Re: Porsche dealers en specialisten

Home Forum Porsche Links Re: Porsche dealers en specialisten

  • Maker
    Discussie

  • Bart
    Deelnemer

      Heel goed idee Wim . :applaus:

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
      • Als ik De google zoekfunktie gebruik vind ik bvb Walter Verellen in Geel niet terug.
        Walters garage uit rillaar ook al niet direct. Toch zeker 2 bedrijven die naar mijn mening goed zijn.

          [quote=”cabrio wim” post=104555]Bestaat er niet zo iets dergelijks in België van Porsche en google 🙄
          [/quote]
          Wim, als je gewoon “Porsche specialist” intypt in Google krijg je toch een lijstje te zien van bedrijven in B en NL.

          Het is wel zo dat Google in B anders werkt dan in NL. Tevens wordt Google dan nog eens onderverdeeld in zones.

          Als je in België woont, bv. in de provincie Antwerpen dan zal Google andere informatie weergeven bij een zelfde woord dan bv. bij iemand die in Oost-Vlaanderen woont.
          Idem voor Nederland.

          Wij doen veel SEO voor klanten en dan vragen wij ook altijd welke regio’s voor hen belangrijk zijn. Aan de hand van deze gegevens worden ze dan ook sneller gevonden.

            [quote=”911_NL” post=104612]Hoe maak je (het) onderscheid ❓

            Porsche geeft geen certificaat of stempel af aan specialisten en “specialisten” :|[/quote]

            Door de ervaringen die men heeft met de betreffende bedrijven.
            Al is de ervaring dikwijls niet gelijk voor iedereen.
            Waar gewerkt word worden soms fouten gemaakt, hoe er dan achteraf mee omgegaan word is bepalend.
            Dit zowel door klant als zaakvoerder. Spijtig genoeg zijn er veel klanten die niet terug gaan maar direct beginnen klagen, wat soms een slechte naam kan maken voor een zaak. Terwijl die niet de kans heeft gekrgen om het op te lossen.
            Een klein voorbeeldje.
            Ik bestel een klein onderdeeltje (€3,00)voor mijn GT3 bij OPC Verellen Geel.
            Sorry meneer staat back-order, 10 dagen wachttijd.
            Geen probleem mijn auto is nog niet ingeschreven.
            10 later onderdeel binnen, afgehaald. Thuis gekomen blijkt het deel niet te passen 🙄
            Terug naar Verellen, bleek het verkeerd te zijn besteld. Het juiste onderdeel is zelfs in stock.
            Dus dezelfde dag auto in orde.
            Ik weet zeker dat er mensen problemen zouden hebben met dit voorval, zeker als je die auto dagelijks nodig hebt. Maar is Verellen dan een slechte garage ❓ voor mij zeker niet. De fout werd netjes toegegeven en zo snel mogelijk opgelost.

              [quote=”911-lover” post=104614]Dit is voor en door het forum .
              Ik denk dat de leden met hun ervaringen dit dan wel kunnen uitmaken of niet ?[/quote]
              Toch een gevaarlijke schemerzone vind ik.

              Je kan nooit voor iedereen goed doen. De ene heeft ergens een goede ervaring, een andere misschien een minder goede. Het gaat altijd over 2 partijen.

              Hier de kerk in het midden houden is zeer moeilijk omdat de “specialist” of “dealer” zich op een forum niet kan of wil verdedigen. (Zou ik trouwens ook niet doen)

              Het is zoals een huwelijk, aan een verhaal zijn steeds 2 kanten, bij een scheiding is het altijd de andere zijn fout en dat is dus de verkeerde houding.

              Het grote probleem is dikwijls gebrek aan communicatie. Als ik een probleem heb met een klant los ik dat niet op via een forum maar face to face zoals volwassen mensen.
              Praten is de beste oplossing en 99% wordt tot algehele tevredenheid het probleem opgelost en beide partijen zijn tevreden.

              In elke sector zitten uiteraard cowboys maar die doen zichzelf op termijn de das om.
              Problemen of ontevredenheid op een forum uitklaren vind ik zowieso een slechte zaak.
              Wie zijn wij om iemand te veroordelen, van 1 bericht komen dikwijls ook indianenverhalen, meestal van horen zeggen.

              Het is leuker een positieve ervaring te posten die je hebt gehad bij een Porsche specialist of off. Porsche dealer. Als je vindt dat je ergens een probleem hebt probeer dat dan op te lossen door te praten en de persoon niet direct zwart maken op een forum.

              Just My 2 cent 😕

                Dit is voor en door het forum .
                Ik denk dat de leden met hun ervaringen dit dan wel kunnen uitmaken of niet ?

                  Hoe maak je (het) onderscheid ❓

                  Porsche geeft geen certificaat of stempel af aan specialisten en “specialisten” 😐

                    [quote=”PatrickB” post=104578]Echte Specialisten, of ‘specialisten die zichzelf zo gedoopt hebben’ ?

                    Want dat maakt een wereld van verschil![/quote]

                    +1

                      Lijkt mij een goede manier van werken.
                      Ik zou hier wel wat tijd willen insteken.
                      Heb enkel vragen bij het samen voegen van privé gegevens zoals naam, adres en telefoon nummers van personen. Er zitten er wellicht enkele tussen die liever niet hebben dat hun concurrentie makkelijk te vinden is als je hun naam googelde.
                      Misschien best eerst de dealers en specialist toestemming vragen ❓
                      Maar hoe doe je dat dan weer om zeker te zijn dat er geen miserie van komt ❓

                        Dit lijkt mij een heel mooie opzet, als we er in slagen dit opgezet te krijgen tenminste :geek:
                        En senioren kunnen ook wel met eea overweg hoor, en denk nu niet dat ik al een senior ben aub 😆

                          Haha Bart ik zit hier smakelijk te lachen om jouw opmerking van het seniorennet 😀 😀 😀

                          Wim

                            [quote=”PatrickB” post=104578]Echte Specialisten, of ‘specialisten die zichzelf zo gedoopt hebben’ ?

                            Want dat maakt een wereld van verschil![/quote]

                            Laat dat de klanten/mensen zelf uitmaken of ze een specialist zijn. 💡

                            Het idee is gewoon weten waar de bedrijven zitten voor service/onderhoud, onderdelen en/of handelaren.

                              Voorlopig lukt het me ook niet om dit te bewerken ,Seniorennet geeft me ook geen oplossing . 😥 😥

                              PB

                                Echte Specialisten, of ‘specialisten die zichzelf zo gedoopt hebben’ ?

                                Want dat maakt een wereld van verschil!

                                Wim

                                  Hier een link van hoe en wat te handelen om zo iets op te zetten.

                                  http://www.youtube.com/watch?v=tXD2yTOjXe4&feature=BFa&list=PL6201A3407AEFF375&lf=plcp

                                  Wim

                                    Ik denk dat je dat aan een en dezelfde persoon moet overlaten en bij moet laten werken.
                                    Ik doe dat op google maps in Nederland voor Timo.
                                    Alleen gebruiken wij deze voor ons eigen. 😉

                                    Dus iemand moet zich aanmelden op google maps, en wij hier de adressen posten en telefoonnummers, zodat die persoon ze allemaal kan invoeren.
                                    En zo krijgen we een mooi beeld waar zich de specialisten en dealers zich bevinden met alle gegevens.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.