Re: Becker navigatie radio

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Re: Becker navigatie radio

• Maker
    Discussie
  • in mijne 993 zit er ook eentje de speedpulse is bij de km teller vandaan gehaald maar is wel al digitaal

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • HIER Olaf zijn profiel 😉

En informeer bij hem meteen even naar updates die voor je radio beschikbaar zijn.
        Zelf heb ik V5.0 voor mijn Becker Cascade, naar volle tevredenheid. Zelfs op recent verlegde wegen (Eindhoven, bijv.) wordt correct genavigeerd.

Aan Olaf(van tunnelrun) hier vragen op het forum.
          Die heeft de kennis en ervaring met alles wat met Becker en Porsche aangaat .

Anoniem

Heb mijn km teller eruit genomen en die is elektrisch.
            Zal eens proberen met rood witte draad zoals audiotronics schrijft.
            De radio is inderdaad al wat oud, maar ik wil toch een radio inbouwen dus waarom deze dan niet he.

In mijn 3.2 van 1989 heb ik altijd een Becker gehad met navigatie… GAL aangesloten. Dus vermoed ik dat het bij jouw turbo zeker ook moet kunnen!
              Vraag even aan Luc van LE-Cars/RSR-motors, die monteerde het toen bij me en werkte perfect.
              Nu heb ik een Becker Cascade in m’n 993 staan. Goed toestel!

Mijn technische documenten beginnen pas vanaf de 911/964 vanaf bouwjaar 1989 (en 928 vanaf 1977) 🙁 Nu als het al elektronisch is, eenvoudig te checken door even de klokunit eruit te halen, dan kan het niet moeilijk zijn. Bij porsche is het altijd de wit/rode draad aan de klokunit. Vanaf de 996 zit het standaard aan de stekkers van de radiobekabeling.

Kleine opmerking : als de Becker al enige jaren oud is gaan de wegenkaarten niet echt meer up-to-date zijn. persoonlijk zou ik dan eerder opteren voor een goedkoop draagbare GPS in geval je het nodig zou moeten hebben.

Jouw 930 turbo heeft al een electronisch signaal, geen kabel meer.

Anoniem

Dat ziet er een goede oplossing uit.
                    Heb jij misschien een idee waar dit verkocht wordt?

In mijn 964 zit al wel een digitale snelheidspulse (af te takken bij de regelunit voor de bewegende achterspoiler), dus geen probleem.

Voor auto’s zonder GAL signaal is een signalgever beschikbaar die een pulse genereert uit het aantal omwentelingen van de kilometertellerkabel.

Zoiets:

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.