Re: Straks ook hier van toepassing?

Home Forum Zeverhoekje Re: Straks ook hier van toepassing?

• Maker
    Discussie
  • Oei,das erger :puke:
    Dan zal ons landje snel volgen vrees ik…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Dit staat op de officiele coyote site daarover:

[b]Nieuwe Coyote
      Onveranderd 100% legaal in Frankrijk, en
      succesverhaal in België![/b]

Waver – 5 oktober 2011. In België en andere Europese landen, verandert
      er voor Coyote-gebruikers helemaal niets. Voor de Franse markt heeft
      Coyote geanticipeerd op de nieuwe wetgeving om onveranderd efficiënt
      te blijven. De kwaliteit van de Coyote-waarschuwingen blijft dus
      verzekerd, waar u ook bent.
      In Frankrijk is er heel wat om te doen geweest: na het Interministerieel Comité
      rond verkeersveiligheid van 11 mei, zou het gebruik van de Coyote in vraag
      worden gesteld… Uiteindelijk blijkt het allemaal een storm in een glas water. De
      AFFTAC (Association Française des Fournisseurs et utilisateurs de
      Technologies dʼAide à la Conduite – de Franse vereniging van gebruikers en
      producenten van rijhulpsystemen) sloot een akkoord met de Franse overheid
      dat voorziet in een evolutie van de Coyote om een 100% legale rijhulp te blijven.
      Automatische aanpassing
      Wat verandert er dan in de praktijk voor Belgische gebruikers? Heel eenvoudig:
      niets! Om te beginnen geldt de nieuwe wetgeving enkel in Frankrijk. In de
      andere Europese landen waar de Coyote op de markt is (België, Luxemburg,
      Nederland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Tsjechië en Spanje), is er niets aan
      de hand. Bovendien gebeuren de aanpassingen die nodig zijn voor Frankrijk
      volkomen automatisch in het toestel van zodra de gebruiker op Frans
      grondgebied komt.
      Net als altijd blijft Coyote dan aan elke gebruiker de mogelijkheid bieden om alle
      gebeurtenissen op de weg die hem belangrijk lijken, te delen met anderen. Van
      zodra de gebruiker het Franse grondgebied weer verlaat, schakelt de Coyote
      automatisch opnieuw over op zijn standaardmodus.
      Dankzij deze nieuwe, gunstige evolutie is de verkoop van de Coyote sterk
      blijven groeien, en telt de gebruikersgemeenschap intussen al meer dan
      220.000 leden in de Benelux. Zo blijft Coyote onbetwist marktleider.

Voor bijkomende informatie kunt u contact opnemen met onze customer service:
      Call center
      support@coyotesystems.be
      0032 (0)70 211 22

Dat klopt, ik had vandaag toevallig een gesprek met de hoofdverdeler/invoerder van Coyote in Belgie, ze hebben in frankrijk hun software aangepast zodat die geen radars meer meld maar gevaarlijke situaties en zones meld, daardoor is het geen radarverklikker meer maar een rijhulpsysteem zoals bvb een gps en daardoor niet meer verboden in frankrijk, sterker nog de coyote word vanaf 2013 standaard in bepaalde franse wagens aan de standaarduitrusting toegevoegd, dus bij een renault clio zal de coyote reeds in het dashboard ingebouwd zitten, de persoon van coyote belgium zei ook dat mensen die toch schrik hebben een mailtje kunnen doen naar coyote en dan wordt hun software kosteloos geupgrade naar een versie die automatisch overschakeld naar de franse (en toegelaten) versie zodra je de franse grens overgaat, rij je daarna een ander land binnen waar je wettelijk nog wel de coyote mag hebben zal hij weer in het nederlands staan, alles gaat dan dus automatisch, ze gaan binnenkort trouwens de accountpagina aanpassen dat je ook hier in vlaanderen de franse software versie kan installeren op jou coyote (uiteraard vertaald naar het nederlands) maar zolang het niet uit noodzaak is werken ze bij coyote verder aan andere ontwikkelingen die prioritair zijn… volgens hen is er dus niks aan het handje, het heeft allemaal alleen wat te maken met hoe je één en ander omschrijft 😉 das bijna zoals de politiek in ons belgenlandje dus.

