voor pleit. Want iedere randdebiel kan zich zomaar op de openbare weg bevinden in dodelijke objecten. Een rijbewijs zou ook definitief ingetrokken moeten kunnen worden bij zware feiten van onbekwaamheid of agressiviteit (zoals de welbekende zwarte M3). De wegen zouden een stuk minder druk worden én veiliger, daar ben ik 100% van overtuigd! Om dan nog maar over het CO probleem te zwijgen. Maar ja, de autobestuurders in België zijn de grootste melkkoe van de staat, die gaan ze dus niet zomaar uitdunnen… 🙄
Erg hé voor de mensen die daar de hele dag inzitten je zou er haast medelijden mee krijgen :engeltje:
Het is volgens mij een algemeen en maatschappelijk fenomeen aan het worden. Omdat ik al ongeveer heel mijn leven met de moto rijdt heb ik, om in leven te blijven, een zeer defensieve rijstijl en ik erger mij dood aan het gedrag van heel wat weggebruikers. Deze week bijvoorbeeld, stopte ik aan een zebrapad om een mevrouw met kind te laten oversteken en ik werd op volle snelheid langs rechts gepasseerd, over de parkeerstrook. Gelukkig waren de voetgangers maar net aan de oversteek begonnen aan de linkerkant.
@Wim >> kom ik elke dag tegen. Je moet momenteel een 360° zicht hebben om het verkeer in te schatten.
GSM’ers, SMS’ers, UPS mannen, vrouwen die met hun berlingo of partner 100 rijden op het 3de rijvak terwijl het 2de en 1ste rijvak voor 500m vrij is. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. ‘t is (met momenten) niet meer plezant om met de wagen te rijden.Holy crap, ik ga NOG defensiever proberen te rijden. Wordt een beetje misselijk als ik dat ongeval zie.
Deze week weer een kleine 1000 km gereden voor Timo, maar wat een agressie komt er op de weg steeds meer. :bounce:
Blijkbaar heeft dat filmpje met dat ongeluk op de E40 weinig of geen invloed gehad op de meeste mensen, want heb het vandaag weer zelf 3x mogen ervaren, en zelfs door een Porsche Cayenne afgesneden werd voor de uitrit te halen, echt ASO gedrag, maar we hebben 0,5 seconden gewonnen in tijd. :applaus:
Ik was deze middag net de ring gepasseerd en hoorde dat er richting Gent op de ring een ongeluk gebeurd was, dus geluk gehad.
Het grootste probleem is daar de afrit voor naar Brussel, iedereen wil zolang mogelijk op de linkerbanen blijven en zeker niet gaan invoegen op de 2 banen voor die richting, maar zolang mogelijk links blijven en daarna met een zwieper naar rechts zodat ze bijna dwars over de weg gaan, en dan mogen ze er niet tussen van de wachtenden wat ik zeer groot gelijk geef, en daardoor staan wij dan weer bijna stil omdat we door dien troeten weer allemaal in de rem kunnen.Verder viel mij ook op dat er waar wegwerkzaamheden zijn gewoon het gas erop gehouden wordt, want die 70 is niet voor hun en krijg ik verwijten naar mijn kop dat ik niet hard genoeg ga.
Gisteren op de ring van Gent waar alle camera’s staan 2 jonge lui in een BMW raam open allebei de middelvinger naar buiten en met zeker 150 op de linker baan voorbij de camera’s scheuren.
Dus gejatte auto of valse nummerborden, en kan nog zijn dat ze de auto van een ander hadden geleend, en die gaat dan ook blij zijn.Dus over 10 jaar allemaal een wapen in de auto, en als er iemand iets niet aanstaat raam naar beneden en schieten.
Zover gaat het nog komen. 💡Hier de link van het bizarre ongeluk.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/23202374/__Schokkend_ongeval_massaal_gedeeld__.htmlHet is idd soms heel moeilijk..
Zo wordt de Nissan Navara in Spanje gebouwd en de VW Amorak in Brazilie.
Moet je dus Japanse auto kopen ipv een Duitse m de europese economie te steunen…[quote=”stefx911″ post=147966]
Waarom een wagen van de andere kant van de wereld kopen?
Denk dat we een zeer ruime keuze hebben in Europa, in alle categorieën en prijsklassen… en je steunt de Europese economie tenminste
[/quote]
Klopt, denk ikzelf soms ook wel.
Maar zouden we dan niet beter iets kopen wat in België word bebouwd 💡
Vrees dat er dan niet veel overblijft 😀
Ook onze PC, GSM en TV zullen we mogen opgeven vrees ik dan.
Dat we allen in onze blote moeten gaan lopen nemen we er dan ook nog maar bij :happy: :happy:Wat betreft europese wagens moet je ook weer goed zien welk model je koopt of hij komt alweer van de andere kant van de wereld.
BMW X-series bvb allemaal gebouwd in de US.
Mercedes bouwt ook vele modellen in Brasilie.Ik hoorde een Opel dealer zelf klagen over hun modellen die gebouwd w(o)(e)rden in de UK, Spanje en destijds Portugal. Terwijl de modellen die van de band rolden in Antwerpen en Polen over het algemeen veel minder garantiegevallen (zowel motorisch, mechanisch als elektrisch) ken(n)(d)en.
Bij ons in de car policy had je geen Insignia meer ter beschikking, wel de astra.Je kan het als klant tegenwoordig niet meer allemaal volgen en weten. Hoeveel verschillende motoren heeft Volvo intussen al ingekocht voor z’n modellen? Ford, PSA, …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.