Home › Forum › Zeverhoekje › Re: Straks ook hier van toepassing?
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door mcklusky.
-
MakerDiscussie
-
31 januari 2012 om 10:38
Oei,das erger :puke:
Dan zal ons landje snel volgen vrees ik… -
MakerDiscussie
-
[quote=”RODONDO” post=90048][quote=Dus ben ik nu dringend op zoek naar een ander verjaardagskadoke voor haar. :?[/quote]
http://WWW.PABO.BE :?[/quote]
Ze heeft het ultieme speeltje al onder haar euh … zitten. :relaxman:
Je bedoeld waarschijnlijk deze, zit net om de hoek bij ons.
[quote=Dus ben ik nu dringend op zoek naar een ander verjaardagskadoke voor haar. :?[/quote]
Bezit ook verboden ! :wtf: Dan zal mijn dashboard-magneetje ook wel een belletje doen rinkelen. Gedoogbeleid is er blijkbaar alleen voor vuiligheid waar je kapot aan gaat ! :puke: (van te hard rijden kan het ook gebeuren natuurlijk ) :driver:
Deze info kwam net op tijd, ik wou gisteren een Coyote halen voor de Vrouw,
maar ik vrees idd ook dat Belgie nu wel héél snel zal volgen jammer genoeg. 🙁Dus ben ik nu dringend op zoek naar een ander verjaardagskadoke voor haar. 😕
[quote=”MRD-Porsche” post=90015]Handige app voor op de iPhone is Wikango(gratis app!).
Ik gebruik deze en vindt dit wel een goede applicatie, je kan mobiele flitsers melden, gevaarlijke plaatsen ed. Vaste flitspalen worden ook gemeld.[/quote]De Wikango app is misschien wel gratis maar het abonnement is dat niet niet.
Er zijn ook niet zoveel Wikango gebruikers als bij de Coyotte. Het zijn beide Franse toestellen.Wikango is wel zo eerlijk om op hun website te melden: “Het bezit en gebruik zijn strikt verboden door de Franse wet, het is een delict dat u duur komt te staan!”
Coyotte is niet zo eerlijk, zij hebben begin Januari gewoon de landen verwijderd van hun website omdat er al teveel zijn in Europa waar het niet meer mag.
Ik had hieromtrent een e-mail gestuurd maar tot op heden geen antwoord mogen ontvangen !Frankrijk heeft net zoals reeds lang in Zwitserland, Duitsland, Italië en Oosterijk het verklikkersystemen Coyote en Wikango verboden.
In België blijft de Coyotte voorlopig legaal maar daar is men dan weer aan het overschakelen naar het digitale rijbewijs. Alle Belgen krijgen tussen nu en 2013 een rijbewijs in bankkaartformaat, dat gekoppeld wordt aan een databank met alle eerdere pv’s voor snelheidsovertredingen en positieve ademtests.
Bij een controle heeft men dan direct je voorgeschiedenis. Volgende stap wordt dan het puntensysteem zoals in Engeland.
Wat er ook gebeurd, onze “heilige koe” zal men blijven melken 🙄
[quote=”RODONDO” post=90016]Mag de Coyote tijdens het traject door Frankrijk in het handschoenkastje (uitgeschakeld) liggen of ben je dan evenzeer pakbaar ? :roll:[/quote]
Ook het bezit is verboden, laat dat duidelijk zijn.
Mijn Coyotte werd een jaar geleden tijdens een skivakantie bij een grenscontrole in Italië in beslag genomen. Geen boete maar ik was wel mijn toestel kwijt.[quote=”etieke” post=90022]twee jaar terug op doortocht in frankrijk naar italie bijna door elke flitspaal fotoke laten maken , nooit boete gehad ,het zal dus zon vaart nog niet lopen , tenzij er ondertussen andere ervaringen zijn worden de boetes op dit ogenblik nog niet geind in belgie , als ze je onmiddelijk aan de kant zetten natuurlijk , das wat anders.[/quote]
Een recente paalfoto genomen in Duitsland (ik zag er goed uit ondanks de zonnebril 😉 ) heb ik toch moeten betalen hoor. Kan natuurlijk zijn dat die dwaze adelaar bovenaan het document zwaar indruk maakte op mij ! :wtf:
twee jaar terug op doortocht in frankrijk naar italie bijna door elke flitspaal fotoke laten maken , nooit boete gehad ,het zal dus zon vaart nog niet lopen , tenzij er ondertussen andere ervaringen zijn worden de boetes op dit ogenblik nog niet geind in belgie , als ze je onmiddelijk aan de kant zetten natuurlijk , das wat anders.
Man, man, man. Zwaar afgestraft met de P. als bedrijfswagen. Nu weeral de bullshit rond de Coyote. 😈 Je zou van minder…. Wat te doen deze zomer. Rit van 2250 km. Vertrek vanuit Apeland (België) Coyote mag, dan over de grens door Frankrijk waar de Coyote dan weer niet mag om tot slot Spanje binnen te rijden waar de Coyote dan weer wel mag. Europa is goed bezig. Mag de Coyote tijdens het traject door Frankrijk in het handschoenkastje (uitgeschakeld) liggen of ben je dan evenzeer pakbaar ? 🙄
Handige app voor op de iPhone is Wikango(gratis app!).
Ik gebruik deze en vindt dit wel een goede applicatie, je kan mobiele flitsers melden, gevaarlijke plaatsen ed.Vaste flitspalen worden ook gemeld.
Het is inderdaad zoals de topic starter aangaf volledig verboden in Frankrijk sinds 01.01.2012. Er was al langer sprake van dat men de Coyotte wou verbieden maar nu is het definitief wet.
Gisterenavond was hierover nog een Debat op FR2 waarin men dit bevestigde.
Vlgs. de reportage is een Coyote gemakkelijk te detecteren omdat elke Coyote een SIM kaartje heeft met vaste centrale code die voor de up-dates zorgt. Hierdoor is het met een speciaal toestel gemakkelijk te detecteren of iemand er eentje bij heeft. Op betalende routes zal vanaf Juni automatisch gecontroleerd worden op het bezit van Coyotes aan de payages, toeristen worden extra geviseerd, dus opgelet.
Vermits Frankrijk heeft aangegeven radicaal strenger te controleren op snelheid zal het 1.000 nieuwe mobiele en vaste flitspalen plaatsen op de wegen en tegelijk worden ook 1.911 borden die waarschuwen voor een flitspaal weggehaald. Hiermee wil de Franse regering de mensen die op de rem gaan staan vlak voor een flitspaal een halt toeroepen.
Om hardrijders helemaal geen kans te geven, heeft Frankrijk daarom ook beslist om radarverklikkers zoals Coyote te verbieden.
Ook kaarten die aangeven waar flitspalen staan worden verboden, je moet weliswaar je GPS niet in de vuilbak gooien, je mag de informatie over de flitspalen gewoon niet meer updaten. Wie betrapt wordt met een radarverklikker zoals een Coyote, mag inderdaad een boete van 1.500 euro verwachten. 🙁
Volgens mij kwam het erop neer dat vasteflitspalen niet meer mogen gemeld worden door de coyote. mobiele flitsers zou men nog niet verbieden.
mvg
[quote=”RODONDO” post=89962]Zie bijlage (blijft positief.)[/quote]
Oei ! Geen toegelaten bestandsextentie. Sorry 😳
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.