Bovendien mocht je nu echt een paniekerig persoon zijn (stresskip) dan heeft volgens de invoerder coyote ook geen probleem met je een attest te bezorgen dat het toestel dat je hebt perfect legaal is in frankrijk, en moesten ze het hier in belgie gaan verbieden ook voor belgie, mits je de juiste softwareversie gebruikt uiteraard.

Wat betreft Coyotte in Frankrijk .Het gebruik is niet verboden ,enkel zal er niet meer aangegeven worden flitspaal of mobiele controle maar zal er verschijnen gevarenzone .De afstand zal ook wijzigen de gevarenzone zal zich bevinden binnen 4 km op de autoweg ,2 km gewestwegen en 300 m bebouwde kom.
          Er is donderdag een artikel verschenen op lepoint.fr maar vind de link niet direct terug .

PB

[quote=”911_NL” post=90181]Nog verder Off Topic: kan iemand zich nog de actie van (het duitse) SIXT herinneren, waarbij men een masker van Rudi Carel in iedere huurauto aan trof :?:[/quote]

Dat is reden genoeg om NOOIT meer foto’s te maken. :sarcastisch

Die Koen heeft echt mazzel, dat’ie nog nimmer zo’n duitse pasfoto thuis heeft gehad 😀

… over het algemeen hebben ze die foto binnen 2 weken na de (mis)daad al op je mat gegooid – in NL … Belgie kan natuurlijk iets langer duren :sarcastisch

[quote=”RODONDO” post=90078]
              Altijd checken dat het de juiste vrouw is die op de passagierstoel zit in Duitsland ! :lekker:[/quote]

Daar zijn ze al eens mee op hun bek gegaan .. en de passagiers is dan ook niet (meer) zichtbaar – op het plaatje dat je thuis krijgt :respect2:

Nog verder Off Topic: kan iemand zich nog de actie van (het duitse) SIXT herinneren, waarbij men een masker van Rudi Carel in iedere huurauto aan trof ❓

Neen , maar nu je het zegt .
                Zou mijn tweede naam er iets mee te maken hebben :happy:

[quote=”911-lover” post=90148][quote=”RODONDO” post=90074
                  Behalve als je geflitst wordt door een Duitse paal. De (zeer duidelijke) foto van de bestuurder krijg je er gratis bij. In mijn geval kan ik moeilijk zeggen dat mijn Ghanese venoot aan het stuur zat. :D[/quote]

Ik ben door de jaren heen misschien al 30 keer in duitsland geflitst .
                  Ik heb er nog nooit één bekeuring en dus fotootje van aangekregen .
                  Raar , want een maat van me is er één keer geflitst en die heeft het wel aangehad .
                  Hout vasthouden dus .[/quote]

Jij hebt toch geen bepaald type snorretje ? :happy:

[quote=”RODONDO” post=90074
                    Behalve als je geflitst wordt door een Duitse paal. De (zeer duidelijke) foto van de bestuurder krijg je er gratis bij. In mijn geval kan ik moeilijk zeggen dat mijn Ghanese venoot aan het stuur zat. :D[/quote]

Ik ben door de jaren heen misschien al 30 keer in duitsland geflitst .
                    Ik heb er nog nooit één bekeuring en dus fotootje van aangekregen .
                    Raar , want een maat van me is er één keer geflitst en die heeft het wel aangehad .
                    Hout vasthouden dus .

[quote=”porsche” post=90029]In België blijft de Coyotte voorlopig legaal maar daar is men dan weer aan het overschakelen naar het digitale rijbewijs. Alle Belgen krijgen tussen nu en 2013 een rijbewijs in bankkaartformaat, dat gekoppeld wordt aan een databank met alle eerdere pv’s voor snelheidsovertredingen en positieve ademtests.[/quote]

[quote=”Audiotronics” post=90071]
                      Gewoon een “bedenking” (die al meermaals het nut bewezen heeft 😆 ) : wagen op een vennootschap, één aandeelhouder (1% is voldoende) woont buiten België en liefst buiten Europa (dubbele nationaliteit met officiële documenten als bewijs). Telkens de wagen wordt geflitst of opgeschreven (niet tegen gehouden dus geen controle van bestuurder) wordt deze aandeelhouder zijn gegevens op het invulformulier opgeschreven als bestuurder. Parket gaat nooit een boete naar ginder opsturen en vraagt aan de vennootschap een minnelijke schikking van 50 euro, ongeacht de grootte van overtreding. En de overtreding komt op niemand zijn naam te staan. Ook niet op het nieuwe digitale rijbewijs.[/quote]
                      Ik vrees dat het niet zo eenvoudig is als je schrijft.

