Ranting topic – Laat hier even stoom af…

Home Forum Zeverhoekje Ranting topic – Laat hier even stoom af…

• Dit onderwerp bevat 1,229 reacties, 121 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik probeer online Zimmermann remschijven te kopen voor de 4S en volgens de verkoper heb ik helemaal geen 4S maar heeft er “waarschijnlijk iemand een S opgeplakt” :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 1,229)
  • Wim

Heel ons leven voor de vrouw de Mazda 323 en Mazda 3 gehad, nooit buiten normaal onderhoud problemen gehad.

PT

Hier moet ik Steri toch in bijtreden . Éen van onze daily’s is een toyota landcruiser die ondertussen al 10 jaar in mijn bezit is, (en hier nog gerust 10 jaar en langer mag blijven). Tot op heden nog ‘geen enkel’ probleem mee gehad, en dat beest wordt letterlijk gebruikt waarvoor hij gemaakt is ! Kon van mijn A6’en, vw’s e.d helaas niet gezegd worden.

Feit is dat alle merken tegenwoordig hun probleempjes hebben, maar de aziatische nog altijd minder dan de europese tot mijn spijt. Ik weet een zaak dat de volgende voor dagelijks gebruik een Toyota, suzuki, Honda,… zal zijn. Maar er zijn altijd uitzonderingen met elk merk.

Die reputatie van betrouwbaarheid heeft de laatste jaren anders wel serieuze klappen gehad anders. En die van Toyota, het schoolvoorbeeld van Aziatisch betrouwbaarheid, nog het meest.

[quote=”stefx911″ post=147966]Zonder op tenen te willen trappen…

Waarom een wagen van de andere kant van de wereld kopen?

Denk dat we een zeer ruime keuze hebben in Europa, in alle categorieën en prijsklassen… en je steunt de Europese economie tenminste

just my 2 cents…

Tijdje terug nog een artikel gelezen dat binnen X aantal jaren meer dan twee derde van de auto’s uit azie zal komen… dat wil je toch echt niet…[/quote]

Die wagens van de andere kant van de wereld zijn tenminste betrouwbaar t.o.v. de europese, Porsche buiten beschouwing gelaten 😆

F

@Ghost
                Voor die prijs kan je waarschijnlijk wel een 2de hands Cayenne aanschaffen en dan is die testrit al helemaal geen probleem :driver:
                Wegentaks en verbruik buiten beschouwing gelaten… :mrgreen:

@Ghost
                  Als ik die prestaties lees, denk ik enkel:
                  Mijn 924S kon 25 jaar geleden al beter en houdt dat tot op vandaag vol.

:coolness:

@deepee

Ziet er gewoon uit als een vechtershond met ene dikke kop op korte achterpoten. Je hebt gelijk, zoveel lelijkheid is zelfs kunst.

:think:

Zonder op tenen te willen trappen…

Waarom een wagen van de andere kant van de wereld kopen?

Denk dat we een zeer ruime keuze hebben in Europa, in alle categorieën en prijsklassen… en je steunt de Europese economie tenminste

just my 2 cents…

Tijdje terug nog een artikel gelezen dat binnen X aantal jaren meer dan twee derde van de auto’s uit azie zal komen… dat wil je toch echt niet…

vooral het laatste: niet te overtreffen :mrgreen:

All it will do is remind you you didn’t buy a T5 😉

In de Nismo heeft de M-CVT bak een manuele bediening, 7 traps.

[color=#4400bb]U kunt kiezen uit twee verschillende transmissies: twee- of vierwielaandrijving.

De 4WD is standaard uitgerust met een CVT-versnellingsbak. Deze geavanceerde bak heeft een stand voor handschakelen waarmee u zeven versnellingen kunt kiezen. Hij is ook voorzien van Nissan’s innovatieve ALL MODE 4×4-i-systeem. Dit Torque Vectoring-systeem zorgt voor meer grip en hogere snelheid in de bochten doordat het vermogen gelijkmatig verdeeld wordt tussen de voor- en achterassen en de linker- en rechterwielen.

Het 2WD-model trekt van nul naar 100 km/uur op in 7,8 seconden en heeft een maximum snelheid van 215 km/u, terwijl het 4WD-model in 8,2 seconden van nul naar 100 km/u sprint en een maximum snelheid van 200 km/u heeft. Niet te overtreffen.[/color]

Info van de Nissan website.

[quote=”Ghost” post=147958]… Hij is verkrijgbaar met manuele 6 bak 2 wielaandrijving.
                            Of met een CVT (PDK) met dan 4 wielaandrijving.[/quote]

ik dacht dat CVT (continu variabele transmissie) zoiets was zoals DAF destijds had en de camino’s en nog later enkele honda auto’s ?? weeral wa bijgeleerd dus.

ma soit, ik wilde gewoon reageren met een +1

toen ik voor een firmawagen op pad moest ben ik ook bij renault gaan kijken. die hadden in hun gamma een interessante automaat (zonder de gebruikelijke hogere CO2 in vgl met een manuele bak)
                            en kon er ook nergens een testrit mee doen …

komt net door de crisis, minder stock, minder voorraad, in dit geval dus ook minder kans op een testrit met het specifiek voertuig.

Deze voormiddag op pad geweest met de idee een nieuwe wagen te bestellen :relaxman:

Een Nissan Juke Nismo :happy: vind hem wel leuk, hij is zo lelijk dat het mooi word.
                                1600 cc turbo benzine 200 pk en maar 159 gr co2 :applaus: dus lage BIV en Rijtaks.
                                Zelfde motor als in de Renault Clio RS denk ik.

Nu komt het. Hij is verkrijgbaar met manuele 6 bak 2 wielaandrijving.
                                Of met een CVT (PDK) met dan 4 wielaandrijving.
                                Ik wil dus eerst een keertje met allebei gereden hebben vooraleer ik beslis.
                                Is toch snel €3500 verschil in prijs.

Vorig weekend proefrit aangevraagd via website Nissan.
                                Sturen een email dat garage in mijn buurt mij zal contacteren binnen 48 uur,
                                nog steeds niets gehoord :bounce:

Dan maar zo op pad.
                                Garage 1 heeft er geen staan en denkt dat het moeilijk word om te kunnen test rijden.
                                Hij gaat mij terug bellen.

Garage 2 heeft de 2 wiel aangedreven staan, proefrit niet mogelijk want dan is het geen nieuwe meer als ik niet koop :bounce: op de vraag of er geen andere manier is om aan een testrit te komen antwoord hij gewoon nee niet mogelijk.

Intussen dan opgebeld geweest door garagist 1.
                                Ik Vilvoorde staat er een 4×4.
                                Als ik dan vraag of ik bij hem terecht kan als ik die daar zou kopen antwoord hij “ikzelf zou het niet durven van een auto ergens anders binnen te doen dan waar ik hem gekocht heb” 😯
                                Ik wil dus liefst snel kopen en niet nog 2 maand te moeten wachten.

Vrees dat Nissan een Nismo minder zal gaan verkopen.
                                Voor mij hoeft het niet meer.
                                In wat voor een wereld leven wij :bounce: :bounce:
                                En dan maar zagen dat het crisis is :bounce:

Dat kun je verwachten als het van de andere kan van de wereldbol moet komen. Nu ja geduld wordt beloond, alle’ dat zeggen ze toch 😉

15 reacties aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 1,229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.