Re: Aerokit cup voor m’n 4S of…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Re: Aerokit cup voor m’n 4S of…

• Maker
    Discussie
  • Als het nu een zeldzaam model was in perfecte staat, etc…. zou ik eerder zeggen zo origineel mogelijk maar in dit geval met een mooie 997, waarom niet, gewoon doen…. vooral als je het netjes doet. Individualisering van een Porsche is al zo oud als de Porsche zelf… je hebt er altijd die voor origineel gaan maar ook vele die het schitterend vinden…. Het is je eigen auto en je moet je er zelf lekker bij voelen. Je koopt of bouwt hem niet voor de buren…. Er zijn ondertussen ook heel wat tuners die hier pakketten voor kunnen aanbieden.

grts,

rob

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • PT

Met een andere set velgen, (20 inch-kes,…iets harder,… 😉 ), zal je 997 er totaal anders uit zien JP, dus persoonlijk zou ik daar voor gaan ! Ga eens kijken bij Hre, Antera, Mesh Eight, Techart, …. enz…

Andere voorbumper : ok !
      Spoiler : 😕 , niet echt mijn ding.

Groeten, P.

0

Ik zou hem laten zoals hij is, hij is zeer mooi zo!
        Ik vind de aerokit “willen maar niet kunnen”.
        En als je een aerokit zou willen moet je ook een flashy kleur nemen: wit, oranje, groen, geel… Maar zeker geen grijs.
        Opgepast, ik heb niets tegen grijs hé, de mijne is ook grijs 🙂

Velgen zou ik eventueel wel overwegen alhoewel de sportdesign velgen ook zeer mooi zijn ([size=85:1ef79ibm]k’heb dezelfde 😆 )[/size]….

Mijn conclusie: laten zoals hij is, is perfect zo!

Greetz,

Plumber

0
        Anoniem

Zeker geen facelift!!!! Zie ik zelfs helemaal niet graag…leds… 👿
          Spacers komen er wel dacht 7 mm ipv de 5mm.
          Valt het kostenplaatje mee, dan misschien velgen?
          Ene belachelijke prijs voor m’n 4S, wel vind dat deze nu al redelijk laag staan tov de periode dat ik heb aangekocht.
          Misschien eens voorleggen aan Uw tandarts, die heeft nu goede vooruitzichten 😆

0

Facelift zou ik zeker niet doen. Persoonlijk vind ik zoiets willen en niet kunnen. Ik zou ook graag een nieuwe 997 hebben maar door euh … tijdsgebrek 😆 kan ik geen nieuwe kopen (centen gaan te veel in de afwerking en aankleding van mijn huis).
            Dus de oplossing is >>> maak een belachelijke lage prijs voor uwe 997 , ik koop deze dan (vind hem prachtig , zou er niets aan doen) en koopt gij iets anders naar uw zin 😉

Miscchien sportophanging (een bilsteinkit erop) en iets bredere spacers overwegen maar zoals ge zelf al zegt “de rug wil niet meedoen”. Ik ken dat gevoel ondertussen ook al, en mijn tandarts gaat op termijn ook werk hebben want mijn tanden zijn stilaan aan het uitvallen van dat gehobbel over de wegen 😆

0

😯 8)
              Now we’re talking !!

‘k Heb de foto’s nog eens bekeken, en *zoveel* verschil is er eigenlijk ook niet tussen de voorbumpers. Ik zou -zoals steeds- mijn geld zetten op zjantjes 😳 (ik ging er net bijzetten “in combinatie met een verlaagde vering”, maar toen dacht ik plots terug aan jouw rugproblemen 😳 )

‘k Denk dat je tegenwoordig wel minstens 19’ers moet hebben, op mijn Boxster had ik 18’ers en die zat “vol”, maar nu, 5 jaar later is een band op een 18’er wel heel dik ivm bvb de 20’ers die ik op mijn T5 zitten heb. Heb het nu opgemerkt met de 18’ers die ik net voor m’n 996 4S gekocht heb en ‘t valt me eigenlijk een klein beetje tegen.

0
              Anoniem

Ondertussen passende velgen gevonden 😕
                http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI … 1965103724

0
                Anoniem

Allemaal voorstanders percies 😉
                  Deze morgen, op weg naar een klant, kort eens bij een off P-dealer langs geweest.
                  Op mijn vraag kreeg ik eerst gefronste wenkbrauwen en verraste blikken, dan enthousiasme, maar daar opteerden ze toch meer voor de aanpassing naar de facelift-look…is voor mij geen optie!
                  En de persoon in kwestie was toevallig in verlof, dus ben ik er niet veel slimmer van geworden.
                  Ondertussen wel al een beetje wijzer geworden, dank harviks!