Wim

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[quote=”cabrio wim” post=90077]En die zijn echt duidelijk de Duitse foto’s, lijkt wel een pasfoto’s zo scherp. 😆 :oops:[/quote]

Altijd checken dat het de juiste vrouw is die op de passagierstoel zit in Duitsland ! :lekker:

Wim

En die zijn echt duidelijk de Duitse foto’s, lijkt wel een pasfoto’s zo scherp. 😆 😳

[quote=”Audiotronics” post=90071]
                              Gewoon een “bedenking” (die al meermaals het nut bewezen heeft 😆 ) : wagen op een vennootschap, één aandeelhouder (1% is voldoende) woont buiten België en liefst buiten Europa (dubbele nationaliteit met officiële documenten als bewijs). Telkens de wagen wordt geflitst of opgeschreven (niet tegen gehouden dus geen controle van bestuurder) wordt deze aandeelhouder zijn gegevens op het invulformulier opgeschreven als bestuurder. Parket gaat nooit een boete naar ginder opsturen en vraagt aan de vennootschap een minnelijke schikking van 50 euro, ongeacht de grootte van overtreding. En de overtreding komt op niemand zijn naam te staan. Ook niet op het nieuwe digitale rijbewijs.[/quote]

Behalve als je geflitst wordt door een Duitse paal. De (zeer duidelijke) foto van de bestuurder krijg je er gratis bij. In mijn geval kan ik moeilijk zeggen dat mijn Ghanese venoot aan het stuur zat. 😀

Schouppe zag er geen probleem in maar nu met een andere minister die een echte haat tegen duurdere en snellere wagens heeft kan dit snel veranderen. Maar dat is typisch aan het worden. Vandaag mag het en sommige dingen worden zelfs aangemoedigd, morgen wordt het verboden of moet er zwaar op betaald worden. Ik heb het hier elders op het forum al gezegd : vroeger moest de politie de burger beschermen en vandaag moet de politie zoveel mogelijk centen uit de burger hun zakken halen.

[quote=”porsche” post=90029]In België blijft de Coyotte voorlopig legaal maar daar is men dan weer aan het overschakelen naar het digitale rijbewijs. Alle Belgen krijgen tussen nu en 2013 een rijbewijs in bankkaartformaat, dat gekoppeld wordt aan een databank met alle eerdere pv’s voor snelheidsovertredingen en positieve ademtests.[/quote]

Gewoon een “bedenking” (die al meermaals het nut bewezen heeft 😆 ) : wagen op een vennootschap, één aandeelhouder (1% is voldoende) woont buiten België en liefst buiten Europa (dubbele nationaliteit met officiële documenten als bewijs). Telkens de wagen wordt geflitst of opgeschreven (niet tegen gehouden dus geen controle van bestuurder) wordt deze aandeelhouder zijn gegevens op het invulformulier opgeschreven als bestuurder. Parket gaat nooit een boete naar ginder opsturen en vraagt aan de vennootschap een minnelijke schikking van 50 euro, ongeacht de grootte van overtreding. En de overtreding komt op niemand zijn naam te staan. Ook niet op het nieuwe digitale rijbewijs.

[quote=”JVNH” post=90063]En hoe gaan ze de iPhone app kunnen verbieden?[/quote]
                                  Voor België is er geen probleem en wat betreft de app in Frankrijk, die kan je niet meer Up-Daten.
                                  Gebruik je dus als Belg uw Iphone Coyotte applicatie in Frankrijk dan ben je ook in overtreding.

Op de website van Coyote in Frankrijk staat momenteel:

MON COYOTE RESTE-T-IL LEGAL ?

Oui. Les terminaux Mini Coyote et l’application iCoyote sont parfaitement en conformité, depuis novembre 2011, avec la nouvelle réglementation désormais en vigueur.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.