Ratelend geluid bij het inklappen van de spoiler

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Ratelend geluid bij het inklappen van de spoiler

• Maker
    Discussie

• The Eagle
    Deelnemer

Hallo, heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de “bearing” in het mechanisme dat er voor zorgt dat de spoiler uit- en inklapt?
      Wanneer mijn spoiler weer inklapt is een duidelijk ratelend lawaai te horen 😳 . Dit zou te wijten zijn aan een versleten bearing.

Graag jullie idee hierover.
      Greetz,
      The Eagle

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
      • [quote=”Setakira”:3pfvzm7h]mooi, alles kan dus terug rechtkomen zoals het hoort? 😆

Doe mij denken aan dit: http://www.youtube.com/watch?v=Xg39kY0muv8&NR

Heeft de mijne ook last van 😛 [/quote]

Het mijne maakt nu minder lawaai dan die van het filmke hoor! 😆

stefx911 ik ga u nog moeten aanwerven denk ik 😆

mooi, alles kan dus terug rechtkomen zoals het hoort? 😆

Doe mij denken aan dit: http://www.youtube.com/watch?v=Xg39kY0muv8&NR

Heeft de mijne ook last van 😛

O ja, voor wie roulementen zoekt in Antwerpen en omgeving: http://www.trucaroul.be

Voila!

Net alles terug in de P gemonteerd en getest: PERFECT!
                Runs as smooth as a baby’s but!

Winst: 243€ 😀

[quote=”The Eagle”:3rihkbir]Pascal, dat ziet er zéér goed uit!
                  Proficiat.

Hoe heb je het eraf gekregen?[/quote]

Pascal ?

Heb de bankvijs vervangen door een engelse sleutel van 7 waar ik het asje dan in “gehangen heb”
                  Dan een lange moersleutel-dop rechtgezet, daar de sleutel opgelegd en zoals in de tekening met een doorslag eruit geslagen.

Beetje improviseren hé 😉

Nu heeft het mij 7€ en wat moeite gekost ipv 25O€ voor dat stukje nieuw.
                  Toch de moeite hé

Nogmaals bedankt voor de info hé

Stef 😆 , dat ziet er zéér goed uit!
                    Proficiat.

Hoe heb je het eraf gekregen?

Update: Heb “den truc met de duif toegepast” en het mooi uiteen gekregen.
                      ( voor wie dit probleem ook heeft leg ik het graag even uit 😉 ) )
                      Nu bleek het toch een 625 roulementje te zijn ipv een 626.

Roulementje gaan wisslen en het stukje terug in mekaar gezet:

Ondertussen alles ook terug in de behuizing geplaatst en verlijmd. Als ik straks effe tijd vind wordt het terug in de P gemonteerd.

😆

[quote=”stefx911″:3j1xivdf]Hier een foto van hoe erg mijn roulementje eraan toe is.
                          [/quote]

Amaai , gebruik jij die spoiler nog voor andere dingen 😯
                          wuiven naar voetgangers , klaptafeltje , windmachine , …. 😆
                          Ik vind het straf dat die spoiler nog wou bewegen 😈

Hier een foto van hoe erg mijn roulementje eraan toe is.

Heb nu het probleem dat ik het niet in een bankvijs kan steken zoals op de tekening vermits enkel de binnenring van het roulement nog op de as zit.
                            Zal nu zaak zijn om dat er af te krijgen.

Als ik wat tijd vind deze week…

Vermoed dat je deze bedoeld

En toen vond men de dremel uit… 😆

waarom niet de binnen ring van de lager opwarmen zodanig dat deze uitzet.

Dan kan je normaal gezien deze er gewoon van halen zonder beschadiging van de as waarop hij zit…

slijpschijf en bankschroef zijn wat te bruut niet?

groeten

graag!

je mag ze ook mailen hoor.

Ben aan het denken aan bankvijs en slijpschijf….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.