Heeft zo’n kit eigenlijk enige invloed op het weggedrag, verhoogde bijgeluiden (kan daar namelijk niet tegen)?

@ porschky, idd mooie wagen, die orig Gt3-kit is waarschijnlijk een pak duurder, uitlaat aanpassing, velgen,…uiteindelijk blijft het maar nen 4S 😐

@917
                  , heb je (nog) geen last van Uwen rug: KOPEN! vooralleer er spijt van komt!

@audiotronics
                  , vrienden met een GT3 hebben er zelfs altijd eentje in reserve liggen, dus ‘t klopt!
                  @Mushroom, idd is ook niet 100% mijn ding maar ‘k heb geen alternatief, en velgen…klopt ook wel een beetje, maar met mijn velgen vind ik het kunnen. Misschien achteraan ipv 5 mm, 7mm spoorverbreder steken?

Nu nog het prijskaartje…

0

Persoonlijk ?
                    Die voorbumper wel, maar die achterspoiler niet. Zo’n spoiler is cool op een oranje wagen, of ene die vol reclame hangt.
                    Ik zou mijn geld steken in 3-delige velgen zoals op tom993 zijn 996, of zoals audiotronics zijn 996. De velgen zijn nu “te braaf” om die grote spoiler te verechtvaardigen.

0

Ik ben niet zo voor spoilers ed. maar moet toegeven dat de foto’s niet mis zijn. Als je het zelf mooi vindt en de prijs aanvaarbaar dan zou ik zeggen doen. Persoonlijk vind ik je wagen al top, voor mij zou er zeker niets moeten aan veranderen. En idd. oppassen voor de spoilerlip vooraan. Ik heb zelf een 996 4S die vrij laag hangt en elk half jaar moet ik dat zwart onderlipje vervangen (laaste keer zelfs volledige bodemplaat).

0

ook ik vind de kit schitterend. Als ik bvb die prachtige 997 met GT3-kit bij Van Beurden zie, smelt mijn hart!!!

De prijs in idd om minder enthousiast van te worden, but then again, welke prijzen bij Porsche zijn dat niet? 🙄 Maar de opmerking dat de drempels en dergelijke sneller getoucheerd worden, is er wel eentje van belang!! Onderschat dat niet! Ook bij mijn (origineel!) sterk verlaagde 996 kreeg ik vaak een halve depressie als ik mijn voorkant weer eens de grond hoorde afschrapen, en dat heeft mij uiteindelijk doen afzien om er de GT3 voorpoiler op te zetten…! Bij de nieuwste versie is het mooi meegenomen dat men met de druk op een knopje de voorkant wat omhoog kan laten komen (bestaat ook aftermarket voor andere modellen by the way), maar zonder is het vaak pijnlijk om aan te horen als men een stoeprand af moet of dergelijke…

en misschien nog één bedenking. Als je beslissing afhangt van mogelijke rugpijnen door te hard afgeveerd te zijn, zou een GT3 met (achteraf gemonteerde) progressief gewonden veren geen oplossing kunnen bieden? Die veren die bij normaal gebruik nog min of meer een schappelijk en aanvaardbaar veercomfort bieden in het begin van hun veerweg, doch harder worden naarmate ze dieper ingedrukt worden? Ik denk maar luidop… maar de restwaarde van een ‘echte’ zou natuurlijk wel iets hoger moeten blijven dan van een ‘gekitte’ 997, veronderstel ik… Graag jullie bedenkingen… 😀

0
                        917

Ik zit ongeveer in dezelfde sitatie. ik zou doodgraag een GT3 willen, naast m’n gewone 911, maar ik heb er gewoon de tijd niet voor.
                          Ik ben zelfstandige en werk 7 op 7, 12 uur per dag … Het zou spijtig zijn om die GT3 gewoon in de garage te laten staan.

Mijn mening over die Aerokit? Doen! Het geeft de wagen een volledig andere look. De 997 is zo al een van mooiste Porsches ooit (persoonlijke mening, wil hier niemand op z’n tenen trappen), en die kit geeft het nog dat beetje extra. Enige nadeel kan zijn dat de neus de grond raakt op drempels.

Bij Porsche Tequipment moet die nog beschikbaar zijn (origineel Porsche) en ik dacht dat de prijs rond de € 6000 lag. Even navragen bij de dealer.

En de 998? Die zal pas in de zomer van 2012 beschikbaar zijn, en volgens de eerste foto’s die de ronde doen op het internet zijn de veranderingen weer beperkt.

Als het mijn wagen was zou ik gaan voor die Aerokit.

Frank.

0
                        11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.