Reacties en vragen op Carrera to China – algemeen

Home Forum Carrera to China Reacties en vragen op Carrera to China – algemeen

• Maker
    Discussie

• wreckah
    Deelnemer

hallo beste mensen!

dave, merci voor het plaatsen van de link!

Ja, we zien het compleet zitten! Ik heb begin dit jaar een avontuur gedaan met de moto, en ik kon het niet laten om een nog ambitieuzer projectje te doen! 😀

hier is de link van mijn africa-avontuur:
      http://users.pandora.be/amber/tanzania/

Mijne maat wou naar China in een Jeep, en ik wou naar China op de moto, en enkel pinten later hadden we een prachtig ‘compromis’ 😉 We houden allebei ontzettend veel van de klassieke 911, en de beslissing was rap gemaakt…

Ondertussen hebben we al veel geleerd ivm de restauratie van een oldtimer (ik heb wat sleutelervaring met moto’s, maar dit is toch nog andere koek), en in september gaan we 2 weken fulltime aan de wagen werken.

We hopen dat ie eind september klaar is, en dan gaan we de media contacteren (beginnend met AVS, want we zijn genteneirs 😉 ) , en hopen via de media aan een paar serieuze sponsors te raken.

De wagen zelf is in vrij deftige staat, en ook redelijk origineel. Enkel vooraan hebben we serieus wat roest door het batterijzuur. Hopelijk kan dit opgelapt worden, en hebben we geen voledig nieuwe suspensiepan nodig…

ik houd jullie zeker en vast op de hoogte van de progressie!

groeten,
      jan

13 reacties aan het bekijken - 91 tot 103 (van in totaal 103)
    • ken

amaai super gewoon

ik ga dit zeker opvolgen 😀
        Ik wens jullie alvast veel suc6 ❗ ❗

Let wel op ze zijn meesters in camouflage 🙄

Anoniem

we doen de tent mee, maar normaal gezien gaan we meestal in goedkope hotellekes slapen denk ik, voor 5$/nacht kunt ge al veel hebben in de meeste landen…

knap en zeer gedurft project , hier is moed mee gemoeid , ik blijf ook volgen hoor! (vanachter mijn pc alleszins)
              Waar of hoe gaan jullie overnachten ?

[quote=”wreckah”:361aq796](en misschien blijft er plaats over om 1 zitplaats te reserveren voor plaatselijke schonen 😉 )[/quote]

Dan zal je wat moeten omstapelen.
                Die hebben hun vaste plaats in een wagen en zijn dat gewoon.
                Aan gewoontes moet je niets veranderen.
                Dat heet intrigeren 😈

haha! we hebben al enkele vrienden die zouden willen meegaan 😉

bagageruimte genoeg hee: in de koffer vooraan, en achter de 2 zetels kunnen we genoeg kwijt 😉 (en misschien blijft er plaats over om 1 zitplaats te reserveren voor plaatselijke schonen 😉 )

Is er geen plaats voor 4 in die wagen ? 😉

Klinkt misschien dom maar hebben jullie genoeg bagageruimte of nemen jullie een aanhangwagentje mee of zo een dakspel? 😕

Zeer interssant om te volgen en dit draadje zal zeker mijn aandacht blijven behouden.
                      Wat me wel in je tekst opvalt is de volgenden quote

[quote=”wreckah”:7805z604]
                      In de moslimlanden is er trouwens zo goed als geen diefstal! Je mag je rugzak daar in een grootstad onbewaakt laten staan, en 5 uur later zal je hem onaangeroerd terugvinden 😉
                      [/quote]

Dat kennen we hier helaas heel anders. Hier kan je bij de mislo-ims geen 5 seconden iets onbewaakt achterlaten

dave dankuwel!

ik voel me vereerd met deze eigen spot! 🙂

ik heb ondertussen landkaarten toegevoegd bij de landen, nu moet erwin enkel nog de teksten toevoegen, en we zijn er.

kheb gisteravond nog de pedalencluster onder handen genomen, en daarbij ontdekt dat de bushing van de gaspedaallink zo goed als verdwenen is!

