Re: Vervelend geluid bij nat weer en na wasbeurt…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Re: Vervelend geluid bij nat weer en na wasbeurt…

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb je een schuifdak. 🙄

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Anoniem

Ewel:
        regen/wasbeurt en vrije tijd om te rijden, zijn de twee voorwaarden waaraan moet worden voldaan om het getik te kunnen veroorzaken.
        Regen is inderdaad geen probleem, vrije tijd …bijgevolg heb ik nog niet verder kunnen zoeken naar de oorzaak.
        Maar:
        na Zolder dus én een wasbeurt én wat autostrade kilometers, bij zeer lichte regen, hoor ik (bijna) geen getik meer.
        Het is er wel nog maar te verwaarlozen. ‘k Moet dus echt meer ‘t circuit op!
        Hopelijk blijft het getik zoals het nu is en is mijn probleem voor 90% opgelost! Toch blijf ik nieuwsgierig wat het is of geweest is.

Krijgt vervolg.

Ondertussen zijn we weer een maand verder.Heb nog met je gesproken op de vroemdag in Zolder net voor je vertrek daar.Ben reuzenieuwsgierig (met de nadruk op nieuws 😆 )wat dat vervelend geluid bij nat weer in je porsche nu veroorzaakt.En nat weer is er genoeg-vooral de laatste weken- om vanalles uit te testen.In mijn eerste P-het was een 3.2 had ik ook iets soortgelijks :storend getik bij nat weer.Is nooit achterhaald wat de oorzaak was.

Anoniem

Dank voor het helpen meedenken!
            Het schuifdak is het dus niet, iets met de vering, zou ik daar vandaag geen last moeten van gehad hebben? toch ga ik het eens goed bekijken.
            Zopas, net na het thuis komen van Zolder heb ik de wagen gewassen ( nogal vettige voorkant/ruit) afgespoten met druk en afgezeemd, toerke gedaan en …
            niets lawaai?
            Nu en dans eens loslaten op Zolder en alles loopt gesmeerd 😈 ?

[quote=”reys”:1pcjvcqv]@ beltar ;
                Toch eens “off-topic” , ga je echt verkopen Jan?[/quote]

Wat ? De 997 Cabrio ?

Anoniem

@ cabrio wim ; vlug een eerste test gedaan en wat water in het schuifdak laten lopen, het water loopt direct weg, komt eruit achter het wiel. Dus geen verstopping. Bij wat meer tijd zal ik het eens herhalen en er mee rijden, zien wat het dan geeft.

@ beltar ; inderdaad enerverend!!!! golfballetjes onder de zetels blijken ook zo’n problemen te geven, allé volgens Carrera M toch, ik heb daar geen last van, ook geen tijd om te golven 😕
                  Toch eens “off-topic” , ga je echt verkopen Jan?

Ooit had ik ook een vervelend tikkertje in de 996 cabrio… Bij RS niet te vinden en het “rammelde” op de meest onvoorzien en onregelmatge ondergronden. Op Kassei soms niet, soms wel op een gladde baan dan weer wel… enfin gigantisch enerverend.
                    Uiteindelijk zelf gevonden: 1 van de 2 vijsjes waarmee de zonneklep bevestigd is, was eruitgevallen. Om die vijsjes te cammoufleren zit er een plasticafdekplaatje over… Dus het vijsje lag daarin te rammelen , zat soms voor een eind geklemd en dan weer niet… probleem na maanden pas gevonden.

De oplossing van Wim lijkt wel probabel.

Anoniem

Bedankt!!! Nog niet aangedacht, hopelijk is dat het probleem.
                      Uitslag volgt.

Wim

Hebben eens een Porsche binnen gehad met dezelfde klachten, dus tijdens rijden met regen een tikkend geluid.
                        Bleek door door rijwind het water in de A stijl terug geblazen te worden wat een licht klapperend geluid gaf ter hoogte van het dashboard.
                        Hebben dan de waterafvoer goed schoongemaakt en een plaatje ervoor gemaakt, waardoor de rijwind niet meer in de afvoer kon blazen, en probleem was daarna weg.
                        Is maar een hint, kan natuurlijk ook iets anders zijn. 💡
                        Doe het schuifdak eens open, gooi er wat water in, en kijk waar aan de A stijl waar het eruit komt, en of het goed door loopt.

Anoniem

[quote=”cabrio wim”:r22pfva5]Heb je een schuifdak. 🙄 [/quote]
                          Ja, vertel. 💡
                          Ik heb er al eens naar gekeken en is volgens mij ok, of heb ik niet gekeken waar ik moet vinden wat ik zoek,… gebrek aan tech kennis?

@ Bert V. clubje oprichten? 🙂

Ik geef toe dat ik ZEER gevoelig ben aan “bijgeluiden”, is een soort obsessie van mij…

Je bent niet alleen, kan daar ook gek van worden!!!!
                            Kan je helaas niet echt verder helpen van hier, maar wens je succes in je zoektocht.

Gr Bert

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.