Remmen vooraan

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Remmen vooraan

  • Maker
    Discussie
  • Naar de technische controle geweest en een rode kaart voor een te groot verschil op de voorste remmen nl 40%.
    Kan dit aan vervuiling liggen ? (Ik doe maar +- 7000 km per jaar)
    Remblokken van beide kanten zijn ok en heb beide kanten ontlucht (zat volgens mij geen luchtbelletje in.)
    Ook de remschijven zelf zijn niet geroest.
    Wanneer ik op een nat wegdek bruusk rem slipt hij aan beide zijden , dus is er blijkbaar alleen een verschil bij zacht remmen.

    Alvast bedankt voor de reactie.
    mvg Gunter

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Hopelijk was het sneller opgelost :happy:

        Sorry voor het zeer zeer laat reageren.
        Na onderzoek bleek het inderdaad aan de plaatjes te liggen waardoor 1 remblok vast zat.

          Hoe is het ondertussen met de voor remmen gesteld Guan?

          ❓ ❓ ❓

            Porsche 964 en 993: Springplates, veerplaatjes in de remklauwen, komen omhoog door oxidatie tussen aluminium en staal van de veerplaat. Hierdoor blokkeert de remblok even bij zacht aanremmen…

              Zijn de remschijven nog mooi vlak? Anders eerst laten vlakken of vervangen.

              Reinigen van het voorste remsysteem:

              – Draai de rem leiding los van het rem zadel.
              – Verwijder de remblokken en verwijder het rem zadel.
              – Verwijder de stofkappen van de rem zuigers.
              – Houd een plankje in de schacht van het rem zadel voor de rem zuigers. Verwijder nu, met behulp van perslucht via de aansluiting van de rem leiding, de rem zuigers uit de cilinders.
              – Wip de rubber ringen met een schroevendraaier uit de remcilinders.
              – Reinig de diverse onderdelen met spiritus of schone remvloeistof.
              – Controleer de diverse onderdelen op beschadiging en/of slijtage.
              – Monteer nieuwe rubber ringen in de cilinders na deze eerst met remcilinder pasta te hebben ingesmeerd.
              – Smeer de zuigers in met remcilinder pasta, plaats de stof kappen (ook vervangen indien nodig)en monteer de zuigers in de cilinders.
              – Bouw de overige onderdelen in de omgekeerde volgorde van het uitbouwen in.
              – Ontlucht het remsysteem.

              Veel succes.

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.