De andere bushings kan ik niet checken omdat ik die splitpen er niet uit krijg. Doch de andere pedalen voelen goed, geen speling, dus die ga ik niet verder opendoen.

Verder heel wat roest eraf gehaald. Ik ga ook de cluster een laagje roest-stabilisator geven.

jan

hey,

vanuit de westerse media wordt er altijd zeer negatief bericht over landen waar ze eigenlijk niet zoveel vanaf weten.

Neem nu Sudan: burgeroorlog, en zogezegd één van de gevaarlijkste landen van africa: awel, wij zijn daar door gevlamd met 2 moto’s (welliswaar niet door het oorlogsgebied), en wij hebben dit ervaren als het leukste land op onze doortocht richting tanzania! Gewoonweg schitterend vriendelijke mensen, behulpzaam, en absoluut veilig.

Ik heb hetzelfde gevoel over Iran: ik heb een duitse motard tegengekomen op reis, en die kwam van iran, en hij zei me dat dat zijn mooiste ervaring was tot nu toe (en hij is reeds jarenlang wereldreiziger). Zolang Bush het ginder niet kapot maakt is er voor ons zeker heel wat leuks te beleven aldaar! 🙂 Er is een verschil tussen een krankzinnige president en de gewone mens in de straat…

wat betreft carjackings: inderdaad iets dat in mijn achterhoofd speelt. Ik had dat met de moto’s ook…doch als je er even over nadenkt valt het allemaal wel mee: wat zijn die mensen daar met een sportwagen of met een motorfiets? helemaal niks, een Jeep is veel interessanter om kapen. En sowieso zijn wij ‘rappe’ prooien, dus op het moment dat ze ons in de mot hebben zijn we reeds voorbijgevlamd 😆

In de moslimlanden is er trouwens zo goed als geen diefstal! Je mag je rugzak daar in een grootstad onbewaakt laten staan, en 5 uur later zal je hem onaangeroerd terugvinden 😉

Er zijn natuurlijk gebieden waar het wat gevaarlijker is, doch de mensen weten dat daar, en maken dan ook aanpassingen: daar heb je altijd hotels met omheining etc…dus de wagen zal zo goed als altijd ‘binnen’ geparkeerd staat.

wat betreft offroad:

– moesson proberen we te vermijden. dus we vertrekken in het goede seizoen.
                          – offroad zal misschien 10% van onze trip uitmaken = 2000 a 3000 km. Dus dat zijn overzichtelijke afstanden (we hadden ook ongeveer zoveel offroad richting tanzania). We hebben ook veel tijd, dus we kunnen ‘behouden’ rijden, m.a.w. proberen schade te vermijden. Richting tanzania zaten we wat met tijdsdruk, en daardoor hebben we veel te rap gevlamd met alle brokken vandien.
                          – de wagen zullen we op zijn hoogst zetten, en we gaan ook stalen velgen monteren, met de hoogst mogelijke banden beschikbaar. Dit zou normaal gezien moeten volstaan. Als het te erg wordt, dan zullen we de auto op een camion moeten zetten, of met een takel werken (die sowieso in ons bagage zal zitten 😉 ) Wij hebben een citroen mehari door de woestijn van Sudan zien rijden, en als die dat kunnen, dan kunnen wij dat met een porsche ook 😉

om het met een afrikaans gezegde te besluiten:

“il n’y a pas de problèmes, il ya que des solutions retardées”
                          😀

groeten, jan

Heel leuk projectje!!

Maar ik heb wel een vraagje : hoe gaan jullie diefstal of carjacking aanpakken? Kan mij voorstellen als je met een 911 door een of ander arm land rijdt dat dit niet ongemerkt voorbij zal gaan.

Op sommige wegen in andere landen is het alsof je offroad rijdt , niet zo ideaal met een Porsche. Wordt hij ietsje verhoogt of laat je hem?

Wisselstukken?

Kweet kben aan het zagen maar tis uit interesse 😉

groeten

Kan je zo zonder probleem door al die landen rijden? Ik denk dat Iran nu niet echt Westers gezind is en is precies een lang traject door hun land 😕

Ik heb het ook even op het Nederlandse Porscheforum gezet 😉

13 reacties aan het bekijken - 91 tot 103 (van in totaal 103)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.